امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 209742 |
تاریخ انتشار : 14 آذر 1396 - 15:33 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر رئیس جمهوری لبنان تاکید کرد، وحدت و یکپارچگی لبنانی‌ها پایه و اساس حفظ ثبات کشور است. به گزارش صلح خبر، به نوشته روزنامه لبنانی الدیار ، جلسه کابینه لبنان برای اولین بار بعد از بحران استعفای سعد حریری، نخست وزیر لبنان امروز (سه‌شنبه) با حضور وی و میشل […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

رئیس جمهوری لبنان تاکید کرد، وحدت و یکپارچگی لبنانی‌ها پایه و اساس حفظ ثبات کشور است.

به گزارش صلح خبر، به نوشته روزنامه لبنانی الدیار ، جلسه کابینه لبنان برای اولین بار بعد از بحران استعفای سعد حریری، نخست وزیر لبنان امروز (سه‌شنبه) با حضور وی و میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان در کاخ بعبدا برگزار شد و کابینه با بیانیه‌ای موافقت کرد.

حریری بعد از پایان جلسه کابینه اظهار داشت، از تصمیم استعفا صرف نظر کرده است.

وی افزود: به تقویت روابط با کشورهای عربی و مشارکت با کشورهای اروپایی ادامه می‌دهیم و به قطعنامه‌های بین‌المللی و حمایت از نیروهای بین‌المللی در لبنان پایبندیم. لبنان همچنان خود را از آتش شعله‌ور در منطقه دور نگه می‌دارد.

نخست وزیر لبنان تصریح کرد: کابینه بر اهمیت پاینبدی به قطعنامه ۱۷۰۱ تاکید کرد. تمامی اعضای کابینه به اجماع زبانا و عملا بر بیانیه وزارتی مبنی بر حفظ خویشتنداری و دور نگه داشتن لبنان از درگیری‌های خارجی اعلام پایبندی کردند. 

میشل عون، رئیس جمهوری لبنان در ابتدای جلسه کابینه مراحلی را که بحران بعد از استعفای سعد حریری، نخست وزیر لبنان پشت سر گذاشت و همچنین دیدگاه‌ها و تماس‌ها را  چه در عرصه داخلی و چه دیپلماسی به طور کامل شرح داد و گفت: نگرانی از تحمل اوضاع داخلی و  بازگشت امن حریری بود.

رئیس جمهوری لبنان در ابتدای این جلسه به روند رایزنی‌هایی که با تمامی گروه‌ها و رهبران جهان داشت، اشاره کرد و گفت: دیدگاه ما در بحران اخیر ناشی از این بود که نمی‌پذیریم هیچ قدرتی به کرامت ما خدشه وارد کند. زیرا هیچ سرزمینی را کوچک یا بزرگ نمی‌دانیم بلکه معتقدیم همه باید در عزت و کرامت برابر باشند.

وی تاکید کرد، رویکرد لبنان در جهت مقابله با آنچه رخ داد، بود و یکپارچگی لبنانی‌ها پایه و اساس حمایت از ثبات در کشور است.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید