امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 203810 |
تاریخ انتشار : 14 آبان 1396 - 20:19 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به داد کشاورزان برسیم ، صلح خبر برای همه به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر، دیروز در بخش خبری 20:30 شبکه 2 سیما، خبری پخش شد مبنی بر اینکه محصول تخمه آفتاب گردان کرمانشاه در انبارها تلنبار شده است و باید به داد کشاورزان برسیم . کشاورزان که اغلب خود انباردار محصولشان هستند شکایت داشتند که […]

به داد کشاورزان برسیم ، صلح خبر برای همه

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر، دیروز در بخش خبری 20:30 شبکه 2 سیما، خبری پخش شد مبنی بر اینکه محصول تخمه آفتاب گردان کرمانشاه در انبارها تلنبار شده است و باید به داد کشاورزان برسیم .

به داد کشاورزان برسیم




کشاورزان که اغلب خود انباردار محصولشان هستند شکایت داشتند که محصول تخمه سال قبل با وجود کیفیت بالا، هنوز در انبارها موجود می باشد و چون خریداری وجود نداره برداشت امسال نیز به آن اضافه خواهد شد.




بنابر اظهارات کشاورزان، واردات تخمه چینی دلیل رکورد بازار تخمه کرمانشاه بود. تخمه ای که معلوم نیست چطور و با چه کیفیتی عرضه می شود و طعم و مزه آنهم با تخمه کرمانشاه قابل مقایسه نیست اما به دلیل واردات تخمه چینی و سود جویی دلالان این بازار، حتی با وجود ارائه تخمه کرمانشاه با قیمت مناسب، باز هم این محصول روی دست کشاورزان باقیمانده است.




امروز نیز خبر دیگری به دستمان رسید مبنی بر اینکه محصول سیب باغداران شهرستان اهرء در حال حاضر چون خریدار ندارد، در حجم وسیع کنار جاده ها دپو شده است و در حال از بین رفتن می باشد.




پیش از این نیز شاهد نابودی محصول مزارع سیب زمینی ، گوجه فرنگی ، گل کلم و فاسد شدن چندین تن پرتقال شب عید بودیم. اینها اتفاقاتی است که متأسفانه بارها و بارها شاهد رخ داد آن در نقاط مختلف کشور بوده و هستیم و مسئولین یا قدمی درجهت رسیدگی به آن برنمی دارند یا اینکه آنقدر دیر اقدام می کنند که خسارت وارد شده قابل جبران نبوده و به قیمت از دست رفتن حاصل تلاش و زحمت یکساله کشاورزان تمام می شود.




این در حالی است که با کمی حمایت می توان این محصولات را که شاید در یک بازه زمانی خریدار نداشته باشند، با استفاده از صنایع تبدیلی به محصولات ثانویه ای با ارزش صادراتی بالا تبدیل نمود و به سراغ بازار جهانی آنها رفت.




اگر مسئولین به جای آنکه خودشان بخواهند تمام مشکلات را حل کنند، با حمایت مادی و معنوی، از توان خود مردم برای حل مشکلات بهره بگیرند، بسیاری از این مسائل به جای زیان ده بودن، راهگشای جمع کثیری از کشاورزان و تولید کنندگان خواهند بود.




قطعا این مورد قبلا به ذهن مسئولین با تجربه نیز رسیده و برای حل آن اقدام نموده و برنامه و بودجه لازم، تخصیص داده شده است اما تا به حال معضل بر طرف نشده و تنها منابع  هدر رفته است و به این نتیجه رسیده اند که عملی کردن این امر کار ساده ای نیست در حالیکه در اصل  مشکل جای دیگری می باشد.




گره کار آنجاست که مسئولین حتی زمان برون سپاری این طرح ها و برنامه ها به جای رجوع به کارآفرینان بومی، باز هم به سراغ دایره ی دوستان و آشنایان و نهایتا معرفی شدگان می روند و به جای اعتماد به مردم باز هم به خودشان اعتماد می کنند و به عبارتی از این جیب به آن جیب می کنند.




در نهایت چون مسئولین امر از این موضوع در عسر و حرجی نبوده و دغدغه بی پولی و بی کاری و طعم یک سال حسرت و نداری را نکشیده اند، آنقدر کارها را میان خودشان دست به دست می کنند که بودجه تمام می شود و یا هیچ کاری انجام نمی شود یا کار نیمه تمام رها می شود و باز هم ما می مانیم و انتشار خبر نابودی محصولات کشاورزان و این درخواست که به داد کشاورزان برسیم …



کاش حداقل داخل کشور خودمان، صلح خبر برای همه بود و همه در منابع و امکانات و حسرت ها و نداری ها با هم برابر بودیم.






نگارنده: م.احمدی

 

 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید