امروز: جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 شوال 1445 | 2024-04-19
کد خبر: 210940 |
تاریخ انتشار : 20 آذر 1396 - 10:57 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله مدیا صلح خبر «رکورد»، آغاز جدایی میثاق از فردوسی پور روزنامه هفت صبح – احمد رنجبر: «رکورد» اولین برنامه ای است که محمدحسین میثاقی مستقل از عادل فردوسی پور تهیه و اجرا می کند. آیا فصل جدایی شاگرد و استاد فرارسیده؟ میثاقی با ترافیک کاری می تواند کیفیت «فوتبال 120» و «نود» […]

به گزارش مجله مدیا صلح خبر

«رکورد»، آغاز جدایی میثاق از فردوسی پور

روزنامه هفت صبح – احمد رنجبر: «رکورد» اولین برنامه ای است که محمدحسین میثاقی مستقل از عادل فردوسی پور تهیه و اجرا می کند. آیا فصل جدایی شاگرد و استاد فرارسیده؟ میثاقی با ترافیک کاری می تواند کیفیت «فوتبال 120» و «نود» را حفظ کند؟ در این گزارش امروز ضمن واکاوی این نکات، «رکورد» آنالیز شده است.

پیش درآمد


«رکورد» نام برنامه جدید شبکه سه است که جمعه شب روی آنتن رفت و قرار است به طور هفتگی پخش شود. قرار گرفتن این برنامه در کنداکتور از چند منظر قابل تامل است؛ اول این که باکس جمعه شب شبکه سه بعد از مدت ها شاهد یک برنامه خوب شده و از رخوت بیرون آمده. بارها به این مسئله اشاره کرده بودیم که چرا شبکه سه فکری به حال این تایم طلایی نمی کند. از آن سو «رکورد» را محمدحسین میثاقی تهیه و اجرا می کند که پیش از این به عنوان مجری مستر در شبکه سه برنامه ای نداشت. وانگهی بعد از سال ها همکاری با عادل فردوسی پور «رکورد» را شکل مستقل روی آنتن برده. خود برنامه هم جای بحث دارد؛ برنامه ای که به گفته میثاقی قرار است به «ورزش هایی که کمتر درباره آنها صحبت شده» بپردازد و اتفاقات ورزشی هر هفته را مرور کند. همین ابتدا بگوییم «رکورد» در گام نخست نشان داد برنامه ای جذاب است و می توان هر هفته بعد از خبر ساعت 22 منتظر آن بود.

 

جدایی میثاق از عادل 

آنالیز «رکورد» اول


اولین قسمت از برنامه «رکورد» امیدوارمان کرد که می توان شاهد یک برنامه ورزشی جذاب و موفق بود. آنچه مشخص است این که محمدحسین میثاقی به واسطه سال ها همکاری با عادل فردوسی پور و نیز با تکیه بر توانایی خود، حواسش بوده چطور برنامه را پی ریزی کند که عنصر جذابیت وجه غالب آن باشد. نکته مثبت اول «رکورد» دکور جذاب آن است. برای میثاقی و تیم عادل فردوسی پور همیشه داشتن دکور خوب اولویت داشته. از آن سو تصویربرداران و کارگردان برنامه حواس شان بوده تم برنامه «هیجان» است و به تناوب از شات های سریع استفاده می کنند. آیتم های برنامه هم سر و شکل دار بودند؛ از متن ها گرفته تا مصاحبه ها. رد پای «نود» را می شد در آیتم ها دید که البته این امتیاز است. در برنامه نخست دو موضوع محور «رکورد» بود؛ یکی وزنه برداری و دیگری جودو. در بخش اول میثاقی از کوروش باقری سرمربی سابق تیم وزنه برداری میزبانی کرد و در بخش دوم با سعید ملایی که بعد از 10 سال برای جودو کشورمان مدال آورد، گفت و گویی انجام داد.

روزهای شلوغ میثاقی


از برنامه «رکورد» فاصله بگیریم و به فرامتن بپردازیم. مهم ترین نکته به محمدحسین میثاقی بر می گردد: با وجود «فوتبال 120» و «نود» و حالا «رکورد» کیفیت کار میثاقی پایین نمی آید؟ حتما می دانید که او پنجشنبه ها «فوتبال 120» را روی آنتن شبکه ورزش دارد؛ یک برنامه موفق و در عین حال سخت. برنامه سازها می دانند تولید و گردآوری این همه آیتم چه کار زمان بری است و مجریان می دانند کاری که میثاقی می کند فراتر از پاس دادن صرف است. او باید تمام طول هفته همه متن و حاشیه لیگ های معتبر اروپایی را رسد کند و با اطلاع کامل جلوی دوربین قرار بگیرد. از آن سو آیتم ویژه نود برعهده اوست و برای انجام گفت و گو نیاز به تمرکز دارد. تازه این آیتم بخش کوچکی از فعالیت اوست. میثاقی در شلوغی باید به «رکورد» هم فکر کند که غالبا به ورزش های غیرفوتبالی یعنی رشته هایی که تخصص اصلی اش نیستند می پردازد. نکته جالب این که پخش «رکورد» و بازپخش «فوتبال 120» همزمان شده بود. این مسئله ای است که باید مسئولان شبکه سه و ورزش راهکاری برایش پیدا کند.

کارخانه عادل


میثاقی حاصل اطمینان عادل فردوسی پور به یک جوان بااستعداد است. او به حمید محمدی هم میدان داد و باعث شد برچسب گوینده خبر از او برداشته شود و حالا به عنوان یک گوینده تراز و حتی مجری کاربلد معرفی شود. کاری که انتظار می رود عادل بیش از پیش انجام دهد؛ درست مثل مهران مدیری که از دوران «ساعت خوش» تا حالا کلی هنرور و نویسنده از کنار او معرفی شده اند. او کاهلی تلویزیون برای نیروهای متخصص را جبران کرده و فردوسی پور حالا چنین رسالتی دارد. حتما اگر تلویزیون مجری کاربلد داشت اجازه می داد محمدحسین میثاقی بر «فوتبال 12» و «نود» متمرکز شود. متاسفانه برنامه های این چنینی غالبا فاقد ایده های جذاب بوده اند ولی میثاقی و تیمش نشان دادند می توان ورزش هایی غیر از فوتبال را پربیننده کرد. او گفت و گوهایی قابل فهم در عین تخصصی بودن با مهمان ها انجام داد. ماجرا را جور دیگر هم می توان دید، میثاقی ایده ای داشته و خواسته به عنوان یک برنامه مستقل از عادل روی آنتن ببرد.

 

جدایی میثاق از عادل 

همپوشانی با نود؟


آن طور که محمدحسین میثاقی در برنامه اول وعده داد، «رکورد» قرار است به ورزش هایی بپردازد که کمتر دیده می شوند. او پسوند افتخارات جهانی را هم به این جمله اضافه کرد و البته نگفت چه نسبتی با فوتبال خواهدداشت. شاید عدم اشاره به فوتبال بازگذاشتن راهی است که در صورت نیاز سراغ آن هم برود. به هر حال نام محمدحسین میثاقی با فوتبال پیوند خورده و بحث فوتبال ملی هم که همیشه مشتری دارد. از قضا ورود به فوتبال حکم چاشنی برای برنامه دارد و حتما بیننده آن را زیادتر می کند. قصد داشتیم در این باره از او بپرسیم اما موفق به برقراری دیالوگ نشدیم. اگر چنین اتفاقی بیفتد شاهد همپوشانی «رکورد» و «نود» هستیم؛ به عبارتی رو به رو شدن استاد و شاگرد. از نظر حرفه ای اما گاهی گریزی نیست. چه بسا بازی هایی آخر هفته برگزار شود و طبعا «رکورد» نمی تواند از آن چشم پوشی کند. «نود» رقبای دیگری دارد از جمله برنامه های شبکه ورزش و «ورزش و مردم» که کمی بعد از «رکورد» روی آنتن شبکه یک می رود. پس اینجا تعارف زدن به «نود» کاری حرفه ای نیست.

«رکورد» برای تعطیلی «هفت»؟


بلافاصله بعد از پخش اولین برنامه «رکورد»، سایت کافه سینما با اشاره به این نکته که در ساعت پخش «هفت» روی آنتن رفته، احتمالا پرونده برنامه سینمایی شبکه سه برای همیشه بسته شده: «هفت به خاطره ها پیوست؟!/ شبکه سه، ساخت برنامه زنده ورزشی در زمان برنامه سینمایی هفت را آغاز کرد.» از یک منظر می توان به این پیش بینی اصالت داد اما وقتی بدانیم شبکه سه برای پخش «هفت» در ایام جشنواره فجر تقاضای استودیو کرده است، این فرضیه رنگ می بازد. ولی می دانیم که عزم شبکه سه جدی است و در شب های جشنواره «هفت» روی آنتن است. هفته پیش درخواست استودیوی اختصاصی به دست روابط عمومی جشنواره رسیده اما هنوز مجری قطعی نشده است. از آن سو پخش «رکورد» ساعت 23:30 تمام می شود و «هفت» می تواند بدون مشکل روی آنتن برود. در سال های پیش شبکه سه «نود» را هم روی آنتن داشت که به جز  چند مورد به جای «هفت» در شب های جشنواره پخش می شد. احتمال دیگری هم هست که «رکورد» در ایام جشنواره موقتا تعطیل شود.

منبع :Bartarinha

اگر فیلم یا فیلم یا تصاویری دارید که تمایل دارید با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله مدیا صلح خبر منتشر گردد.

اگر تمایل داشته باشید با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و فیلم ها و فیلم های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت پخش داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید