امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 226544 |
تاریخ انتشار : 23 اسفند 1396 - 15:25 | ارسال توسط :
0
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اخبار روز صلح خبر ؛ جایگزینی در دولت ترامپ و تاثیرات آن بر برجام در خبرها خواندیم که پمپئو جانشین نیلرسون شد. بعد از اختلافات شدیدی که میان تیلرسون و ترامپ بود، و او ترامپ را کودک خوانده بود، پمپئو که از نفوذ بسیار بالایی بر ترامپ برخوردار است جانشین وی شد. حال گمانه […]

به گزارش مجله اخبار روز صلح خبر ؛

جایگزینی در دولت ترامپ و تاثیرات آن بر برجام

جایگزینی در دولت ترامپ و تاثیرات آن بر برجام

در خبرها خواندیم که پمپئو جانشین نیلرسون شد.

بعد از اختلافات شدیدی که میان تیلرسون و ترامپ بود، و او ترامپ را کودک خوانده بود، پمپئو که از نفوذ بسیار بالایی بر ترامپ برخوردار است جانشین وی شد.

حال گمانه زنی های بسیار زیادی در خصوص رفتار پمپئو با برجام وجود دارد. از طرفی او در سال 2015 از مخالفان سرسخت برجام بوده و ار تندرو های سیاسی در امریکا محسوب می شود، از طرفی نیزدر سال 2017 کمی معتدل تر نشان داده است.

تیلرسون که معتقد بود وجود یک توافق از نبود آن بهتر است، در این زمینه با ترامپ به شدت مخالفت می نمود.

حال کارشناسان در حال بررسی هستند تا بتوانند موضع گیری های پمپئو را در خصوص برجام پیش بینی کنند.

بعضی معتقدند اقدامات کاملا یک طرفه و تندی خواهد داشت که این به معنای عدم تغییر در موضع گیری هاست و در واقع شاهد یک ترامپ دیگر و  اینبار در حوزه سیاست های خارجه امریکا خواهیم بود.

برخی دیگر نیز اورا معتدل شده می دانند و بیان می دارند به دلیل نفوذ بسیار بالایی که بر ترامپ دارد می تواند کمی آتش تند ترامپ را کاهش دهد.

آنچه مسلم است سیاست های خارجه ایران می باشد که می بایست بر قرارداد خود پافشاری نماید و همچنین بدعهدی ها ی طرف دیگر را اعلام کرده و به هیچ عنوان گول این بازی های ساده سیاسی را نخورند.

الیته زحمتکشان حوزه دیپلماسی همگی از سیاستمداران قوی کشور می باشند.

نگارنده: محمدرضا زرین نصر

سرویس اخبار روز پایگاه صلح خبر

اگر فیلم یا فیلم یا تصاویری دارید که تمایل دارید با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله مدیا صلح خبر منتشر گردد.

اگر تمایل داشته باشید با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و فیلم ها و فیلم های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت پخش داشته باشند.

خبرنگاران پایگاه تحلیلی خبری صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید