امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 233566 |
تاریخ انتشار : 27 خرداد 1397 - 16:24 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله هنری صلح خبر به گزارش صلح خبر، مسعود جعفری جوزانی کارگردان، نویسنده و تهیه‌کنند، به نمایندگی از سینمای ایران در کنار ۱۱ داور از کشورهای منطقه، داوری بخش رقابتی نخستین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «اس.سی.او» SCO در شهر چینگ ـ دائو در کشور چین را بر عهده دارد و ۲۱ فیلم بخش […]

به گزارش مجله هنری صلح خبر

به گزارش صلح خبر، مسعود جعفری جوزانی کارگردان، نویسنده و تهیه‌کنند، به نمایندگی از سینمای ایران در کنار ۱۱ داور از کشورهای منطقه، داوری بخش رقابتی نخستین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «اس.سی.او» SCO در شهر چینگ ـ دائو در کشور چین را بر عهده دارد و ۲۱ فیلم بخش رقابتی اصلی این دوره از جشنواره را داوری می‌کنند و جوایز بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگری زن، بهترین مرد و جایزه ویژه هیأت داوران را به برندگان اهدا می‌کنند.

اعضای هیأت داوران بخش رقابتی نخستین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «اس.سی.او» عبارتند از: «هان سانپینگ» Han Sanping تهیه‌کننده و پخش‌کننده مشهور از کشور چین ـ رئیس هیئت داوران، «مسعود جعفری جوزانی» کارگردان، تهیه‌کنند و فیلمنامه‌نویس از کشور ایران، «اولگ آسدولین» Oleg Assadulin کارگردان و فیلمنامه‌نویس از کشور روسیه، «سفر حقدودوف» Safar Haqdodov سردبیر، تهیه‌کننده و مدیرتولید از کشور تاجیکستان، «ارنست آبدیجاپوروف» Ernest Abdyjaparov کارگردان، فیلمنامه‌نویس، تهیه‌کننده و آهنگساز از کشور قرقیزستان، «احمد جاوید تیمان» Ahmed Jawed Taiman کارگردان و تهیه‌کننده از کشور افعانستان، خانم «سینگل دواسمبو» Tsengel Davaasambuu تهیه‌کننده و پخش‌کننده از کشور مغولستان، «سرگئی عازیموف» Sergey Azimov کارگردان از کشور قراقستان، خانم «سلطانه سیدیکوی» Sultana Siddiqui تهیه‌کننده از کشور پاکستان، «کمر کمالوفا» Kamar Kamalova تهیه‌کننده و مدیر هنری از کشور ازبکستان، خانم «ناتالیا اهفوناوا» Natallia Ahafonava استاد دانشگاه و مدیر هنری از کشور روسیه و همچنین «اسکت چودری» Saket Chaudhary کارگردان و فیلمنامه‌نویس از کشور هندوستان.

فیلم سینمایی «پری دریایی» به تهیه‌کنندگی محمدرضا عرب و به کارگردانی امیر مسعود آقابابائیان از ایران در بخش رقابتی اصلی و همچنین فیلم سینمایی «ایران برگر» به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی، فیلم سینمایی «شیار ۱۴۳» به کارگردانی نرگس آبیار و فیلم سینمایی «ندارها» به کارگردانی محمدرضا عرب به نمایندگی از سینمای ایران در بخش غیررقابتی «پانوراما» این دوره از جشنواره روی پرده می‌روند.

جشنواره بین‌المللی فیلم «اس.سی.او» Shanghai Cooperation Organization که در پی نشست سازمان همکاری شانگهای با هدف تبدیل شهر «چینگ دائو» به بزرگترین مرکز سینمایی آسیا تأسیس و راه اندازی شده است. نخستین دوره آن با دبیری وانگ شیاهو Wang Xiaohui، با سفیری جکی چان ستاره مطرح سینما و با نمایش ۶۰ فیلم‌ از کارگردانان ٨ کشور عضو از جمله؛ چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان، هند و پاکستان و همچنین چهار کشور ناظر از جمله مغولستان، بلاروس، افغانستان و ایران در ۲ بخش رقابتی و غیررقابتی، روز چهارشنبه ۲۳ خرداد (۱۳ ژوئن ۲۰۱۸) با نمایش فیلم سینمایی «رفته بود» Chalay Thay Saath به کارگردانی عمر عادل Umer Adil و با فیلمنامه «عطیه زیدی» Atiya Zaidi افتتاح شد و تا امروز یکشنبه ۲۷ خرداد (۱۷ ژوئن ۲۰۱۸) ادامه دارد.

مسعود جعفری جوزانی که در جشنواره‌های مختلف داخلی داور بوده است؛ در سال ۲۰۱۵ نیز داور  بخش رقابتی اصلی فیلم‌های بلند سینمایی، کوتاه و مستند پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «سارک» SAARC در کشور سریلانکا را برعهده داشت.

کد خبر 4323009
فریبرز دارایی

منبع : Mehrnews

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید