امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 225235 |
تاریخ انتشار : 16 اسفند 1396 - 11:04 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سبک زندگی صلح خبر جراحی زیبایی در ایران، خیلی هم زیاد نیست!  به گزارش صلح خبر؛ جراحی زیبایی در ایران، خیلی هم زیاد نیست! روزنامه هفت صبح: طبق گزارش انجمن بین المللی جراحی پلاستیک، ایرانی ها در میانه 25 کشور در رتبه 20 قرار دارند. شاید تعداد عمل های جراحی زیبایی در ایران […]

به گزارش مجله سبک زندگی صلح خبر

جراحی زیبایی در ایران، خیلی هم زیاد نیست!

 به گزارش صلح خبر؛ جراحی زیبایی در ایران، خیلی هم زیاد نیست!

روزنامه هفت صبح: طبق گزارش انجمن بین المللی جراحی پلاستیک، ایرانی ها در میانه 25 کشور در رتبه 20 قرار دارند.

جراحی زیبایی در ایران، خیلی هم زیاد نیست!

شاید تعداد عمل های جراحی زیبایی در ایران زیاد به نظر برسند اما نسبت آن به جمعیت کشور زیاد نیست و در کشورهای مختلف آمریکایی، اروپایی و آسیایی در زمینه جراحی های تهاجمی و غیرتهاجمی پیشتازند. به گزارش خبرآنلاین و به نقل از سیناپرس، گزارش سالانه انجمن بین المللی جراحی پلاستیک (ISAPS) که ژوئن 2017 (خرداد 1396) منتشر شد، نشان می دهد که کشورهای آمریکا، برزیل، ژاپن، ایتالیا و مکزیک در رتبه های اول تا پنجم عمل های جراحی زیبایی تهاجمی و کم تهاجمی سال 2016 قرار داشته اند و 41.1 درصد از کل عمل های پلاستیک جهان را به خود اختصاص داده بودند. روسیه، هند، ترکیه، آلمان و فرانسه در رتبه های ششم تا دهم و ایران نیز در رتبه بیستم این جدول جای گرفته بود.

محبوب ترین عمل های جراحی زیبایی جهان در سال 2016 (1395)

  • افزایش حجم / پروتز پستان (15.8 درصد کل جراحی های زیبایی)
    لیپوساکشن (14 درصد کل جراحی های زیبایی)
    جراحی پلک (12.9 درصد کل جراحی های زیبایی)
    رینوپلاستی (7.6 درصد کل جراحی های زیبایی)
    ابدومینوپلاستی (7.41 درصد کل جراحی های زیبایی)

تفاوت جنسیتی

همانطور که انتظار می رود، بیشترین تقاضا برای عمل های جراحی زیبایی تهاجمی و غیرتهاجمی در بین زنان دیده می شود. گزارش ISAPS در سال 2016 (1395) نشان می دهد که 86.2 درصد از کل عمل های جراحی زیبایی در جهان معادل با 20,362,655 عمل جراحی مربوط به زنان بوده و بیشترین درخواست ها مربوط به پنج مورد زیر بوده است:

  • افزایش حجم / پروتز پستان
    لیپوساکشن
    جراحی پلک
    ابدومینوپلاستی
    ماستوپکسی (لیفت پستان)

جراحی زیبایی در ایران، خیلی هم زیاد نیست!

اما مردان نیز از قافله جراحی های زیبایی عقب نیفتاده اند و 13.8 درصد معادل با 3,264,254 عمل جراحی را به خود اختصاص داده اند. پنج عمل جراحی پلاستیک عمده در مردان عبارتند از:

  • جراحی پلک
    ژنیکوماستی (بزرگی سینه مردان)
    رینوپلاستی (جراحی بینی)
    لیپوساکشن
    کاشت مو

این چند کشور

1. آمریکا؛ پرتقاضاترین کشور جهان

حدود دو میلیون آمریکایی در سال 2017 (1396) تحت عمل های جراحی زیبایی مختلفی مانند افزایش حجم سینه، لیپوساکشن و ابدومینوپلاستی (عمل جراحی زیبایی برای حذف چربی اضافی ناحیه شکم) قرار گرفتند و 15 میلیون نفر دیگر نیز تحت درمان با روش های کم تهاجمی مانند پوتاکس، تزریق ژل و فیلر (پر کننده) قرار گرفتند.

2. وضعیت جراحی پلاستیک در برزیل

حضور «ایو پیتانگوی» (Ivo Pitanguy) معروف ترین جراح پلاستیک جهان در برزیل، در کنار حضور 4500 جراح پلاستیک و ارائه خدمات درمانی با قیمت های متنوع این کشور را به یکی از مقاصد اصلی گردشگران سلامت از نقاط مختلف جهان برای انجام جراحی های زیبایی تبدیل کرده است.

سائوپائولو و ریودوژانیرو اصلی ترین مقاصد گردشگران سلامت محسوب می شوند که خدمات متنوعی را در اختیار آنها قرار می دهند. افزایش حجم /پروتز پستان و لیپوساکشن، دو جراحی زیبایی اصلی د ر برزیل محسوب می شوند. در عین حال بیش از 4 هزار جراح از نقاط مختلف جهان با هدف شرکت در دوره های آموزشی و شرکت در کارگاه های دکتر پیتانگوی، راهی این کشور شده اند.

جراحی زیبایی در ایران، خیلی هم زیاد نیست!

3. وضعیت جراحی پلاستیک در شرق آسیا

بسیاری از جوانان کره جنوبی و ژاپن (که در رتبه سوم بیشترین جراحی های زیبایی جهان جای دارد) ترجیح می دهند که چشمانی شبیه غربی ها داشته باشند؛ از همین رو جراحی پلک (بلفاروپلاستی) در صدر محبوب ترین جراحی های زیبایی این دو کشور جای دارد.

همچنین 20 درصد از زنان اهل کره جنوبی جراحی های زیبایی تهاجمی و کم تهاجمی را تجربه کرده اند. رینوپلاستی (جراحی بینی) و لیپوساکشن در رتبه های بعدی جراحی های زیبایی در این کشور قرار دارند.

4. جراحی پلاستیک در ایتالیا

شاید مردم ایتالیا به داشتن چهره های جذاب و زیبا مشهور باشند، اما عمل های جراحی زیبایی در این کشور به شدت رواج دارد و باعث شده که این کشور در رتبه چهارم بیشترین تعداد عمل های پلاستیک جای بگیرد. جراحی های کم تهاجمی به ویژه تزریق پوتاکس، فیلر و ژل برای برطرف کردن چین و چروک و خط لبخند، در کنار لیپوساکشن، محبوب ترین جراحی ها در این کشور اروپایی محسوب می شوند.

5. وضعیت جراحی پلاستیک در ایران

به گفته دکتر «عبدالجلیل کلانتر هرمزی»، عضو هیات مدیره انجمن جراحان پلاستیک ایرانی، جراحی های فک و صورت، تزریق ها، جراحی های لیفت و لیپوساکشن اصلی ترین جراحی های زیبایی در ایران به شمار می روند.

در ایران رینوپلاستی (جراحی بینی) بیشترین میزان عمل های جراحی زیبایی را به خود اختصاص داده است؛ البته آمار دقیق را در این زمینه تنها وزارت بهداشت می تواند ارائه کند. جراحی پلک (بلفاروپلاستی)، افزایش حجم / پروتز پستان، لیپوساکشن، بوتاکس، تزریق فیلر و ژل در رتبه های بعدی جراحی های زیبایی تهاجمی و کم تهاجمی در بین ایرانیان قرار دارند.

جراحی زیبایی در ایران، خیلی هم زیاد نیست!

منبع : Bartarinha

اگر فیلم یا ویدئو یا تصاویری دارید که تمایل دارید با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله مدیا صلح خبر منتشر گردد.

اگر تمایل داشته باشید با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و ویدئو ها و فیلم های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت پخش داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید