امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 16980 |
تاریخ انتشار : 29 مرداد 1394 - 20:50 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

رویترز: ارزش یورو در برابر دلار افزایش یافت اقتصاد > اقتصاد‌ جهان – همشهری آنلاین:ارزش یورو در برابر دلار،در معاملات روز پنج شنبه ۲۹ مرداد افزایش یافت. اقدام یونان نقش مهمی در کاهش ارزش یورو در برابر دلار داشت. اقدام یونان در پرداخت بخشی بدهی های خود به بانک مرکزی اروپا و انتشار گزارش کمیته سیاست پولی […]

رویترز: ارزش یورو در برابر دلار افزایش یافت

اقتصاد > اقتصاد‌ جهان – همشهری آنلاین:
ارزش یورو در برابر دلار،در معاملات روز پنج شنبه ۲۹ مرداد افزایش یافت. اقدام یونان نقش مهمی در کاهش ارزش یورو در برابر دلار داشت.

اقدام یونان در پرداخت بخشی بدهی های خود به بانک مرکزی اروپا و انتشار گزارش کمیته سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا که برای سرمایه گذاران مایوس کننده بود نقش مهمی در کاهش ارزش یورو در برابر دلار، در معاملات امروز داشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، هر یورو در بازار بین‌المللی مبادلات ارزی امروز لندن، در مقابل یک دلار و 11 سنت و 68 واحد پایه یک سنت خرید و فروش شدکه نسبت به پایان معاملات روز گذشته این بازار، نسبت برابری بیشتری است. ارزش برابری این دو ارز در پایان معالات روز گذشته به نسبت یک یورو به یک دلار و 11 سنت و 21 واحد پایه یک سنت بود.

ارزش برابری واحد پول اروپا با ین نیز در بازار بین‌المللی مبادلات ارزی امروز لندن افزایش یافت، به گونه ای که ارزش برابری این جفت ارزی به نسبت یک یورو به 138 ین و 30 صدم یک ین بود. ارزش برابری این دو ارز در پایان معاملات روز گذشته به نسبت یک یورو به 137 ین و 78 صدم یک ین بود.

اما ارزش دلار آمریکا در مقابل ین ژاپن در بازار بین‌المللی مبادلات ارزی امروز لندن نوسان چندانی نداشت، به ترتیبی که ارزش برابری این دو ارز در اواسط معاملات امروز به نسبت یک دلار به 123 ین و 85 صدم یک ین بود، حال آنکه ارزش برابری این زوج ارزی در پایان معاملات روز گذشته به نسبت یک دلار به 123 ین و 89 صدم یک ین بود.

کارشناسان ارز در شرکت خدمات ارزی و مالی در این باره می گویند اقدام یونان در پرداخت سه میلیارد و 400 میلیون یورو از بدهی های خود به بانک مرکزی اروپا و همچنین اعطای نخستین مرحله از وام 23 میلیاردی گروه سه جانبه به یونان نقش مهمی در تقویت ارزش یورو در برابر دلار داشته است. مشکلی که فعلا وجود دارد اینکه آیا یونان می تواند طرح های ریاضت اقتصادی که گروه سه جانبه در ازای این وام 23 میلیاردی درخواست کرده اجرا کند یا خیر.

عامل دیگری که در کاهش ارزش دلار در برابر یورو نقش داشت انتشار گزارش کمیته سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا بود. محتوای این گزارش به گونه ای نیست که نشان دهد آیا بانک مرکزی آمریکا در اواسط ماه سپتامبر نرخ بهره بانکی خود را افزایش خواهد داد یا خیر.

صرافان و سرمایه گذاران بازار ارز اکنون ماههاست منتظر تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای افرایش نرخ بهره بانکی هستند. نرخ بهره بانکی در آمریکا اکنون تقریبا صفر درصد است. اما اگر نرخ بهره بانکی افزایش یابد ارزش دلار در برابر دیگر ارزهای معتبر جهان نیز افزایش خواهد یافت و این امر باعث شود تا سرمایه گذارانی که ارز دلار در اختیار دارند سودآوری بیشتری داشته باشند.

بانک مرکزی آمریکا در گزارش اخیر کمیته سیاست پولی خود تنها به این بسنده کرده است که شرایط برای افزایش نرخ بهره بانکی نزدیک می شود.

اما شک و تردید ها در بازار کار به ویژه سطح تورم در کشور مانع ازانجام این کار تاکنون شده است.

This entry passed through the Full-Text RSS service – if this is your content and you’re reading it on someone else’s site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید