امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 40925 |
تاریخ انتشار : 22 آذر 1394 - 10:30 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

سفیران صلح خبر نیوز : هرچند خیلی‌ها فکر می‌کردند در تعطیلات چند روزه‌ای که تهران پشت‌سر گذاشته، آسمان شهر آبی می‌شود و دماوند از دور پیدا اما هوای تهران درهمین روزهای تعطیل به‌ویژه آخرین روز تعطیلات رو به آلودگی گذاشت و آسمان پایتخت را تراکم آلاینده‌ها پر کرد. به گزارش شهروند، سرما و برودت هوا […]

سفیران صلح خبر نیوز : هرچند خیلی‌ها فکر می‌کردند در تعطیلات چند روزه‌ای که تهران پشت‌سر گذاشته، آسمان شهر آبی می‌شود و دماوند از دور پیدا اما هوای تهران درهمین روزهای تعطیل به‌ویژه آخرین روز تعطیلات رو به آلودگی گذاشت و آسمان پایتخت را تراکم آلاینده‌ها پر کرد.

به گزارش شهروند، سرما و برودت هوا مثل سال‌های گذشته تجمع آلاینده‌های هوا در تهران را افزایش داده است. «محمد رستگاری»، معاون نظارت و پایش محیط‌زیست استان تهران دیروز از خروج هوای تهران از شرایط سالم خبر داد و گفت که هوا وارد شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس شده است. گروه‌های حساس یعنی زنان باردار، کودکان و سالمندان و نیز بیماران قلبی و تنفسی که نفس‌‌کشیدن در هوای این روزهای تهران می‌تواند برایشان خطرات بیشتری نسبت به سایر افراد جامعه داشته باشد. او درباره غلظت آلاینده‌ها در هوای تهران گفت: میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ٢,٥میکرون، نسبت به روز گذشته با پنج عدد افزایش درحد غیرمجاز بوده و روی عدد ١٠٣ قرار دارد. همچنین غلظت آلاینده‌های منواکسیدکربن از ٢٣ به ٢٦ و ذرات معلق کمتر از ١٠ میکرون از ٤٦ به ٥٣ رسیده است و غلظت آلاینده ازن همچون روز گذشته روی عدد ١٠ قرار دارد اما درعین حال در روز گذشته (شنبه) در این مدت میزان غلظت آلاینده‌های دی‌اکسید گوگرد از ٢١ به ٢٠ و دی‌اکسید نیتروژن نیز از ٤٧ به ٣٥ کاهش یافته است. دیروز ایستگاه‌های سوهانک با ١٢٥، دانشگاه شریف با ١١٨ و دانشگاه شهید بهشتی با ١١٥ آلوده‌ترین نقاط تهران بودند و ایستگاه دانشگاه علم و صنعت با شاخص عددی ٦٥ نیز در پاک‌ترین شرایط قرار داشته است.

آلودگی هوا در تهران در آخرین هفته‌های پاییز درحالی شدت گرفته است که این ماجرای هر ساله روزهای زمستانی پایتخت است. با وجود تغییراتی در کیفیت بنزین مصرفی در تهران اما تردد خودروهای فرسوده، موتورسیکلت‌ها و نیز انواع خودرو‌های سنگین دیزلی موجب شده تغییرات محسوسی در کیفیت هوای تهران حاصل نشود. امسال قرار بود طرح کاهش آلودگی هوای شهر تهران درمحدوده مرکزی پایتخت به جای طرح زوج و فرد اجرا شود. این طرح متضمن راهکارهایی برای محدودکردن تردد خودروهای فرسوده در تهران بود اما اجرای آن با مقاومت پلیس مواجه شد. «محسن سرخو»، عضو شورای شهر تهران با انتقاد از به تعویق افتادن طرح و برنامه‌های مرتبط با کاهش آلودگی هوا، بازگشت روزهای آلوده به پایتخت را نتیجه بی‌توجهی به طرح و برنامه‌های مصوب در این زمینه می‌داند و می‌گوید: «سه مسأله مهم برای کاهش آلودگی هوا در تهران مورد تأکید اعضای شورای شهر است که اجرای طرح نصب فیلترهای جذب دوده، ورود تاکسی‌های هیبریدی، اتوبوس‌های برقی و موتورهای برقی اهمیت دارد که اگر این طرح‌ها اجرایی شود، قطعا هوای تهران پاک‌تر می‌شود.»

به گفته او، آمار شرکت‌های کنترل کیفیت هوای تهران در ٥‌سال اخیر نشان می‌دهد که ٢٢‌میلیون جابه‌جایی توسط وسیله نقلیه شخصی انجام شده که از این تعداد ٩٠٠‌هزار جابه‌جایی توسط موتورسیکلت بوده است، با توجه به این‌که میزان آلایندگی هر موتورسیکلت ٨برابر یک خودروی شخصی است، در نتیجه این ٩٠٠‌هزار جابه‌جایی توسط موتورسیکلت معادل ٧‌میلیون جابه‌جایی خودروهای شخصی است.

سرخو ادامه داد: زمانی که برنامه پنج ساله دوم در شورای شهر تهران به تصویب رسید، مقرر شد موتورسیکلت‌های پیک بادپا، شرکت پست و شرکت‌هایی که خدمات خود را به مشتریان از طریق استفاده از موتورسیکلت‌ها ارایه می‌دهند، از موتورهای برقی استفاده کنند و همچنین نصب فیلترهای دوده مسأله بسیار مهمی بود اما این طرح‌ها همه در مسیر عملیاتی‌شدن متوقف مانده است.

منبع:پایگاه خبری آفتاب

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • تعداد نظرات منتشر شده: 1
    1. نویسنده :سیا

      خبرهای اجتماعی خوبه البته همیشه میشه بهتر هم شد

    بدون نظر :