امروز: پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 17 شوال 1445 | 2024-04-25
کد خبر: 213708 |
تاریخ انتشار : 05 دی 1396 - 19:11 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر در حالی که چگونگی مواجهه با زلزله‌های بعدی همچنان در صدر اخبار رسمی و غیر رسمی است، تازه‌ترین اخبار حاکی از آن است که ۳۰درصد مردم ایران در خانه‌ها و محله‌هایی زندگی می‌کنند که با وقوع زلزله در معرض بیشترین خطرات جانی قرار دارند. به گزارش صلح خبر، امروز […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

در حالی که چگونگی مواجهه با زلزله‌های بعدی همچنان در صدر اخبار رسمی و غیر رسمی است، تازه‌ترین اخبار حاکی از آن است که ۳۰درصد مردم ایران در خانه‌ها و محله‌هایی زندگی می‌کنند که با وقوع زلزله در معرض بیشترین خطرات جانی قرار دارند.

به گزارش صلح خبر، امروز رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تاکید براینکه در کل کشور ۱۴۱ هزار هکتار بافت ناکارآمد وجود دارد که ۳۰ درصد جمعیت کشور در این بافت های ناکارآمد سکونت می کنند، تصریح کرد: آب، برق، گاز، راه و خطوط ارتباطی از جمله شریان های حیاتی هستند که پس از وقوع زلزله مشکلات زیادی ایجاد می‌کنند و نیاز به توجه بیشتری دارند.

تورم به استقبال افزایش قیمت سوخت رفت

گر چه پیش‌بینی‌ می‌شد نرخ تورم در سال آینده و بعد از افزایش قیمت سوخت دو رقمی شود، اما گویا تورم سه ماه زودتر به استقبال افزایش قیمت‌ها رفته است؛ به‌طوری‌که بانک مرکزی از افزایش تورم به ۱۰ درصد در آذر ماه خبر داده است. البته ناگفته نماند که چند روز پیش مرکز آمار ایران نرخ تورم آذر را هشت درصد اعلام کرده بود.

بنزین ۱۵۰۰ تومان نمی‌شود؛ خیالتان راحت

موضوع افزایش ۵۰درصدی قیمت بنزین که همزمان با ارائه لایحه بودجه ۱۳۹۷ به مجلس بر سر زبان‌ها افتاده بود، امروز در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی رد شد. با این اوصاف احتمالا در کمیسیون تلفیق  بنزین کمتر از ۱۵۰۰ تومانی رای خواهد آورد و شاید هم همان بنزین ۱۰۰۰ تومانی که البته احتمال دومی خیلی ضعیف است.

سازمان حمایت باز هم هشدار داد؛ ولی کو گوش شنوا؟!

باز هم تعدادی از کارخانه‌های لبنی قیمت محصولاتشان را خودسرانه بالا برده‌اند که با هشدار سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مواجه شد ولی آنچه که پیش‌بینی می‌شود، مطابق روال گذشته، بی‌توجهی کارخانه‌ها به هشدارهای سازمان حمایت و در نهایت فراموش شدن ماجراست.

قیمت کاغذ هم حباب‌دار شد

بعد از طلا و ارز این بار شاهد حباب‌دار شدن قیمت کاغذ هم شدیم. به گفته رئیس اتحادیه صادرکنندگان چاپ، از چهار ماه قبل تاکنون کاغذ با دو نوسان قیمتی روبه‌رو بوده است و به دلیل مشخص نبودن سرنوشت حقوق و عوارض گمرکی کاغذ و نیز مسائل مربوط به ارز مبادله‌ای نمی‌توان قیمت این محصول را در زمان فعلی پیش‌بینی کرد. حالا باید دید حباب کاغذ هم مانند طلا و ارز غیر قابل ترکیدن هست یا نه.

موقع زلزله از کجای تهران فرار کنیم؟!

زلزله اخیر تهران اگر هیچ خیری برای تهرانی ها نداشته ولی لااقل راه‌های فرار را پیش روی آنان قرار داد. امروز معاون وزیر راه و شهرسازی در این باره توضیحات مفصلی به خبرنگاران داد.

دلایل مخالفت سازمان راهداری با اسنپ بین شهری

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هم دلایل مخالفت این سازمان با فعالیت تاکسی‌های اینترنتی بین‌شهری را اعلام کرد. به گفته کشاورزیان، تحت نظارت نبودن راننده‌ها، نداشتن مکان استراحت در شهر مقصد و مسایلی از این دست از جمله دلایل مخالفت این سازمان با فعالیت اسنپ و تپسی در جاده‌ها است.

دلار و طلا از هم فاصله گرفتند

امروز قیمت انواع طلا و سکه در بازار رو به بالا بود اما دلار آمریکا در مسیر کاهش قیمت قرار گرفت. دلار با افت قیمت نسبت به دیروز همراه بود و ۴۱۷۹ تومان داد و ستد شد.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید