امروز: سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 8 شوال 1445 | 2024-04-16
کد خبر: 233378 |
تاریخ انتشار : 25 خرداد 1397 - 1:01 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر به گزارش خبرنگار صلح خبر، استاندار تهران این هفته اعلام کرد از عید فطر امسال کار بازسازی ساختمان ۱۵ طبقه پلاسکو کلید خواهد خورد و در عید فطر دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.  علی عطا سخنگوی شورای شهر تهران در خصوص این که آیا شورا اطلاع دارد که […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

به گزارش خبرنگار صلح خبر، استاندار تهران این هفته اعلام کرد از عید فطر امسال کار بازسازی ساختمان ۱۵ طبقه پلاسکو کلید خواهد خورد و در عید فطر دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

 علی عطا سخنگوی شورای شهر تهران در خصوص این که آیا شورا اطلاع دارد که صبح امروز همزمان با عید سعید فطر، کلنگ این پروژه به زمین خواهد خورد یا خیر، به مهر  گفت: بر اساس ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها، احداث هر بنایی نیاز به پروانه ساخت دارد، بنابراین آغاز عملیات اجرایی بازسازی پلاسکو نیز نیازمند پروانه ساخت است و فعالیت اجرایی ساختمانی که مجوز ندارد، چگونه می‌خواهد آغاز شود؟

وی ادامه داد: این موضوع که هر چه زودتر باید این ساختمان تعیین تکلیف و کار احداث آن آغاز شود، درست است، اما نه بر خلاف قانون و بدون اخذ مجوزهای لازم. در حال حاضر، دلیل تأخیر در احداث این بنا، اختلاف‌نظری است که در خصوص مسائل کالبدی آن وجود دارد. اگر مالک بخواهد دقیقا بر اساس طرح تفصیلی ساخت و ساز کند، می‌تواند مجوزهایش را از شهرداری بگیرد، اما در حال حاضر مالک بیش از آن که در طرح تفصیلی برای این زمین پیش بینی شده، درخواست بارگذاری دارد تا به متراژ ساختمان قبلی نزدیک شود. این درخواست باید در کمسیون ماده ۵ مطرح شود و بعد از بررسی در این کمیسیون در صورت موافقت پروانه ساخت صادر شود. همچنین سازمان‌های دیگری از جمله میراث فرهنگی نیز نکاتی در این رابطه دارد که باید آنها نیز مورد توجه قرار گیرد.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به این که پروژه‌های نیمه‌کاره زیادی در سطح شهر مشاهده می‌کنیم که حاصل آغاز فعالیت‌های عمرانی بدون طی کردن مراحل قانونی است، گفت: یکی از این پروژه‌ها فاز ۲ برج میلاد است که بدون طی کردن مراحل قانونی آغاز شد و به دلیل مخالفت‌های نهادهای نظارتی، در حال حاضر متوقف شده است. ما می‌دانیم مسئولان تحت فشارهای اجتماعی هستند و این فشارها را درک می‌کنیم اما نباید این امر موجب شود مراحل قانونی طی نشود. طی این مدت تعداد معدودی جلسه کمیسیون ماده ۵ برگزار شده است که درخواستی نیز از سوی مالک  برای تعداد طبقات درخواستی ارائه نشده است .

در صورت ارسال درخواست مالک ،این موضوع که امکان ساخت و ساز چند طبقه و در چه سطح اشغالی وجود دارد، تصمیم‌گیری می شود.   کلنگ زنی در این وضعیت قابل درک نیست .

وی اظهار امیدواری کرد: پس از طی مراحل قانونی و تصمیم‌گیری در نهادهای بالادستی، پروانه ساخت صادر و پس از آن، عملیات اجرایی با سرعت و در نظرگرفتن استانداردهای لازم انجام شود. در غیر این صورت این پروژه بدون نقشه و بدون مجوز بر اساس تجربه گذشته در مدت کوتاه با مشکل رو به رو خواهد شد و متوقف می‌شود و شاید آن زمان حل کردن آن دشوارتر باشد.

کد خبر 4321428
نورا حسینی

منبع : Mehrnews

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید