امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 211441 |
تاریخ انتشار : 23 آذر 1396 - 11:09 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سرگرمی صلح خبر ترفندهای باغبانی حسادت برانگیز برترین‌ها – ترجمه از الهام مظفری: باغبانی هم سرگرم کننده و هم آرامش بخش است. بسته به گیاهانی که می‌خواهید بکارید، هم می‌توانید رنگ و زیبایی به فضای بیرونی خانه خود بیفزایید و هم محصولات خوشمزه و آبدار تابستانی داشته باشید. چه تازه تصمیم به […]

به گزارش مجله سرگرمی صلح خبر

ترفندهای باغبانی حسادت برانگیز

برترین‌ها – ترجمه از الهام مظفری: باغبانی هم سرگرم کننده و هم آرامش بخش است. بسته به گیاهانی که می‌خواهید بکارید، هم می‌توانید رنگ و زیبایی به فضای بیرونی خانه خود بیفزایید و هم محصولات خوشمزه و آبدار تابستانی داشته باشید. چه تازه تصمیم به باغبانی گرفته باشید چه باغچه تان در شهر زبانزد باشد، همیشه چیزهایی برای یادگیری وجود دارد. از این ترفندهای باغبانی استفاده کنید تا حسادت همه را برانگیزید.

پوسته تخم مرغ به عنوان کود


صبحانه مهمترین وعده روزانه است حتی برای گیاهان. همان طور که می‌دانید، گیاهان با کود بهتر رشد می‌کنند. یک راه دستیابی به آن این است که مقداری پوست تخم مرغ به خاک اضافه کنید تا کلسیم خاک را افزایش دهید و آفاتی مثل حلزون‌ها را دور کنید. پس دفعه بعدی که املت درست کردید، پوست تخم مرغ‌ها را در یک کیسه پلاستیکی جمع کنید، آن‌ها را له کنید و سپس به خاک اضافه کنید. این کار را هر چقدر که دوست دارید می‌توانید تکرار کنید.
 
ترفندهای باغبانی حسادت برانگیز 


گوجه فرنگی


گوجه‌ها ترکیبات کلیدی غذاهایی مثل پیتزا، پاستا و سالسا هستند. اگر تصمیم دارید گوجه موردنیازتان را خودتان بکارید، حتما از نمک اپسوم استفاده کنید که کمک می‌کند زودتر رشد کنند. قبل از کاشت دانه، یک قاشق چایخوری نمک اپسوم را داخل هر گودالی که ایجاد می‌کنید بریزید. وقتی گیاهتان سبز شد، یک قاشق چایخوری نمک اپسوم را در پنج پیمانه آب حل کنید و یکبار در ماه روی بوته گوجه فرنگیتان اسپری کنید. این کار باعث می‌شود گیاهتان سالم‌تر و پربارتر شود.
 
ترفندهای باغبانی حسادت برانگیز 


سرکه؛ قاتل علف‌های هرز


در یک پیاده راه خوب، علف‌ هرز از میان شکاف‌ سنگ ها بیرون نیامده، بنابراین اگر این مشکل را دارید خبر خوب این که یک راه حل راحت و ارزان برای آن وجود دارد. به راحتی یک بطری اسپری را با سرکه سفید پر کنید و آن را روی علف‌های هرز بپاشید. بهترین بخش این است که نیازی نیست نگران مسموم شدن حیوانات یا آلوده شدن میوه‌ها و سبزیجاتتان باشید، زیرا این روش ۱۰۰ % طبیعی است. وقتی سرکه آن‌ها را از ریشه کشت می‌توانید به راحتی از خاک بیرون بکشید و دور بیندازید.

ترفندهای باغبانی حسادت برانگیز 
 

گل‌ها


چیزهای کمی به اندازه یک باغ گل زیبا و فریبنده هستند. تعدادی گل، چه به صورت مرتب و منظم یا به شکل علف هرز رشد کرده باشند، رنگ و طراوت بیشتری به حیاط و باغچه تان می دهند و انتخاب‌های زیادی هم در اختیارتان است.‌ می‌توانید از گیاهانی استفاده کنید که از بهار تا پاییز گل دارند تا همیشه منظره رنگارنگی داشته باشید. اگر می‌خواهید سبزی بکارید، اما گل‌ها را هم دوست دارید، می‌توانید از گل‌های همیشه بهار یا اطلسی دور باغچه تان استفاده کنید.
 
ترفندهای باغبانی حسادت برانگیز 
 

آفت کش طبیعی


آفت‌ها آزاردهنده هستند و می‌توانند باغ شما را تخریب کنند. آن‌ها گیاهان را بیمار می‌کنند، آن‌ها را می‌خورند و اعصاب شما را به هم می‌ریزند. اما یک راه حل ساده برای مقابله با آن‌ها وجود دارد. یک قاشق غذاخوری روغن کانولا و مایع ظرفشویی را در یک لیتر آب حل کنید و روی گیاهان از جمله زیر برگ‌ها اسپری کنید. این بهترین راه برای از بین بردن آفت هاست که خطری هم برای حیوانات و بچه‌ها ندارد.
 
ترفندهای باغبانی حسادت برانگیز 
 

از گیاهان بومی منطقه تان استفاده کنید


همیشه کمی تحقیق قبل از کاشت کاشت گیاهی که می‌خواهید بکارید لازم است، زیرا برخی گیاهان در مناطق و فصول خاصی بهتر رشد می‌کنند. اگر گیاهانی مناسب محیط زندگیتان انتخاب کنید هزینه و زمان زیادی را صرفه جویی خواهید کرد. خوشبختانه گزینه‌های زیادی در اختیار شما خواهند بود بنابراین بدون توجه به جایی که هستید می‌توانید یک باغ زیبا داشته باشید.
 
ترفندهای باغبانی حسادت برانگیز 
 

سایه یا آفتاب


برخی گیاهان نسبت به دیگران به نور آفتاب بیشتری نیاز دارند بنابراین مطمئن شوید که می‌دانید کجا گیاهتان را بکارید. اگر گیاهانی مثل بگونیا، ادریسی و … را که به سایه نیاز دارند در آفتاب بکارید به احتمال زیاد می‌میرند.‌ می‌توانید همه این اطلاعات را از بسته‌های دانه پیدا کنید یا از جایی که می‌خرید بپرسید.
 
ترفندهای باغبانی حسادت برانگیز 
 

ابزارهای صحیح


اگر همه تجهیزات لازم را داشته باشید، باغبانی لذتبخش خواهد بود. کمی وقت بگذارید و همه چیزهایی که نیاز دارید را تهیه کنید. شما به دستکش باغبانی، آبپاش، یک حوله یا بالشتک برای زانو زدن، یک بیلچه، یک بیل، یک چنگال باغبانی و یک قیچی باغبانی نیاز خواهید داشت. همه این وسایل را در یک جا مثل سبد و زیر یک سایبان نگه دارید. با این کار نه تنها در زمان صرفه جویی می‌کنید بلکه راحتتر به آن‌ها دسترسی دارید. در نهایت با پوشیدن یک پیش بند می‌توانید لباس هایتان را هم تمیز نگه دارید.
 
ترفندهای باغبانی حسادت برانگیز 
 

مبتدی


اگر باغبانی را تازه شروع کرده اید، باید با یک گیاه ساده شروع کنید. گیاهان کمی وجود دارند که نیاز به مراقبت کمی دارند و برای مبتدیان و کسانی که زیاد وقت ندارند مناسب هستند. سبزیجاتی مثل هویج، تربچه، نخود فرنگی، کاهو و چغندر برای مبتدیان مناسب هستند، زیرا اگر درست کاشته شوند به نگهداری بسیار کمی نیاز دارند. از میان گل‌ها هم آفتابگردان، گل همیشه بهار و شمعدانی مناسب هستند.

ترفندهای باغبانی حسادت برانگیز 
 

سطح متوسط


اگر با باغبانی غریبه نیستید و می‌خواهید باغتان را جذابتر کنید درباره گیاهانی که می‌خواهید فکر کنید. آیا به دنبال گل‌های زینتی هستید یا محصولات تازه؟‌ می‌توانید با در نظر گرفتن مقدار نوری که باغچه تان دریافت می‌کند شروع کنید. اگر می‌خواهید سبزیجات، کاهو، گوجه و فلفل پرورش دهید می‌توانید اوایل سال بکارید و پاییز برداشت کنید.
 
ترفندهای باغبانی حسادت برانگیز 


جذب پروانه‌ها


پروانه‌ها فقط زیبا نیستند، آن‌ها می‌توانند واقعا به رشد باغ شما کمک کنند. همان طور که آن‌ها روی گل‌ها پر می‌زنند، گیاهان را هم بارور می‌کنند. اگر دوست دارید پروانه‌ها را به باغتان جذب کنید، مقداری رازیانه، روئینه زرین، شکر تیغال، گل ختمی، اسطوخودوس، خارمریم و بید بکارید. شاید این گیاهان زنبور‌ها و مرغ‌های مگس خوار را هم جذب کنند که هر دو به گرده افشانی کمک می‌کنند. برای این که مطمئن شوید آن‌ها برمی گردند به پروانه‌ها و مرغ‌های مگس خوار غذا دهید. این حداقل کاری است که برای جبران لطف آن‌ها می‌توانید بکنید.
 
ترفندهای باغبانی حسادت برانگیز 


کود قهوه


همه ما تاثیر شگف آور قهوه را هنگام صبح می‌دانیم، اما برای باغ هم کاربرد فوق العاده‌ای دارد. علاوه بر اینکه انرژی شما را برای یک روز باغبانی تامین می‌کند، می‌تواند باغ شما را هم بارور کند، زیرا یک ماده ارگانیک به خاک اضافه می‌کند و هوادهی، نگهداری آب و زهکشی آن را ارتقا می‌دهد. علاوه بر این می‌تواند کرم‌های خاکی را جذب کند که به طور طبیعی خاک را شخم می‌زنند. قبل از کاشت، مقداری قهوه را با خاک مخلوط کنید. این کار نیتروژن خاک را افزایش می‌دهد. قهوه را می‌توانید در صورت لزوم بعد از کاشت هم اضافه کنید.
 
ترفندهای باغبانی حسادت برانگیز 
 

چشم انداز


تصمیم می‌گیری درمورد مرز باغتان می‌تواند یکی از مهمترین تصمیمات باغبانی شما باشد، زیرا هم باید زیبا و هم کاربردی باشد. یکی از گزینه‌ها استفاده از دیوار حائل است، اما اگر می‌خواهید کمی طبیعی‌تر باشد، می‌توانید از سنگ یا چوب استفاده کنید. صرف از نظر از اینکه چه چیزی انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که آن را به درستی نصب کرده اید. برای مثال، اگر از چیزی به سنگینی سنگ استفاده می‌کنید، باید لایه‌ای از شن زیر آن قرار دهید تا از نشست آن در زمین جلوگیری کنید.

ترفندهای باغبانی حسادت برانگیز 
 

دکوراسیون


انتخاب دکور مناسب می‌تواند واقعا باغ شما را از این رو به آن رو کند. اما همیشه قبل از اینکه دکور باغتان را انتخاب کنید محیط اطراف و همسایگانتان را هم در نظر بگیرید. برای این کار گزینه‌های زیادی دارید از گوی‌های آب و شیشه‌های رنگی تا زنگوله‌های بادی و سنگ‌های جاپا، بنابراین می‌توانید هرطور که بخواهید باغتان را شخصی سازی کنید، فقط فراموش نکنید که زیاده روی نکنید.
 
ترفندهای باغبانی حسادت برانگیز 

منبع : Bartarinha

اگر فیلم یا ویدئو یا تصاویری دارید که تمایل دارید با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله مدیا صلح خبر منتشر گردد.

اگر تمایل داشته باشید با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و ویدئو ها و فیلم های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت پخش داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید