امروز: جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 18 شوال 1445 | 2024-04-26
کد خبر: 227917 |
تاریخ انتشار : 11 فروردین 1397 - 14:59 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اخبار روز صلح خبر ؛ تجهیزات رادیولوژی از نوسانات قیمت دلار آسیب جدی دیدند به گزارش صلح خبر؛ نظری گفت: نوسانات قیمت دلار آسیب جدی به جامعه رادیولوژی در زمینه خرید و به روزرسانی دستگاه‌های رادیولوژی وارد می‌کند.     منوچهر نظری عضو هیئت مدیره انجمن رادیولوژی ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت […]

به گزارش مجله اخبار روز صلح خبر ؛

تجهیزات رادیولوژی از نوسانات قیمت دلار آسیب جدی دیدند

به گزارش صلح خبر؛ نظری گفت: نوسانات قیمت دلار آسیب جدی به جامعه رادیولوژی در زمینه خرید و به روزرسانی دستگاه‌های رادیولوژی وارد می‌کند.

 

تجهیزات رادیولوژی از نوسانات قیمت دلار آسیب جدی دیدند

 

منوچهر نظری عضو هیئت مدیره انجمن رادیولوژی ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: رشته رادیولوژی وابسته به تجهیزات و تکنولوژی پیشرفته است که این دستگاه‌های مدرن سبب تشخیص درمان درست و به موقع می‌شود.

وی با بیان اینکه توسعه تجهیزات رادیولوژی کمک بزرگی به تشخیص بیماری‌ها، کاهش طول مدت درمان و همچنین کم شدن تعداد داروهای مصرفی می‌کند اظهار داشت: متاسفانه بر اساس سیاست‌های وزارت بهداشت هیچ برنامه توسعه‌ای در زمینه حمایت از تجهیزات رادیولوژی پیش‌بینی نشده است.

نظری با اشاره به اینکه یکی از مشکلات جدی جامعه رادیولوژی نوسانات زیاد قیمت دلار است، اظهار کرد: نوسانات قیمت دلار آسیب جدی به جامعه رادیولوژی در زمینه خرید و به روزرسانی دستگاه‌های رادیولوژی وارد می‌کند و این مسئله به دلیل هم خوانی نداشتن میزان افزایش قیمت دلاربا میزان تعرفه دریافتی باعث بروز مشکلاتی در این حوزه می‌شود.

عضو هیئت مدیره انجمن رادیولوژی در ادامه با اشاره به اینکه از سال 94 رشته رادیولوژی و علوم آزمایشی در کتاب کتاب ارزش‌گذاری نسبی وزارت بهداشت گنجانده نشده است اظهار کرد: وزارت بهداشت در کتاب ارزش‌گذاری نسبی (gpt) رشته رادیولوژی و علوم آزمایشی را نگنجانده است زیرا معتقد بودند که رشته رادیولوژی هزینه‌بر است.

وی یادآور شد: در ادامه با توجه به مصوبه اجرای طرح تحول نظام سلامت، تعرفه خدمات مرتبط با رشته رادیولوژی و علوم آزمایشی در کتاب ارزش‌گذاری تعریف و اجرایی شد که در این راستا 18 قلم از خدمات سونوگرافی افزایش پیدا کرد و قرار شد خدمات تعرفه‌های رادیولویوژی هم اصلاح شود که علی‌رغم قول دولت مبنی بر افزایش 5 درصدی تعرفه‌ها میزان آن به اندازه 20 درصد کاهش پیدا کرد.

منبع:YJC

سرويس اخبار روز خبرگزاري صلح خبر

اگر فيلم يا فيلم يا تصاويري داريد که تمايل داريد با ديگران به اشتراک بگذاريد، از بخش خبرنگاران صلح خبر براي ما ارسال نماييد. تا پس از بررسي در مجله مديا صلح خبر منتشر گردد.

اگر تمايل داشته باشيد با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاوير و فيلم ها و فيلم هاي خودتان، قوانين و عرف را رعايت نماييد تا قابليت پخش داشته باشند.

خبرنگاران پايگاه تحليلي خبري صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید