امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 237995 |
تاریخ انتشار : 21 مرداد 1397 - 19:30 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سرگرمی صلح خبر روستا‌های ژاپنی که هنوز نینجا دارند تابناک باتو: ژاپن به هنرهای رزمی «نینجا» شناخته می شود که به آن «هنر پنهان شدن» نیز می گویند. نینجا در قرن چهاردهم و در دوران حکومت «ایدو» به اوج شکوفایی خود رسید، به ویژه در دو روستای ایگا و کوگا که به […]

به گزارش مجله سرگرمی صلح خبر

روستا‌های ژاپنی که هنوز نینجا دارند

تابناک باتو: ژاپن به هنرهای رزمی «نینجا» شناخته می شود که به آن «هنر پنهان شدن» نیز می گویند. نینجا در قرن چهاردهم و در دوران حکومت «ایدو» به اوج شکوفایی خود رسید، به ویژه در دو روستای ایگا و کوگا که به داشتن قوی ترین گروه های نینجای ژاپنی شهرت داشتند و با ابزارهای مختلف به تمرین های رزمی می پرداختند.

در نگاه اول ممکن است خانه ی نینجاها عادی به نظر برسند و هیچ تفاوتی با خانه های مرسوم کشاورزان نداشته باشند اما در حقیقت مبارزی شکست ناپذیر و حرفه ای در آنجا زندگی می کرد.

روستا‌های ژاپنی که هنوز نینجا دارند

دو روستای «ایگا» و «کوگا» در ژاپن هنوز هم نینجا دارند، نینجاها روزها را با قوانین و تمرینات ویژه ی خود سپری می کنند.

روستا‌های ژاپنی که هنوز نینجا دارند

در موزه یِ نینجایِ «ایگا» سالنی برای تمرینات وجود دارد و هر روز افرادی هستند که با لباس های نینجا در هوای آزاد در حال انجام حرکات رزمی به چشم می خورند.

روستا‌های ژاپنی که هنوز نینجا دارند

خانه های روستای ایگا روزنه های مخفی «کاراکوری» دارند که به عنوان سیستم امنیّتی خانه های امروزی به شمار می روند.

روستا‌های ژاپنی که هنوز نینجا دارند

ابزارهای تاریخی بازمانده از نینجاها در بخشی از موزه به نمایش گذاشته شده است. بیش از 400 قطعه که بر اساس کتاب فنون نینجا «نینجوتسو» ساخته شده اند، از جمله عنکبوت آبها که به آن «میزوکومو» می گویند. این ابزار برای راه رفتن نینجاها روی آب ساخته شده بود.

روستا‌های ژاپنی که هنوز نینجا دارند

موزه ی ایگا کتاب ها و ابزارهای شناخت نینجاها به همراه لباس ها و اشیای کاربردی در زندگی روزمره ی نینجاهای گذشته را به نمایش می گذارد. گوشه ای هم برای حل معما و بازی های فکری و هدایای یادگاری برای کودکان در این موزه در نظر گرفته شده است.

روستا‌های ژاپنی که هنوز نینجا دارند

در روستای کوگا هم اوضاع به همین شکل است. کوگا روی دامنه های سوزوکا قرار گرفته و خانه های آن تجسمی از زندگی نینجاها هستند. در هر خانه ی روستا یک کتاب قوانین نینجا «مانسِنشوکا» وجود دارد که اسرار و رموز نینجاها را دربرگرفته است.

در سالن تمرین نینجا می توان نُه حرکت نینجاها را تمرین کرد؛ از جمله بالا رفتن از دیوارهای سنگی و عبور از مانع و راه رفتن روی دیوار. خانه ی هنرهای رزمی کوگا به دوران گینروکو (1704-1688) باز می گردد. این خانه را «موتشیزوکی إزومو نو کامی» بنا کرد. او رهبری 53 خانواده ی این روستا را بر عهده داشت و خود یک دارو ساز بود. هنوز تابلوهای برای تبلیغ فروش دارو بر سر در خانه ی او دیده می شوند. این روستا هنوز هم به ساخت دارو شهرت دارد.

روستا‌های ژاپنی که هنوز نینجا دارند

نینجاها ی این روستا در لباس های مبدّل به سراسر ژاپن می رفتند و اطلاعات جمع می کردند. هنوز هم خانه های کوگا پله های مخفی و شکاف های سرّی که به خارج از خانه منتهی می شد را حفظ کرده است.

تفاوت سامورایی ها و نینجاها در این بود که سامورایی ها برای حاکمان فئودال کار می کردند و تحت اوامر آنها بودند اما نینجاها دیدگاه دیگری در زندگی داشتند. آنها اغلب برای خودشان کار می کردند. سامورایی ها برای نشان دادن شجاعت جنگ رو در رو و نزدیک را انتخاب می کردند اما در مقابل نینجا ها بر اساس قوانین «نینجوتسو» از هر روشی برای از بین بردن دشمن استفاده می کردند؛ یا او را مسموم می کردند و یا ناگهانی به او حمله می بردند. به همین دلیل است که آنها به اندازه ی سامورایی ها خوش نام نیستند و زندگی آنها پر از اسرار و رموز کشف نشده است.

روستا‌های ژاپنی که هنوز نینجا دارند

منبع : Bartarinha

اگر فیلم یا ویدئو یا تصاویری دارید که تمایل دارید با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله مدیا صلح خبر منتشر گردد.

اگر تمایل داشته باشید با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و ویدئو ها و فیلم های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت پخش داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید