امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 46107 |
تاریخ انتشار : 27 دی 1394 - 21:03 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

سیاست > دولت – پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری نوشت: رییس‌ جمهور روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای اروپایی از جمله لوکزامبورگ را سنتی و دوستانه دانست و بر تقویت و تحکیم مناسبات همه جانبه میان دو کشور تأکید کرد. حجت‌الاسلام حسن روحانی یکشنبه شب در دیدار «دی‌بار تولومئو» رییس‌ مجلس نمایندگان لوکزامبورگ با بیان اینکه روابط نزدیک […]

سیاست > دولت – پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری نوشت: رییس‌ جمهور روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای اروپایی از جمله لوکزامبورگ را سنتی و دوستانه دانست و بر تقویت و تحکیم مناسبات همه جانبه میان دو کشور تأکید کرد.

حجت‌الاسلام حسن روحانی یکشنبه شب در دیدار «دی‌بار تولومئو» رییس‌ مجلس نمایندگان لوکزامبورگ با بیان اینکه روابط نزدیک و خوب دولتها همواره به نفع دو ملت خواهد بود، گفت: روابط پارلمانی می‌تواند زمینه‌ساز روابط بهتر دولت‌ها باشد و با اجرای توافق برجام نیز، شرایطی بوجود آمده تا ایران و لوکزامبورگ بتوانند ارتباطات گسترده‌تری با هم داشته باشند.

رییس‌ جمهور با اشاره به اینکه مذاکرات ایران با 1+5 دستاورد بزرگی برای تاریخ دیپلماسی جهان و گفتگو است، گفت: پیام این توافق آن بود که می‌توان مسایل پیچیده‌ را از طریق گفتگو حل و فصل کرد.

روحانی با بیان اینکه امروز در منطقه و جهان با مشکلات فراوانی روبرو هستیم که تروریسم یکی از خطرناک‌ترین آنها است، اظهار داشت: تروریست‌ها با بی‌رحمی زندگی انسان‌ها و تمدن را ویران می‌کنند و این شرایط ما را ملزم می‌کند تا در کنار یکدیگر بوده و در این مسیر با هم متحد باشیم.

رییس‌ جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا در زمینه حل مسایل مهم منطقه‌ای با دیگر کشورهای جهان همکاری کند، خاطر نشان کرد: ایران و لوکزامبورگ می‌توانند در همه زمینه‌های مهم منطقه‌ای و بین‌المللی با هم رایزنی و مشورت داشته باشند.

روحانی با بیان اینکه روابط پارلمانی ایران و لوکزامبورگ می‌تواند فرهنگ‌های دو کشور را به ملتها معرفی کند، بر استفاده از تجربیات دوجانبه تأکید و خاطر نشان کرد: استفاده از تجربیات و تحکیم و مناسبات همه جانبه به نفع دو ملت و دو کشور خواهد بود.

” دی‌بار تولومئو” رییس‌ مجلس نمایندگان لوکزامبورگ نیز ضمن تبریک موفقیت ایران در مذاکرات هسته‌ای و اجرای برجام، گفت: باید از موفقیت دیپلماسی و اعتماد کردن خرسند باشیم، چرا که این گشایش بنای مطمئنی را در جهت خدمت به جهانیان ایجاد کرده و می‌توان از آن در راستای صلح خبر و ثبات در همه نقاط دنیا استفاده کرد.

رییس‌ مجلس نمایندگان لوکزامبورگ، توسعه مناسبات ایران با کشورهای اروپایی را امری ضروری برشمرد و خواستار گسترش روابط دو کشور در همه زمینه‌ها شد.

دی‌بار تولومئو همچنین با بیان اینکه تروریست‌ها به دنبال نابودی انسان‌ها و انسانیت در جهان هستند، گفت: تروریسم تلاش دارد تا میان ملت‌ها جدایی ایجاد کند و باید در مقابل آنها مراقب و متحد باشیم تا بتوانیم مشکلات را با اتحاد و انسجام حل و فصل کنیم.

2929

This entry passed through the Full-Text RSS service – if this is your content and you’re reading it on someone else’s site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!