امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 222654 |
تاریخ انتشار : 02 اسفند 1396 - 10:24 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله آموزشی صلح خبر بلاک چین؛ انقلاب ارتباطی در راه است  به گزارش صلح خبر؛ بلاک چین؛ انقلاب ارتباطی در راه است روزنامه سازندگی – سهیلا تقوی نژاد: Blockchain یا زنجیره بلوکی، یک فناوری جدید در زمینه رایانش ایمن است. این فناوری می تواند دنیای دیجیتال را متحول کند و با استفاده از خصوصیت […]

به گزارش مجله آموزشی صلح خبر

بلاک چین؛ انقلاب ارتباطی در راه است

 به گزارش صلح خبر؛ بلاک چین؛ انقلاب ارتباطی در راه است

روزنامه سازندگی – سهیلا تقوی نژاد: Blockchain یا زنجیره بلوکی، یک فناوری جدید در زمینه رایانش ایمن است. این فناوری می تواند دنیای دیجیتال را متحول کند و با استفاده از خصوصیت «تفاهم توزیع یافته» برای هر تراکنش آنلاین قدیمی یا فعلی، تراکنش ها را به نحوی اجرا کند که دارایی های دیجیتالی در آینده نیز قابل شناسایی و اعتماد باشند.

بلاک چین؛ انقلاب ارتباطی در راه است

این امر بدون در خطر افتادن حریم خصوصی و امنیت دارایی های دیجیتال و طرف های درگیر انجام می گیرد. به بیان ساده منطق فناوری زنجیره بلاکی این است که همانطور که سرقت کلوچه از مغازه ای خلوت بسیار ساده تر از دزدیدن آن از یک فروشگاه بزرگ در حضور هزاران شاهد است، فناوری زنجیره بلوکی با استفاده هنرمندانه از رمزنگاری با توزیع اختیارات، نظارت و مدیریت بر منابع اطلاعاتی و رایانشی و تاریخمندسازی تراکنش ها مجموعه ای از مزایای امنیتی و کارکردی به وجود آورده است، به طوری که در حال حاضر بسیار مورد توجه اتاق های فکر و مراکز قانون پژوهی دنیاست و توسط گروه مشاوره گارتنر در مجموعه فناوری های نوظهوری که بیشترین انتظارات از آنها می رود، طبقه بندی شده است.

کنگره و سنای آمریکا، بانک مرکزی چین، کارگروه دولتی زنجیره بلوکی روسیه، مجلس ملی فرانسه و پارلمان اتحادیه اروپا با برگزاری جلسات استماع، کارگاه ها و کنفرانس های مختلف و صدور قطعنامه، مطالعه ابعاد مختلف فناوری زنجیره بلوکی را در دستور کار خود قرار داده اند.

از جمله مزایای این فناوری این است که اطلاعات پایگاه های داده نسبت به تغییرات خلاف توافقات یا قانون مقاوم خواهند شد و با شفاف سازی تراکنش ها موجب جلب اعتماد شهروندان و دستگاه های امنیتی و قضایی به تراکنش های پایگاه داده می شود. این فناوری با پراکندن پایگاه های داده در نقاط مختلف از آنها در مقابل حملات فیزیکی نیز محافظت می کند و در مواردی که دو نهاد دولتی به دلیل اختیارات متناسب با جایگاه قانونی خود نیازمند دسترسی هایی با شرایط مدیریتی متداخل به یک پایگاه داده یا منبع رایانشی واحد هستند (مانند برگزاری انتخابات) استفاده از این فناوری می تواند تفاهم میان دستگاه ها را تسهیل کند. متخصصان فناوری اطلاعات که به دلیل تخصص فنی در جایگاه مدیریتی پایگاه های اطلاعاتی سنتی قرار می گرفتند با کمک این فناوری دیگر قدرت دخالت بدون بازخواست در پایگاه های اطلاعاتی را نخواهند داشت زیرا سابقه اقدامات تمام اعضای سامانه نسبت به داده ها در زنجیره بلوکی ثبت شده و قابل مراجعه، بازبینی و بازخواست خواهد بود.

کاربردهای فناوری زنجیره بلوکی

فناوری زنجیره بلوکی قابل راهیابی به برنامه های کاربردی در دو زمینه مالی و غیرمالی است که به طور سنتی برای اعتباردهی و محافظت از تراکنش های آنلاین دارایی های دیجیتال بر طرف سوم مورد اعتماد متکی هستند.

 بلاک چین؛ انقلاب ارتباطی در راه است

ایده برنامه کاربردی «قرارداد هوشمند» در سال 1994 به وسیله «نیک اسزابو» معرفی شد که ایده ای بزرگ برای اجرای خودکار قراردادها بین طرف های مربوطه بود اما تا زمان ایجاد پرداخت های برنامه پذیر و ارزهای رمزنگاری شده مورد استقبال قرار نگرفت. در این زمان بود که دو برنامه زنجیره بلوکی و قرارداد هوشمند با همکاری هم توانستند پرداخت ها را با شرایط از پیش برنامه ریزی شده یک توافق قراردادی راه اندازی کنند. قراردادهای هوشمند در حقیقت برنامه های کاربردی قدرتمندی در دنیای ارز رمزنگاری شده هستند.

قراردادهای هوشمند قراردادهایی هستند که به طور خودکار توسط پروتکل های رایانه ای اجرا می شوند. استفاده از فناوری زنجیره بلوکی موجب شده تا ثبت، شناسایی و اجرای قراردادهای هوشمند آسان تر شود. شرکت های متن باز مانند اتریوم و کودیوس امکان استفاده قراردادهای هوشمند از فناوری زنجیره بلوکی را فراهم کردند. بسیاری از شرکت هایی که روی موضوع بیت کوین و فناوری های زنجیره بلوکی کار می کردند قراردادهای هوشمند را نیز پشتیبانی می کنند و همچنین بسیاری از وضعیت هایی که در آن سرمایه تنها با وجود شرایط خاصی قابل انتقال بود (از قبیل ایجاد قراردادهای حضوری توسط وکلا یا ارائه خدمات سپرده توسط بانک ها) با کمک قراردادهای هوشمند جایگزین شد.

شرکت اتریوم بر این اساس یک پلتفرم برنامه پذیر ایجاد کرده است. اتریوم به افراد اجازه می دهد تا ارز رمزگذاری شده خود را بسازند و از آن برای اجرا و پرداخت قراردادهای هوشمند خود استفاده کنند. اتریوم برای خدمات پرداخت خود از ارز رمزگذاری شده اتر استفاده می کند و در حقیقت طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی اولیه در زمینه هایی نظیر حکمرانی بانکداری مستقل، دسترسی بدون کلید سرمایه گذاری و امور مالی تجاری با استفاده از قراردادهای هوشمند است.

همچنین تعدادی زنجیره بلوکی وجود دارند که از طیف گسترده ای از برنامه ها (نه فقط از برنامه های مربوط به ارز رمزگذاری شده) پشتیبانی می کنند. در حال حاضر به خط مشی در صنعت برای پشتیبانی از سایر برنامه ها و غلبه بر محدودیت های زنجیره بلوکی بیت کوین وجود دارد:

زنجیره بلوکی جایگزین شونده

سیستمی است که با استفاده از الگوریتم زنجیره بلوکی آن به تفاهم توزیع شده در خصوص یک دارایی دیجیتالی خاص می پردازند. ممکن است منابع خود را از طریق شبکه ای مانند بیت کوین به اشتراک بگذارند که به آن منابع ادغامی می گویند پیشنهاد شده است که با استفاده از زنجیره بلوکی برنامه هایی را از قبیل SSL و DNS تایید کننده گواهی ذخیره سازی فایل ها و سیستم رأی گیری پیاده سازی کنند.

پروتکل مرجع آزاد «کالرد کوین»

دسته ای از روش ها را برای سازندگان تعریف کرده است تا توسط آن دارایی های دیجیتالی در بالای زنجیره بلوکی بیت کوین و با استفاده از قابلیت های کاربردی ارز دیجیتالی تعریف شود.

«سایدچین ها (زنجیره های جانبی)»

زنجیره های بلوکی تناوبی هستند که از طریق قرارداد بیت کوین پشتیبانی می شوند (مانند دلار و پوند که با طلا پشتیبانی می شوند). می توان هزاران زنجیره جانبی ایجاد کرد که هر کدام با مشخصه ها و اهداف متفاوت به سامانه بیت کوین متصل اند. تمام آنها خاصیت منحصر به فرد بودن و انعطاف پذیری را به ضمانت زنجیره بلوکی بیت کوین دارند. زنجیره بلوکی بیت کوین در مقابل می تواند با تکرار خود از ویژگی های اضافه شده برای زنجیره های جانبی پشتیبانی کند. شرکت هایی نظیر IBM سامسونگ، اورستاک، آمازون UBS، سی تی EBAY و ورزیون تنها تعداد کمی از شرکت هایی هستند که به جستجوی کاربردهای جدید و متفاوت زنجیره بلوکی در برنامه های خود می پردازند.

9 بانک بزرگ بین المللی شامل بانک بارکلی و گلدمن با شرکت فناوری مالی نیویورکی R3 متحد شده اند تا چارچوبی در استفاده از فناوری مالی ایجاد کنند. از جمله بانک های پیشرو در این زمینه می توان به بانک های جی.پی. مورگان، استریت استیت UBS، بانک رویال اسکاتلند، کردیت سوئیس BBVA و بانک کامانولت استرالیا نیز اشاره کرد که به این طرح ابتکاری پیوسته اند.

کاربردهای فناوری در زنجیره بلوکی به دو دسته کاربردهای مالی و غیرمالی قابل تقسیم است:

الف) استفاده از زنجیره بلوکی در فعالیت های مالی

عمومی کردن سهام یک شرکت بسیار پر هزینه است. یک اتحادیه از بانک ها باید برای تضمین معاملات و جذب سرمایه گذاران اقدام کنند. بورس باید فهرستی از سهام مشارکت را در بازار فرعی به اشتراک بگذارد تا معاملات به صورت مطمئن و در زمان منطقی انجام بگیرد و تسویه شود. در حال حاضر به صورت نظری شرکت ها می توانند به طور مستقیم سهام شان را از طریق زنجیره بلوکی صادر کنند. این سهام ها می تواند بعدا در بازار ثانویه که روی زنجیره بلوکی نصب شده است خرید و فروش شود.

انقلاب ارتباطی در راه است

در اینجا مثال هایی آورده شده است: استفاده از زنجیره بلوکی در بازار سهام شرکت خصوصی نزدک NASDAQ، این شرکت بورس مبادله دیون و سهام خصوصی خود را در سال 2014 ارائه کرد. این شرکت به منظور عرضه ویژگی های کلیدی مانند جدول علی الرأس اموال و مدیریت ارتباط سرمایه داران برای شرکت هایی که به عرضه اولیه سهام اقدام کرده اند و شرکت های خصوصی ایجاد شده است.

در حال حاضر در بازار سهام اولیه پروسه مبادلات سهام بسیار کند است و این کندی به علت وجود واسطه های چندگانه است. شرکت نزدک با شرکت نوپای چاین دات کام برای پیاده سازی بورس سهام خصوصی از طریق زنجیره بلوکی همکاری می کند و به پیاده سازی قراردادهای هوشمند مبتنی بر زنجیره بلوکی می پردازد تا بتواند عملیات بورس را پیاده سازی کند. انتظار می رود این محصول سریع قابل پیگیری و کارآ باشد.

استفاده از زنجیره بلوکی در امور بیمه

دارایی هایی که می توانند به صورت منحصر به فرد به وسیله یک یا چند شناسه مشخص شوند و به سختی امکان تخریب یا جایگزینی دارند در زنجیره بلوکی ثبت می شوند. از این موضوع می توان برای شناسایی مالکیت دارایی و پیگیری تاریخچه تراکنش های آن استفاده کرد.

هر دارایی (فیزیکی یا دیجیتالی نظیر املاک، اتومبیل ها، دارایی های فیزیکی، لپ تاپ و سایر چیزهای ارزشمند) می تواند در زنجیره بلوکی ثبت شده و مالکیت و تاریخچه تراکنش های آن توسط هر شخص به خصوص بیمه گذار شناسایی شود. اورلجر شرکتی است که با استفاده از فناوری زنجیره بلوکی شناسنامه الماس ها و تاریخچه تراکنش های آنها را در یک دفتر کل ثبت می کند. خصوصیات منحصر به فرد مشخص کننده الماس ها از قبیل ارتفاع، عرض، وزن، قطر، رنگ و غیره به صورت رمزگذاری شده در این دفتر ثبت می شوند و شرکت های بیمه، آژانس های مجری قانون، مالکان و مدعیان می توانند برای شناسایی و تایید الماس ها از آن استفاده کنند. این شرکت یک خدمات تحت وب برای بررسی الماس ها دارد که شامل ایجاد، خواندن، به روزرسانی ادعاها (توسط شرکت های بیمه) و ایجاد، خواندن، به روزرسانی گزارش های پلیس در مورد الماس ها است.

ب) کاربردهای غیرمالی زنجیره بلوکی

در این بخش دفاتر اسناد رسمی، ذخیره سازی غیرمتمرکز، اینترنت اشیا، روش های ضد جعل و برنامه های کاربردی اینترنتی به مثابه کاربردهای غیر مالی زنجیره بلوکی معرفی می شوند.

دفتر اسناد رسمی

شناسایی اعتبار اسناد می تواند از طریق زنجیره بلوکی انجام گرفته و نیاز به استعلام از مرجع مرکزی را از بین ببرد. این خدمت می تواند برای اسناد در سه زمینه گواهی سند صادر کند: در اثبات مالکیت، اثبات وجود و اثبات اصالت سند. از آنجایی که این خدمات ضد جعل است و می تواند توسط طرف های ثالث اعتبارسنجی شود از لحاظ حقوقی الزام آور است.

استفاده از زنجیره بلوکی برای گواهی محضری و رسمی باعث حفظ حریم خصوصی صاحبان اسناد و افراد خواهان تایید اسناد می شود. با انتشار مدارک با استفاده از رمزگذاری فایل ها در زنجیره بلوکی مدت زمان انجام امور در دفاتر اسناد رسمی به شدت کاهش خواهد یافت. با توجه به قانون تجارت الکترونیکی ایران این امکان فراهم است تا دیگر نیازی به پرداخت هزینه های سنگین برای گواهی محضری و رسمی و همچنین روش های بی مورد و زمان بر استعلام های اسناد نباشد.

ذخیره سازی غیرمتمرکز

روش های ذخیره سازی ابری برای ذخیره سازی اسناد، عکس ها، فیلم ها و فایل های موسیقی نظیر دراپ باکس و گوگل درایو به شدت در حال محبوبیت یافتن است. با وجود محبوبیت این روش های ذخیره سازی فایل معمولا با چالش هایی در زمینه های امنیت حریم خصوصی و کنترل اطلاعات مواجه اند. مسئله اصلی این است که فرد باید در مورد فایل های محرمانه و شخصی خود به مرجع ثالثی اعتماد کند.

استورج Storage، زنجیره ای بلوکی بر اساس پلتفرم ذخیره سازی ابر توزیع شده همتا به همتا دارد که امکان انتقال و به اشتراک گذاری اطلاعات را بدون نیاز به مرجع ثالث برای کاربران فراهم کرده است. این موضوع به افراد اجازه می دهد تا پهنای باند اینترنتی استفاده نشده یا فضای دیسک خالی رایانه های شخصی خود را در برابر پرداخت های مبتنی بر بیت کوین در اختیار کسانی که نیاز به ذخیره فایل های بزرگ دارند قرار دهند.

نبود کنترل مرکزی اکثر خطاها و مشکلات سنتی اطلاعاتی را از بین می برد و همچنین باعث افزایش امنیت حریم خصوصی و کنترل داده می شود. پلتفرم استورج بر اساس الگوریتم رقابتی است تا کاربران را برای مشارکت در این شبکه تشویق کند. از این طریق پلتفرم استورج می تواند به صورت دوره ای و رمزگذاری شده، صحت و در دسترس بودن فایل را نیز کنترل کند و پاداش های مستقیم به کسان یکه در ذخیره سازی و حفاظت فایل شرکت داشته اند ارائه دهد. در اینجا از پرداخت های بیت کوینی هم به عنوان مشوق و هم نوعی پرداخت استفاده شده و از یک زنجیره بلوکی جداگانه برای ذخیره سازی فایل قرار داده استفاده می شود.

اینترنت اشیای غیرمتمرکز

محبوبیت IOT یا اینترنت اشیای غیر متمرکز چه در فرآیندهای تولیدی و چه در فرآیندهای سرمایه گذاری با رشدی روزافزون مواجه است. تعداد زیادی از پلتفرم های اینترنت اشیا بر اساس مدل متمرکزی ارائه شده اند که در آن یک واسط یا هاب تعامل بین دستگاه ها را کنترل می کند. هر چند که این روش برای بسیاری از سناریوها که در آن دستگاه ها نیاز به تبادل اطلاعات با هم و بدون واسطه دارند غیر عملی است.

این وضعیت خاص باید با کوشش بر ایجاد پلتفرم های غیرمتمرکز اینترنت اشیا بهبود یابد. فناوری زنجیره بلوکی پیاده سازی سکوهای اینترنت اشیای غیرمتمرکز را تسهیل می کند و امکان تبادل ایمن و مطمئن اطلاعات و ثبت داده ها را فراهم می آورد. در چنین ساختاری زنجیره بلوکی نقش دفتر کل عمومی را بر عهده دارد و تمامی پیام های مبادله شده بین دستگاه های هوشمند در یک قالب اینترنت اشیای غیرمتمرکز به صورت مطمئن ثبت می شود.

پلتفرم ادپت

شرکت آی بی.ام با مشارکت شرکت سامسونگ این پلتفرم را ارائه داده است (دورسنجی همتا به همتای غیرمتمرکز خودگردان) که از اجرای زیرساختی طرح بیت کوین برای ساخت یک شبکه توزیع شده از دستگاه های غیرمتمرکز از اینترنت اشیا استفاده کرده است. ادپت از سه پروتکل بیت تورنت (اشتراک گذاری فایل)، اتریو (قراردادهای هوشمند) و تله هش (پیام رسانی همتا به همتا) در پلتفرم خود استفاده می کند.

فیلامنت

شرکت نوپایی است که بسته نرم افزاری اینترنت اشیای غیرمتمرکز را با استفاده از زنجیره بلوکی بیت کوین تولید کرده است. این بسته نرم افزاری امکان فعال کردن دستگاه ها در اینترنت اشیا و ذخیره مشخصه های منحصر به فرد آنها را در یک دفتر کل عمومی دارد.

روش های ضد جعل مبتنی بر زنجیره بلوکی

جعل یکی از بزرگ ترین مشکلاتی است که تجارت مدرن در دنیای دیجیتال امروزی با آن روبرو است. راه حل های ارائه شده فعلی مبتنی بر اعتماد و اطمینان به مرجع قابل اطمینان ثالث است که تفاوت سطح منطقی بین تجار و مصرف کنندگان ایجاد می کند. فناوری زنجیره بلوکی با پیاده سازی غیرمتمرکز و قابلیت های امنیتی شیوه جدیدی برای مکانیسم های ضد جعل به شمار می آید.

انقلاب ارتباطی در راه است

می توان سناریویی را تصور کرد که در آن برندها، تجار و بازارهای تجاری همگی به عنوان بخشی از یک شبکه زنجیره بلوکی باشند و گره های این شبکه اطلاعاتی را ذخیره کنند تا اصل بودن کالاها قابل شناسایی باشد. با استفاده از این فناوری بخش تامین کالا در فروشگاه ها برای تشخیص و تایید اعتبار کالای خود دیگر به تکیه بر تایید یک مرجع مرکزی نیازی ندارند.

بلاک وریفای (شناسایی بلاک) روشی ضد جعل مبتنی بر زنجیره بلوکی است که کار پخش کالا برای فروشندگان را شفاف می کند. برنامه های کاربردی آن در زمینه های دارویی، کالاهای قیمتی، الماس و صنایع الکترونیک تهیه شده است.

بلوک تغییرناپذیر

کارشناسان امنیت سایبری معتقدند فناوری بلاک چین به سرعت می تواند اکثر مشکلات مربوط به امنیت سایبری را حل کند. نکته دلگرم کننده این است که بدانیم فناوری بلاک چین برای بهبود زیرساخت های امنیتی کاملا آماده است. بلاک چین به تامین انواع ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین معروف است و با همین عملکرد، خود را به عنوان راهکاری دقیق و مطمئن معرفی کرده است.

یکی از مهم ترین ویژگی های بلاک چین، تغییرناپذیری آن است، بلاک چین بر اساس یک مدل اجماع کار می کند؛ یعنی باید 51 درصد از کاربران داخل یک بلاک چین برای انجام یک تراکنش یا ورود به سیستم به همان بلاک چین، تاییدیه بدهند تا آن ورود یا تراکنش انجام پذیرد. به همین دلیل تقریبا تغییرهای غیرمعمول و مشکوک عملا غیرممکن هستند.

همچنین برای بر هم زدن صحت یک بلاک چین، هکرها می بایست تعداد زیادی از موجودیت های مستقل در بلاک چین را تغییر دهند که عملا با امکانات بلاک چین، مدیر شبکه این قدرت و امکان را دارد که در صورت مشاهده این نوع رفتارها، آن را مسدود کند. بلاک چین ترکیب جذابی از حریم خصوصی و مسئولیت پذیری است. شفافیت بی نظیر این فناوری آن را کاملا امن کرده و مزیتی خوب برای کاربران و تهدیدی جدی برای مجرمان سایبری است. به عنوان مثال زمانی که کاربری 300 میلیون اتر (اتریوم) را با تقلب در کیف پول خود درج می کند، با بلاک چین می توان به دقت فعالیت منجر به این اتفاق را شناسایی و مشاهده کرد.

البته هر اقدامی که برای امنیت سایبری ادعای کامل بودن داشته باشد، در اشتباه است؛ زیرا مجرمان سایبری با انگیزه های متفاوت از توسعه روش های نوین و حمله های جدید دست بر نمی دارند ولی شفافیت کامل بلاک چین به شرکت ها کمک می کند تا در صورت رخ دادن نقص امنیتی، بتوانند با واکنشی سریع تر به حالت اولیه برگردند. خوشبختانه کشورها و شرکت های زیادی از توان بالقوه بلاک چین مطلع بوده و در حال پیاده سازی آن در زیرساخت های شان هستند. طبیعتا نخستین سازمان هایی که از بلاک چین استفاده کنند، اولین ها در بهره بردن از مزایای امنیتی بیشتری خواهند بود.

بلاک چین و تلگرام

خبر فیلترینگ تلگرام مدتی است که صدر اخبار است و جمعیت زیادی از مردم در سراسر دنیا را دچار نگرانی کرده است. اما مدیر تلگرام اخیرا اعلام کرده که در آینده ای نزدیک از فناوری بلاکچین برای جلوگیری از فیلترینگ تلگرام بهره خواهد برد و قرار است امکان شنود و فیلترینگ تلگرام را به نزدیک صفر رساند.

 انقلاب ارتباطی در راه است

180 میلیون کاربر تلگرام روزانه 70 میلیارد پیام را رد و بدل می کنند و حالا قرار است این سامانه با استفاده از تکنولوژی بلاک چین امنیت ارتباطات درون شبکه ای خود را افزایش دهد. در سال 2018 تلگرام از شبکه باز و سرویس پرداخت مجازی خود به نام TON رونمایی خواهد کرد. این سرویس سریع، آسان و مخاطب پسند است و در سراسر جهان با استقبال زیادی مواجه شده و به تمام کاربران امکان استفاده امن و راحت را خواهد داد.

در شبکه TON پیام رسان ها به صورت غیرمتمرکز داده ها را کنترل می کنند. وقتی حجم داده ها زیاد شود، این برنامه به صورت اتوماتیک به دو قسمت تقسیم می شود تا ظرفیت برنامه را بالا ببرد. TON با توجه به باز بودن و غیرقابل فیلتر شدن می تواند در هر ثانیه میلیون ها پیام را جابجا کند و با این کار دیگر امکان تعقیب کردن سرورها وجود نخواهد داشت.

بلاک چین چگونه کار می کند

تراکنش

دو طرف شرکت کننده در یک تراکنش (A و B) تصمیم می گیرند تا یک واحد ارزشمند را جابجا کنند. این واحد می تواند یک مقدار پول دیجیتال یا یک دارایی دیگر از جمله اسناد مالکیت زمین، گواهی تولد یا مدرک دانشگاهی باشد.

انقلاب ارتباطی در راه است

بلاک

تراکنش با سایر تراکنش های در حال اجرا در نزدیکی ایجاد یک بلاک گردآوری می شود. بلاک تولید شده به شبکه سیستم بلاک چین کاربران ارسال می شود.

تایید

کامپیوترهای شرکت کننده (که در شبکه بیت کوین «ماینر» نامیده می شوند)، تراکنش را ارزیابی می کنند و امکان برقراری صحیح و امن تراکنش بر اساس قوانین شبکه بلاک چین را بررسی می کنند. وقتی اجماع و توافق به وسیله حداقل 51 درصد از کاربران حاصل شد، تراکنش تایید خواهد شد.

رمزنگاری هش

هر تراکنش در شبکه بلاک چین به وسیله شیوه رمزنگاری به نام «هش» که در زمان و با کد خاصی تعریف می شود رمزگذاری می شود. هر بلاک توسط هش بلاک قبلی زنجیره رمزگذاری شده و به این ترتیب توالی تراکنش ها حفظ می شود. این توالی نمی تواند دستکاری شود مگر با متقاعد کردن رایانه های شرکت کننده ای که در جریان تراکنش قرار دارند که تقریبا غیرممکن است.

اجرا

واحد ارزشمند بین حساب های کاربر A و B جابجا می شود.

منبع : Bartarinha

اگر فیلم یا فیلم یا تصاویری دارید که تمایل دارید با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله مدیا صلح خبر منتشر گردد.

اگر تمایل داشته باشید با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و فیلم ها و فیلم های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت پخش داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید