امروز: چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأربعاء 16 شوال 1445 | 2024-04-24
کد خبر: 226890 |
تاریخ انتشار : 27 اسفند 1396 - 16:07 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اخبار روز صلح خبر ؛ خروج از برجام، از خیال تا واقعیت؟! به گزارش صلح خبر؛ خروج از برجام، از خیال تا واقعیت؟!   بعضی از افراد  تصور می نمایند که خروج امریکا از برجام به ضرر کشور ماست. امریکا که تا به امروز هم روح برجام وهم مفاد آن را از بین برده و […]

به گزارش مجله اخبار روز صلح خبر ؛

خروج از برجام، از خیال تا واقعیت؟!

به گزارش صلح خبر؛ خروج از برجام، از خیال تا واقعیت؟!

 

خروج از برجام، از خیال تا واقعیت؟!

بعضی از افراد  تصور می نمایند که خروج امریکا از برجام به ضرر کشور ماست. امریکا که تا به امروز هم روح برجام وهم مفاد آن را از بین برده و عملا برجام که بهترین قرارداد ممکن هم نیست را بی ثمره کامل نموده، امروزه با بازی هایی صرفا سیاسی و با استفاده از اهرم های فشار سعی دارد تا از ایران امتیازات بیشتری را بگیرد.

حال بعضی دیگر از کارشناسان معتقدند امریکا از برجام خروج نخواهد کرد زیرا باخروج او ایران نیز خارج خواهد شد و این به معنای اعتلای دوباره ی هسته ای ایران است.

این دسته معتقدند که این تنها اهرم فشار امریکا برای اروپا و ایران است تا بتواند در سامانه نظامی ایران دخالت نماید.

سامانه موشکی ایران هدف بعدی امریکاست و این بازی های کودکانه ترامپ نیز تنها دلیلش استفاده حداکثری از خاورمیانه می باشد.

باید گفت که حوزه دیپلماسی این بار باید با دقت بیشتری و با گوش کردن به تمامی نظرات و درنظر گرفتن تمامی جوانب واکنش های مناسب را نشان دهند تا بتوانیم در این شرایط پیچیده و حساس بیشترین استفاده را داشته باشیم.

سید عباس عراقچی، مقام دیپلماتیک ایران که در نشست روز جمعه حضور یافته بود بلافاصله به خبر تحریم‌های احتمالی اروپا علیه ایران واکنش نشان داد و گفت در صورتی که کشورهای اروپایی تحریم‌های غیرهسته‌ای علیه ایران وضع کنند، مرتکب اشتباه محاسباتی بزرگی می‌شوند. عراقچی یادآور شد که برای حفظ برجام راهی جز پایبندی امریکا و دیگر کشورها به تعهداتش وجود ندارد. او پیشتر در گفت‌و‌گو با «خبرگزاری مهر» و در تبیین تحولات جاری اجرای برجام گفته بود «چنانچه امریکا از برجام خارج و تحریم‌های یکجانبه آنها برگردد، حتماً ایران برجام را ادامه نخواهد داد؛ چرا که در صورت خروج امریکا منافع آن تأمین نخواهد شد.» عراقچی همچنین پیش‌بینی کرده بود که انتظار می‌رود هم به‌دلیل بازگشت تحریم‌های امریکا و هم به‌دلیل نقض فاحش برجام توسط امریکا، برجام ادامه پیدا نخواهد کرد.

نگارنده: محمدرضا زرین نصر

سرويس اخبار روز خبرگزاري صلح خبر

 

اگر فيلم يا فيلم يا تصاويري داريد که تمايل داريد با ديگران به اشتراک بگذاريد، از بخش خبرنگاران صلح خبر براي ما ارسال نماييد. تا پس از بررسي در مجله مديا صلح خبر منتشر گردد.

اگر تمايل داشته باشيد با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاوير و فيلم ها و فيلم هاي خودتان، قوانين و عرف را رعايت نماييد تا قابليت پخش داشته باشند.

خبرنگاران پايگاه تحليلي خبري صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید