امروز: سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 8 شوال 1445 | 2024-04-16
کد خبر: 208707 |
تاریخ انتشار : 09 آذر 1396 - 21:11 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فضای مجازی صلح خبر دشمنان باریشه و بی‌ریشه به گزارش فضای مجازی صلح خبر، عبدالله گنجی، مدیر مسئول روزنامه جوان طی یادداشتی در کانال تلگرامی‌اش نوشت:  کتابی را در مقطع کارشناسی-که روانشناسی می خواندم-دیدم و خریدم و امروز که ۲۴سال از آن زمان می گذرد چندبار دیگر آن را خوانده ام. نام […]

به گزارش مجله فضای مجازی صلح خبر

دشمنان باریشه و بی‌ریشه

به گزارش فضای مجازی صلح خبر، عبدالله گنجی، مدیر مسئول روزنامه جوان طی یادداشتی در کانال تلگرامی‌اش نوشت:  کتابی را در مقطع کارشناسی-که روانشناسی می خواندم-دیدم و خریدم و امروز که ۲۴سال از آن زمان می گذرد چندبار دیگر آن را خوانده ام.

نام این کتاب” روانشناسی کمال” است که توسط گیتی خوشدل ترجمه شده است.
نویسنده در این کتاب به الگوهای شخصیت سالم می پردازد و در هر الگو خصایص شخصیت سالم را برمی شمارد.

یکی از شاخص های شخصیت سالم در این کتاب”ریشه‌دار”بودن است.
ریشه‌دار بودن یعنی اصل و بته داشتن، دارای اجداد وخانواده ریشه‌دار از جهت دینی و اجتماعی، دنیادیده، ارضا شده، خودساختگی، برای یک دستمال قیصریه را به آتش نکشیدن، باوقار، سنگین، بانصب، با ثبات از جهت روانشناختی، با صداقت واهل وفای به عهد، قابل تکیه واصطلاحاً استخوان دار بودن.با ریشه‌ها دشمن هم باشند به حداقلی از اخلاق پایبند هستندو….

تصور کنید یک انسان یا مثلا نظام دشمنانی داشته باشد که اینگونه باشند و دوستانی داشته باشد که از این خصایص برخوردار نباشند.کدامیک ضررش بیشتر است؟

بی ریشه ها معمولا پر تناقض اند، غیر قابل تکیه و دنبال ضعف شخصی افراد هستند

امام مخالف ریشه‌دار شاه بود، هیچ گاه به حوزه شخصی و خانوادگی شاه وارد نشد. یک بار شعاری شنیده بودکه:شاه زنازاده است بشدت مخالفت کرده بود و بر ازدواج شرعی رضاخان تاکید کرده بود، بحث شخصی با شاه نداشت مساله اش ایران واسلام بود و عزت این دو.

بازرگان، یدالله سحابی و حتی ابراهیم یزدی مخالفان ریشه‌دار انقلاب بودند.

رهبری، مرحوم فروهر را “دشمن نجیب”لقب دادند.
اما رجوی دشمن بی ریشه بود عقبه اش را که مطالعه کنید کاملا معلوم است.

انقلاب اسلامی علاوه بر دوستان و دشمنان ریشه‌دار، دوستان بی ریشه‌ای هم دارد، بی ریشه ها اهل افراط وتفریط اند.نحله های دیگر کنار خود را دشمن می پندارند، ابرو می برند، برای دوستانشان از اصل نظام مهمتراند، به بیت‌المال که می رسند به تعبیر امیرالمؤمنین مانند شتری می مانند که به جان گیاه بهاری افتاده باشد، حجب و حیا را قی کرده اند،توهم آنان را در آتش خود می سوزاند و دهها تناقض و تضاد را یکجا در خود جای داده اند، خطر این جماعت از اول انقلاب تاکنون از دشمنان بیشتر بوده وخواهد بود.

 

مطلب فوق مربوط به سایر رسانه‌ها می‌باشد و صلح خبر صرفا آن را بازنشر کرده است.

بازگشت به صفحه نخست گروه فضای مجازی

انتهای پیام/

منبع : Fars

اگر فیلم یا فیلم یا تصاویری دارید که تمایل دارید با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله مدیا صلح خبر منتشر گردد.

اگر تمایل داشته باشید با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و فیلم ها و فیلم های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت پخش داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید