امروز: پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 17 شوال 1445 | 2024-04-25
کد خبر: 238296 |
تاریخ انتشار : 25 مرداد 1397 - 11:17 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر به گزارش خبرنگار صلح خبر به نقل از رویترز، در پایان معاملات روز چهارشنبه، پس از این‌که داده‌ها نشان داد میزان ذخایر نفت خام آمریکا، در هفته اخیر به طرز غیرمنتظره‌ای جهش کرده است، با افزایش نگرانی در مورد چشم‌انداز رشد اقتصادی جهان، قیمت‌های نفت بیش از ۲ دلار سقوط […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

به گزارش خبرنگار صلح خبر به نقل از رویترز، در پایان معاملات روز چهارشنبه، پس از این‌که داده‌ها نشان داد میزان ذخایر نفت خام آمریکا، در هفته اخیر به طرز غیرمنتظره‌ای جهش کرده است، با افزایش نگرانی در مورد چشم‌انداز رشد اقتصادی جهان، قیمت‌های نفت بیش از ۲ دلار سقوط کرد.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت ۱.۹۶ دلار یا ۲.۸ درصد سقوط کرد و به ۷۰.۵۰ دلار رسید. این شاخص در معاملات دیروز تا قیمت ۷۰.۴۰ دلار هم پایین آمده بود.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۲.۰۳ دلار یا ۳ درصد سقوط کرد و در ۶۵.۰۱ دلار بسته شد. این درحالی بود که این شاخص در معاملات دیروز تا قیمت ۶۴.۵۱ دلار هم پایین آمده بود.

داده‌های اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد که در هفته گذشته میزان ذخایر نفت خام تجاری آمریکا، علی‌رغم رکورد زدن میزان مصرف پالایشگاه‌های این کشور، ۶.۸ میلیون بشکه جهش کرده است. میزان ذخایر نفت خام در مرکز واردات کوشینگ اوکلاهاما هم ۱.۶ میلیون بشکه رشد کرده است.

این درحالیست که اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند میزان این ذخایر این هفته افت خواهد کرد.

کارستن فریسچ، تحلیل‌گر ارشد تجارت کالا در کامرزبانک، می‌گوید: این هفته میزان نفت خام پالایش شده به شدت افزایش یافت و به سطح ۱۸ میلیون بشکه در روز رسید.

اما این برای جلوگیری از رشد ذخایر انبارهای نفت خام آمریکا کافی نبود، یا این‌طور بگوییم که از افزایش خیلی بیشتر این ذخایر جلوگیری کرد.

مسئله دیگری که به قیمت‌های نفت فشار وارد می‌کند این است که این نگرانی به وجود آمده است که با ادامه تنش‌های تجاری بین آمریکا و چین، رشد اقتصادی جهان و در نتیجه تقاضا برای نفت، آسیب دیده باشد.

کد خبر 4376081

منبع : Mehrnews

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید