امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 34286 |
تاریخ انتشار : 25 آبان 1394 - 12:32 | ارسال توسط :
1
2
ارسال به دوستان
پ

دانش > فناوری – ایسنا نوشت: فیزیکدانان نظری امپریال کالج لندن، یک مکانیسم بسیار سریع حرارتی ابداع کردند که می‌تواند مواد خاص را در کمتر از یک میلیون میلیونیوم از ثانیه به 10 میلیون درجه از گرما برساند. لیزر‌ها می‌توانند مواد را با درجه حرارتی گرمتر از دمای مرکز خورشید و تنها در 20 کوآدریلیون از یک […]

دانش > فناوری – ایسنا نوشت: فیزیکدانان نظری امپریال کالج لندن، یک مکانیسم بسیار سریع حرارتی ابداع کردند که می‌تواند مواد خاص را در کمتر از یک میلیون میلیونیوم از ثانیه به 10 میلیون درجه از گرما برساند.

لیزر‌ها می‌توانند مواد را با درجه حرارتی گرمتر از دمای مرکز خورشید و تنها در 20 کوآدریلیون از یک ثانیه گرم کنند.

این روش می تواند با راه‌های جدیدی از تحقیقات در زمینه انرژی همجوشی گرما باشد، که در آن دانشمندان به دنبال تکرار توانایی خورشید برای تولید انرژی پاک می‌گردند.

میزان گرمایش این روش حدود 100 برابر سریع تر از میزانی است که هم‌اکنون در آزمایشات همجوشی با استفاده از پرانرژی‌ترین سیستم لیزر در جهان در آزمایشگاه ملی لارنس لیورمور کالیفرنیا دیده می‌شود.

محققان چندین سال است که به عنوان بخشی از تلاش خود برای ایجاد انرژی همجوشی، از لیزر‌های پر‌قدرت برای گرم کردن مواد استفاده می‌کنند.

در این پژوهش جدید، فیزیکدانان امپریال کالج درپی راه‌هایی برای گرم کردن مستقیم یون‌ها که ذرات تشکیل دهنده بخش عمده‌ای از ماده می‌باشند، بودند.

هنگامی که لیزر برای گرم کردن اکثر مواد استفاده می‌شود، انرژی لیزر اول الکترون‌های هدف را گرم می‌کند. این روش گرم کردن یون‌ها، روند حرارت‌دهی را نسبت به زمانیکه یون‌ها را به طور مستقیم حرارت می‌دهیم آهسته تر می‌کند.

محققان امپریال کالج کشف کردند که وقتی یک لیزر با شدت بالا در نوع خاصی از مواد تابانده می‌شود، یک شوک الکترواستاتیک تولید می‌کند که می‌تواند یون‌ها را به طور مستقیم گرم کند.

آرتور تورل، مولف ارشد این پژوهش اظهار کرد:این یک نتیجه کاملا غیر‌منتظره است. یکی از مشکلات پژوهش همجوشی، گرفتن انرژی لیزر در جای مناسب و در زمان مناسب است. این روش انرژی را مستقیما در یونها به‌کار می‌برد.

این یافته‌ها در مجله Nature Communications منتشر شده است.

۵۴۵۴

This entry passed through the Full-Text RSS service – if this is your content and you’re reading it on someone else’s site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • تعداد نظرات منتشر شده: 1
    1. نویسنده :حسین

      مقالات و ترجمه هم اضافه کنین

    بدون نظر :