امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 231056 |
تاریخ انتشار : 30 اردیبهشت 1397 - 12:15 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سلامتی صلح خبر خواص عالی خاکشیر وب‌سایت دکتر سلام: همه ی ما با شربت خاکشیر خاطره های زیادی داریم. چه برای درمان دل درد های کودکانه هایمان، هم برای گرمازدگی های در سفرمان و هم برای خنک شدن در تابستان از شربت خاکشیر زیاد استفاده کرده ایم. طریقه و میزان مصرف خاکشیر: […]

به گزارش مجله سلامتی صلح خبر

خواص عالی خاکشیر

وب‌سایت دکتر سلام: همه ی ما با شربت خاکشیر خاطره های زیادی داریم. چه برای درمان دل درد های کودکانه هایمان، هم برای گرمازدگی های در سفرمان و هم برای خنک شدن در تابستان از شربت خاکشیر زیاد استفاده کرده ایم.
طریقه و میزان مصرف خاکشیر:

خیسانده:

خاکشی را در آب سرد برای چندین ساعت بخیسانید و میل کنید.

جوشانده:

خاکشی را به مدت ۱۰ دقیقه با آب بجوشانید و پس از سرد شدن مخلوط را میل نمایید.

ضماد:

برای رفع زخم، جراحات و رفع ورم ها، خاکشی را کوبیده و به صورت ضماد درآورید. ضماد به صورت موضعی مورد استفاده خواهد بود.

 
 خواص عالی خاکشیر
خاکشیر و لاغری (نسخه درمانی برای لاغر شدن)

یکی از خواص مهم خاکشیر کمک به خوب کار کردن دستگاه گوارش است، به این ترتیب که، خاکشیر یخ مال در آب سرد به دلیل اینکه کیفیت قابض پیدا می‌کند و یک داروی ضد اسهال است، اما خاکشیر در آب جوش به دلیل اینکه لینت را افزایش می‌دهد، یک داروی ضد یبوست است.

برای رژیم لاغری با خاکشیر، بایستی یک قاشق غذاخوری خاکشیر را بشویید و در یک لیوان آب ولرم حل کنید، به آن مقداری شکر یا نبات سفید اضافه کرده و هر روز صبح ناشتا، آن را بنوشید و این کار را مدتی ادامه دهید. خواهید دید بسیاری از مشکلات گوارشی شما بر طرف شده، باعث کاهش وزن و لاغری بدن به مرور زمان و رسیدن به وزن ایده‌ال خواهد گردید، ضمن اینکه از خواص فراوان خاکشیر بر سلامت و تندرستی بدن نیز بهره‌مند خواهید شد.

خاکشیر و چاقی (نسخه درمانی برای چاق شدن)

خوردن خاکشیر با شیر صبح ناشتا معده را تقویت نموده و اشتها را زیاد می‌کند و به درمان لاغری و افزایش وزن کمک می‌کند. به این ترتیب می‌توانید با نوشیدن این خاکشیر صبح ناشتا به درمان لاغری و افزایش وزن خود به مرور زمان کمک کنید. به اعتقاد درمانگران درصورتی که شیر تازه و طبیعی باشد میزان تاثیرگذاری این نسخه بیشتر می‌شود، بنابراین افرادی که به شیر طبیعی دسترسی دارند بهتر است از شیر طبیعی و روستایی استفاده کنند.

نحوه مصرف خاکشیر با آب داغ و عسل

دو قاشق غذاخوری خاکشیر را با یک لیوان آب­جوش مخلوط کرده و درب آن را بگ بعد از ده دقیقه بگذارید و آن را بنوشید و مدتی به این کار مداومت کنید. این کار در درمان یبوست نقش اساسی ایفا می کند. ده دقیقه قبل از نوشیدن، مقداری عسل به آن بزنید.

بخور خاکشیر برای درمان سرخک و آبله مرغان

مصرف شربت خاکشیر در کودکان مبتلا به سرخک و آبله مرغان، باعث کاهش حرارت درونی و خارش برون ریزی های پوستی در آنها می گردد. این شربت روزانه ۳-۴ لیوان خورده شود. برای رفع خارش و سوزش پوست کودک در این بیماری ها، خاکشیر را بر روی زغال ریخته و با دود حاصله، بدن کودک را بخور دهید.

نحوه مصرف خاکشیر با سکنجبین (مخلوط با آب سرد)

در این حالت از قبل خاکشیر را می شوییم و سپس به ترکیب سکنجبین و آب سرد اضافه می کنیم. کیفیت خاکشیر در این حالت دفع کنندگی عالی صفرای کبد است. (خاکشیر ۲- ۳ قاشق غذاخوری و سکنجبین ۳- ۴ قاشق غذاخوری با آب سرد)

نحوه مصرف خاکشیر برای ضد صفرا

  •     با شربت آبلیمو (با کمی شکر شیرین شده)
  •     با آب هندوانه

مصرف خاکشیر و درمان عفونت

خاکشیر را سوزانده و از دود حاصل از آن به صورت موضعی برای ضد عفونی و همچنین تسکین درد دندان استفاده می کنیم. حتی برای زخم های عفونی نیز می توان از این حالت خاکشیر بهره برد.

نحوه مصرف خاکشیر برای بهبود جوش صورت

مخلوط ۲ قاشق غذاخوری خاکشیر با عرق شاه‌تره و عرق کاسنی ترکیب خوبی برای درمان جوش‌های صورت است. برای استفاده از این مخلوط کافی است یک استکان از هر یک از عرق‌های گیاهی شاه‌تره و کاسنی را با هم مخلوط کرده و آن را با ۲ قاشق غذاخوری خاکشیر ترکیب کنید.

  •     این نوشیدنی برای درمان گرفتگی صدا هم استفاده می شود
  •      مدت درمان با این نسخه دست‌کم ۳ هفته است

 
نحوه مصرف خاکشیر و کنترل فشار خون

برای این منظور کافی است یک لیوان خاکشیر را به‌ خوبی بکوبید و آن را به‌صورت پودری نرم درآورید، سپس در ظرفی ریخته و به مرور به آن آب اضافه کنید تا خمیری یک دست به دست آید.

می‌توانید در هفته یک تا دوبار این مرهم را روی پاهایتان بمالید و شب تا صبح با آن بخوابید. این مرهم به شما کمک می‌کند تا بهتر بتوانید فشارخون خود را کنترل کنید. بهتر است نوبت اول استفاده از خمیر در طول روز باشد.

نحوه مصرف خاکشیر و دفع سنگ کلیه

برای تهیه این نسخه خانگی کافی است ۳ قاشق غذا خوری ترنجبین را در یک لیوان آب به‌ مدت ۵ ساعت خیسانده و پس از این مدت آن را صاف کنید. سپس ترنجبین صاف کرده را با ۲ قاشق غذاخوری خاکشیر مخلوط کرده و آن را میل کنید. نوشیدن این مخلوط به‌صورت روزانه به دفع سنگ کلیه کمک می‌کند.

شربت خاکشیر و رفع بوی بد دهان

به این منظور، ترنجبین را به مدت ۵ تا ۶ ساعت درون آب خیس کنید و پس از صاف کردن آن را با یک تا ۲ قاشق خاکشیر مخلوط کنید. این نوشیدنی را هر روز عصر یک لیوان از شربت ترنجبین و خاکشیر را بنوشید.

بهبود لک‌ها با خاکشیر

ترنجبین را ۵ ساعت در آب بخیسانید و صاف شده آن را با ۲ قاشق خاکشیر مخلوط کرده و میل کنید. افرادی که از این ترکیب به‌صورت روزانه و مستمر به‌مدت ۳ هفته استفاده کنند بعد از مدتی با روشنی پوست و از بین رفتن لک‌های صورت و پوستشان روبه‌رو می‌شوند.

نحوه مصرف خاکشیر و عسل برای رفع دل ضعفه

برای تهیه آب عسل باید یک لیتر آب و یک کیلو عسل را با هم بجوشانید. بعد از مدتی که این ترکیب جوشید کفی روی آن تشکیل می‌شود که باید از دیگر مواد موجود در ظرف جدا شود. مابقی را روزانه با کمی آب و خاکشیر مخلوط کرده و برای جلوگیری از دل ضعفه در ماه رمضان مصرف کنید.
نحوه مصرف خاکشیر در درمان اسهال

برای تهیه دارو برای اسهال کافی است خاکشیر را بو داده و آن را با آب و عسل مخلوط کنید و به بیمار بدهید.

این ترکیب را متناسب با سن بیمار، هر ۲ ساعت یک بار برای او تجویز می‌کنند. میزان مصرف این مخلوط از یک قاشق غذاخوری تا یک‌ سوم استکان برای خردسالان تجویز شده است.

نکته: اگر خاکشیر با آب گرم مصرف شود خاصیت ملین دارد و مصرف آن با آب سرد و شکر می‌تواند از اسهال پیشگیری کند.

خاکشیر و جلوگیری از گرمازدگی

شربت خاکشیر یکی از خوراکی‌هایی است که از گذشته تاکنون در طب سنتی به عنوان یک نوشیدنی با طبع سرد مطرح بوده و می‌تواند در فصل گرما با کاهش دمای بدن به پیشگیری از گرمازدگی کمک کند.

چه کسانی نباید خاکشیر بخورند؟

* به افرادی که ورم و زخم معده دارند، توصیه می‌شود مصرف خاکشیر را محدود کنند.

* خاکشیر را می‌توان از دو تا سه سال به بالا به کودکان داد و برای کودکان زیر این سن نیز شربت خاکشیر را صاف کرد و تنها آب آن را به کودک داد.

* افرادی که طبع سرد دارند و از بیماری‌های ناشی از طبع سرد از جمله روماتیسم و آرتروز رنج می‌برند، باید شربت خاکشیر را محدود مصرف کنند یا مصرف آن همراه با عسل و عرق نعناع باشد.

منبع : Bartarinha

اگر فیلم یا فیلم یا تصاویری دارید که تمایل دارید با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله مدیا صلح خبر منتشر گردد.

اگر تمایل داشته باشید با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و فیلم ها و فیلم های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت پخش داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید