امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 211417 |
تاریخ انتشار : 23 آذر 1396 - 9:11 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله مدیا صلح خبر درباره فیلم «ثور، راگناروک»؛ دردرسرهای یک ابرقهرمان فرازمینی دنیای تصویر آنلاین: راگناروک پس از تابستان بی‌رونق ۲۰۱۷ هالیوود روی پرده رفت؛ درست بعد از آنکه بیشتر مجموعه‌‌فیلم‌ها علمکرد رضایت‌بخشی نداشتند و میزان فروش کل فیلم‌ها هم کاهش پیدا کرد. اما سومین فیلم از مجموعه فیلم‌های ثور که با بودجه‌ای […]

به گزارش مجله مدیا صلح خبر

درباره فیلم «ثور، راگناروک»؛ دردرسرهای یک ابرقهرمان فرازمینی

دنیای تصویر آنلاین: راگناروک پس از تابستان بی‌رونق ۲۰۱۷ هالیوود روی پرده رفت؛ درست بعد از آنکه بیشتر مجموعه‌‌فیلم‌ها علمکرد رضایت‌بخشی نداشتند و میزان فروش کل فیلم‌ها هم کاهش پیدا کرد. اما سومین فیلم از مجموعه فیلم‌های ثور که با بودجه‌ای ۱۸۰ میلیون دلاری ساخته شده بود، از اوایل اکتبر روی پرده رفت و موفق شد طی دو ماه به فروش ۸۱۵ میلیون دلاری در سراسر جهان دست پیدا کند. در این فیلم کریس همسورث و تام هیدلستون دوباره در نقش‌های ثور و لوکی ظاهر می‌شوند و کیت بلانشت، ادریس البا، جف گلدبلام، مارک رافالو و آنتونی هاپکینز از جمله هنرپیشه ها دیگر فیلم هستند.
 
ثور، راگناروک را تایکا وایتیتی، کارگردان اهل نیوزیلند ساخته که پیش از این فیلم‌های تحسین‌شده‌ی شبه‌مستند هجو خون‌آشامی آنچه در سایه‌ها انجام می‌دهیم و فیلم کمدی ماجراجویانه‌ی در تعقیب آدم‌های وحشی‌تر با نقش‌آفرینی جولیان دنیسون و سام نیل را ساخته است. در مطلبی که در ادامه می‌آید، وایتیتی درباره‌ی پنج نکته‌ی جالب درباره‌ی این فیلم صحبت می‌کند.
 
 دردرسرهای یک ابرقهرمان فرازمینی
۱- بی‌توجهی تایکا وایتیتی به فشارهای ساخت فیلمی برای مارول

وایتیتی حین ساخت ثور: راگناروک به فیلم‌های دیگر دنیای سینمایی مارول هم توجه داشت: «باید اذعان کنی که آن فیلم‌ها هم وجود دارند. حین ساخت چنین فیلمی ممکن است این سئوال‌ در ذهن ات شکل بگیرد که آیا من بلوک بازی جنگا هستم؟‌ آیا من دارم همان بلوکی را در بازی جنگا بیرون می‌کشم که کل امپراتوری را فرو می‌ریزد؟ همان ابتدای کار به این نتیجه رسیدم که باید به چنین مواردی توجهی نکنم. روش کارم هم این شد که تمام سعی‌ام را بکنم بهترین فیلم ممکن را بسازم. پیش خودم گفتم من ناخدای کشتی‌ای هستم که با چشم بسته در حال هدایت کشتی هستم و باید سعی کنم به اجسام درخشان برخورد نکنم. سکان هدایت اصلی دست مسئولان مارول است و آنها هستند که من را هدایت می‌کنند و می‌گویند از این طرف برو و از میان کوه‌های یخ عبور کن.»

۲- بحث‌برانگیز شدن نابودی آزگارد

انفجار پایانی فیلم باعث می‌شود پیش‌بینی راگناروک به واقعیت بپیوندد و آزگارد نابود شود و در آتش بسوزد. وایتیتی می‌گوید: «انجام چنین کاری اقدام بزرگی بود و حین گسترش فیلمنامه منجر به شکل‌گیری بحث‌هایی شد. سئوال می‌شد “آیا نابودی آزگارد زیاده‌روی نیست؟” بعد به این نتیجه رسیدیم که این طور نیست! هر چه صحنه‌ها عظیم‌تر باشند، بهتر است. به نظرم این همان چیزی است که بسیاری از طرفداران خواهان آن بودند. این به واقعیت پیوستن ایده‌ی اسطوره‌ای مرگ آزگارد بود.»

۳- حذف صحنه‌های ناخوشایند حضور ادوین در نیویورک

در اولین تصاویر منتشرشده از پشت صحنه فیلم آنتونی هاپکینز با شمایل دوره‌گردی دیده می‌شد که در خیابان‌های نیویورک زندگی می‌کند. این ایده در فیلم نهایی قرار داده نشد. وایتیتی درباره‌ی دلیل این کار می‌گوید: «ما در اصل می‌خواستیم ثور و لوکی، اودین را در نیویورک پیدا کنند، در حالی که مثل فیشر کینگ در خیابان زندگی می‌کند. ایده‌ی جالب و باحالی بود و شاید در دی‌وی‌دی فیلم از آن استفاده شود اما وقتی تماشاگران در نمایش‌های‌ آزمایشی صحنه‌های نیویورک را دیدند، خیلی ناراحت شدند و دل شان برای اودین سوخت. به همین خاطر ترجیح دادیم فلاکت پادشاه بزرگ آزگارد را به این صورت نشان ندهیم.»

 
 دردرسرهای یک ابرقهرمان فرازمینی
۴- تجربه‌های پدرانه‌ی کارگردان، الهام‌بخش صحنه‌ی مشترک ثور و هالک

وایتیتی می‌گوید تلاش بسیاری کرده تا ویژگی‌هایی در ابرقهرمان‌ها پیدا کند تا تماشاگران بتوانند راحت‌تر با آنها ارتباط برقرار کنند: «وقتی به شخصیت‌های کتاب‌های مصور نگاه می‌کنید، می‌بینید هیچ مشترکاتی با آنها ندارید. به همین خاطر باید آنها را در موقعیت‌هایی قرار داد که ما هم در آنها قرار می‌گیریم.» برای مثال به گفته‌ی کارگردان صحنه‌ای که ثور و هالک در آن درباره‌ی احساسات‌شان صحبت می‌‌کنند، از دل گفتگوهای او با فرزندانش بیرون آمده: «من به عنوان پدر، همیشه با بچه‌هایم این طوری صحبت می‌کنم: “عزیزم، تو نباید این کار رو بکنی، تو نباید خواهرت رو بزنی.” و بعد دخترم می‌گوید: “متاسفم، یه دفعه عصبانی شدم.” این از همان جنس گفتگویی است که بین ثور و هالک شکل می‌گیرد.»

۵- کارگردان در نقش سه شخصیت

همه می‌دانند که وایتیتی نقش کورگ، شخصیت سنگی را بازی می‌کند اما در واقع او در این فیلم دو نقش دیگر را هم برعهده دارد. به گفته‌ی شخص کارگردان: «من نقش یکی از سرهای موجود فضایی سه سر را بازی می‌کنم. من نقش سر سمت راست را برعهده دارم! ستاره شخصیت شیطان آتشی داستان با نام سرتر هم من هستم. البته فقط بخش موشن-کپچر با من بود و کلنسی براون صداپیشه‌ی این شخصیت است. این همان شخصیتی است که دست آخر اسباب نابودی آزگارد را فراهم می‌آورد.»

منبع : برترینها

اگر فیلم یا ویدئو یا تصاویری دارید که تمایل دارید با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله مدیا صلح خبر منتشر گردد.

اگر تمایل داشته باشید با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و ویدئو ها و فیلم های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت پخش داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید