امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 104015 |
تاریخ انتشار : 14 شهریور 1395 - 19:09 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

گروه علم و فناوری صلح خبر؛ دانش > فناوری – پس از ماه ها خبرساز شدن و انتشار تصاویر و تیزرهای رسمی و غیررسمی بالاخره زمان آن رسید تا پورشه پانامرای ۲۰۱۷ را روی جاده تست شود. اگر کسی به دنبال یک لیموزین چهاردر لوکس با امکانات رفاهی کامل و حداکثر راحتی است و در عین حال […]

گروه علم و فناوری صلح خبر؛

دانش > فناوری – پس از ماه ها خبرساز شدن و انتشار تصاویر و تیزرهای رسمی و غیررسمی بالاخره زمان آن رسید تا پورشه پانامرای ۲۰۱۷ را روی جاده تست شود. اگر کسی به دنبال یک لیموزین چهاردر لوکس با امکانات رفاهی کامل و حداکثر راحتی است و در عین حال می‌خواهید اتومبیلش از روحیه اسپرتی نیز برخوردار باشد و در مقابل هیچ حریفی کم نیاورد، قطعا پورشه پانامرای ۲۰۱۷ بهترین انتخاب خواهد بود.

به گزارش اخبار خودرو،پانامرا ۲۰۱۷ با سه موتور جدید عرضه می‌شود که در این میان سفارش های آمریکا فقط به یکی از دو موتور V6 یا V8 مجهز خواهند شد. بدین ترتیب که خریداران می‌توانند بین پانامرا ۴S با قیمت ۱۰۰۹۵۰ دلار و پانامرا توربو با قیمت ۱۴۷۹۵۰ دلار یکی را انتخاب کنند. در اولی یک موتور V6 2.9 لیتری با قدرت ۴۴۰ اسب بخار و گشتاور ۴۰۶ فوت پوند قرار داشته و نسخه توربو مجهز به موتور V8 4 لیتری با قدرت ۵۵۰ اسب بخار و گشتاور ۵۶۸ فوت پوند خواهد بود. موتور V6 توسط آئودی و موتور V8 توسط خود پورشه ساخته شده است. درحالی که موتور شش سیلندر به سیستم زمانبندی سوپاپ ها مجهز است در موتور ۸ سیلندر برای اولین در بین موتورهای محصولات پورشه سیستم صرفه جویی در مصرف سوخت نصب شده که با غیرفعال کردن چهار سیلندر موتور، مصرف را تا ۳۰ درصد کاهش می‌دهد. البته مدل S با دو چرخ متحرک نیز در سال آینده به جمع خانواده پانامرا اضافه خواهد شد اما اکنون هر دو نسخه ۴S و توربو از آرایش چهار چرخ متحرک برخوردار هستند.

حداکثر سرعت هر دو نسخه مذکور پانامرا در ۱۹۰ مایل بر ساعت محدود شده اما به گفته پورشه شتاب صفر تا صد ۴S 4.2 ثانیه و برای توربو ۳٫۶ ثانیه می‌باشد. در صورتی که قابلیت های دینامیکی بیشتری را در هرکدام از مدل ها طلب می‌کنید می‌توانید پکیج اسپرت کرونو را سفارش دهید که ۶۹۳۰ دلار برای ۴S و ۵۵۸۰ دلار برای توربو قیمت دارد. دلیل قیمت بیشتر این بسته در ۴S نیاز به نصب تعلیق بادی فعال می‌باشد درحالی که این سیستم در توربو به صورت استاندارد وجود دارد. همراه با این سیستم تعلیق تثبیت کننده های الکترومکانیکی نیز نصب می‌گردد که در پیچ ها با وارد کردن نیرویی برخلاف نیروی گریز از مرکز پیچ موجب پایدارتر شدن خودرو و آسایش بیشتر سرنشینان حتی در پیچ های تند و با سرعت های بالا می‌شود.

عملکرد موتور V6 پانامرا ۴S واقعا بی نظیر است و می‌توان آن را بهترین موتور V6 دنیا دانست. شما کاملا وسوسه می‌شوید تا با خرید ۴S و سفارش برخی امکانات توربو هزاران دلار در هزینه صرفه جویی کنید. اما قابلیت های واقعی نسخه توربو را وقتی درمی‌یابید که در اتوبان با سرعت بین ۱۳۰ تا ۱۶۰ مایل بر ساعت در حال حرکت هستید و عملکرد موتور V8 در این حالت به قدری نرم و بی سر و صدا است که اعتماد به نفس شما برای رساندن دورموتور و عقربه سرعت شمار به آخرین حد خود را کاملا افزایش می‌دهد. برای اثبات این توانمندی باید گفت که پانامرا توربو یک دور پیست نوربرگرینگ را طی ۷ دقیقه و ۳۸ ثانیه طی کرده که یک رکورد برای اتومبیل های چهار در محسوب می‌شود.

5454

Let’s block ads! (Why?)

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید