امروز: سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 15 شوال 1445 | 2024-04-23
کد خبر: 42771 |
تاریخ انتشار : 04 دی 1394 - 16:48 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

سینما و تلویزیون > رادیو و تلویزیون – همشهری آنلاین:لعیا عباس میرزایی مجری و تهیه‌کننده برنامه «خاطره» بیان کرد که قصد ساخت سری دوم برنامه «خاطره» را که پیش از این از شبکه یک پخش می شد، ندارد. به گزارش مهر؛ لعیا عباس میرزایی مجری و تهیه کننده «خاطره» درباره این برنامه و ادامه ساخت آن برای […]

سینما و تلویزیون > رادیو و تلویزیون – همشهری آنلاین:
لعیا عباس میرزایی مجری و تهیه‌کننده برنامه «خاطره» بیان کرد که قصد ساخت سری دوم برنامه «خاطره» را که پیش از این از شبکه یک پخش می شد، ندارد.

به گزارش مهر؛ لعیا عباس میرزایی مجری و تهیه کننده «خاطره» درباره این برنامه و ادامه ساخت آن برای شبکه یک گفت: زمانی که برنامه «خاطره» ساخته شد بعضی فکر کردند این برنامه که به نوستالژی‌ها می پردازد با دیگر برنامه‌ها موازی کاری دارد در حالیکه چنین چیزی نبود.

وی ادامه داد: ما در برنامه «خاطره» تنها از آرشیو شبکه یک استفاده کردیم و گزیده‌ای از مهمترین گزارش‌های خبری دهه ۶۰ را از این آرشیوها بیرون کشیدیم. گزارش‌هایی که به طور مثال به فوتبال‌های آن زمان اختصاص داشت و یا به کمک های مردمی به جبهه های جنگ می پرداخت. همچنین در کنار آن برنامه های ترکیبی و تاثیرگذار آن زمان را پخش کردیم که همه اینها صرفا به شبکه یک تعلق داشتند.

عباس میرزایی با اشاره به برنامه هایی که پیش از این پخش شدند اظهار کرد: تنها یک یا دو برنامه قبل از روی آنتن رفت که به نوستالژی‌ها می‌پرداخت که بیشتر خاطره بازی با سریال‌ها و کارتون های دهه ۶۰ بود اما «خاطره» با گزارش‌های خبری که از آرشیوها بیرون کشید سعی کرد یادآوری کند که ما آن دوران را چگونه سپری کردیم و چه صفا و صمیمیتی در دهه ۶۰ وجود داشت. ما علاوه بر خاطره بازی به دنبال پرداختن به همدلی‌های دهه ۶۰ بودیم و این میان گزارش‌هایی را نشان دادیم که مردم چگونه و با چه عشقی شیشه مربا درست می کردند و به جبهه‌ها می‌فرستادند.

وی اضافه کرد: ما همچنین در این برنامه به مستندهایی پرداختیم که در دهه ۶۰ ساخته شد و نمایش آنها می توانست اطلاعاتی را از آن دوران به ما ارایه کند.

عباس میرزایی با اشاره به زیاد شدن برنامه‌های نوستالژی‌محور عنوان کرد: هم اکنون فضایی ایجاد شده است که بیشتر برنامه ها به نوستالژی می‌پردازند البته که باز هم می گویم تفاوت «خاطره» با این برنامه‌ها در پرداختن سوژه‌هاست که بیشتر این برنامه‌ها فقط به فیلم و سریال و کارتون های دهه ۶۰ می‌پرداختند. با این حال احساس کردم هم قیاس اشتباهی نسبت به برنامه «خاطره» صورت گرفته است و هم اینکه برنامه‌سازی بیش از حد در حوزه نوستالژی‌ها فضا را به سمت تکرار می برد به همین دلیل قصدی برای ساخت سری دوم «خاطره» ندارم.

این تهیه کننده در پایان درباره دلیل دیگر نساختن سری دوم «خاطره» بیان کرد: در کنار دلایل قبلی مسایل مالی سازمان صداوسیما ساخت سری دوم این برنامه را با مشکل مواجه می کند و با وجود اینکه محمد احسانی مدیر سابق شبکه و فضل الله شریعت پناهی سرپرست فعلی این شبکه تلاش زیادی برای ساخت «خاطره ۲» داشتند اما فکر می کنم جایی برای پرداختن به این برنامه وجود ندارد.

This entry passed through the Full-Text RSS service – if this is your content and you’re reading it on someone else’s site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!