امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 211798 |
تاریخ انتشار : 25 آذر 1396 - 12:38 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر یک نقاش، آثاری را به نمایش گذاشته که در آن‌ها می‌پرسد «برای واقعیت چه اتفاقی می‌افتد؟». به گزارش صلح خبر به نقل از روابط عمومی این نمایشگاه، «طبیعت بی جان» نام نمایشگاهی شامل ۲۰ نقاشی اکریلیک و رنگ روغن روی بوم است که ۲۴ آذرماه افتتاح شد و تا چهارم […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

یک نقاش، آثاری را به نمایش گذاشته که در آن‌ها می‌پرسد «برای واقعیت چه اتفاقی می‌افتد؟».

به گزارش صلح خبر به نقل از روابط عمومی این نمایشگاه، «طبیعت بی جان» نام نمایشگاهی شامل ۲۰ نقاشی اکریلیک و رنگ روغن روی بوم است که ۲۴ آذرماه افتتاح شد و تا چهارم دی ماه در این گالری میزبان علاقه مندان به هنر خواهد بود.

در این نمایشگاه، ۱۲ اثر در اندازه بزرگ و ۸ اثر در اندازه کوچک روی دیوار رفته اند و در آنها ستاره، کار ترکیب هندسه با فیگور و رسیدن به فضاهای انتزاعی را که از سال ۱۳۹۲ شروع کرده، به شرایط شکل یافته‌تری رسانده است. تعدادی از آثار این مجموعه، سال ۱۳۹۴ خلق و بعدها ویرایش شده و برخی دیگر نیز امسال خلق شده‌اند.

جباری درباره آثارش و موضوعی که در طول چهار سال گذشته، با نقاشی‌هایش به دنبال بیان آن بوده است، توضیح می‌دهد: چیزی که خودم را با آن مواجه می‌بینم، این است که برای واقعیت چه اتفاقی می‌افتد؟ در کارهای من، واقعیت مدام تغییر شکل و جایگاه می‌دهد و با تردید به واقعیت نگاه می‌کنم. 

او با اعتقاد به این که واقعیت آن چیزی است که رسانه‌ها از طریق آن روی استانداردهای فکری و ذهنی ما کار می‌کنند، می‌گوید: این‌ها موانعی برای عمیق‌تر شدن ما نسبت به زندگی و روح آن هستند و این واقعیتی نیست که ما را طبیعی، غریزی و ارگانیک پیش ببرد، بلکه از ما موجودی می سازد که در لحظات مختلف نتوانیم براساس غرایزمان انتخاب کنیم و تحت تاثیر واقعیت‌های برساخته قرار می‌گیریم. 

این نقاش که در سال‌های گذشته، کیوریتور برخی نمایشگاه‌ها نیز بوده، درباره آثارش معتقد است: یک واقعیت متزلزل و از بین رفتنی در کارهای من هست که هر لحظه جای خود را به واقعیت دیگری می‌دهد. فرم‌ها و شئ‌ها مدام جای خود را به فرم و شئ دیگری می‌دهند و آنقدر تکه تکه می‌شوند که وضعیت فعلی خود را از دست می‌دهند و به چیزهایی تبدیل می‌شوند که معمولا به شکل تکه پاره شده در ناخودآگاه ما هستند. این‌ها موانعی هستند که انسان برای روبرو شدن با خودش با آن ها مواجه می‌شود.

«طبیعت بی جان» هفتمین نمایشگاه انفرادی جباری است؛ او در توضیح بیشتر درباره مضمون آثارش می گوید: موانعی که به آن‌ها اشاره کردم، از نظر بصری یک ذهنیت در ما ایجاد می‌کنند که در آثار من نیز نمایش داده شده است. این رویه در کارهایم از سال ۱۳۹۲ به بعد شکل گرفت و نمایشگاهی که در گالری «ساربان» افتتاح شده، شکل یافته‌ترین رفتار من در چند سال گذشته نسبت به یک کانسپت است.

این ستاره که تدریس هم می کند و تا کنون در ۲۵ نمایشگاه گروهی حضور داشته است، درباره تصویری از زن که در بیشتر نقاشی های نمایشگاه «طبیعت بی جان» دیده می‌شود، توضیح می‌دهد: من زن را از منظر حقوق اجتماعی بررسی نمی کنم؛ دیدگاه من نسبت به زن، یک دیدگاه غریزی است و به عنوان یک مرد، زن را در آثارم می بینم. در حقیقت اگر با دوگانه «طبیعت -فرهنگ» نگاه کنیم، انسانی که مطابق استانداردها یا فرهنگ رفتار می‌کند و نه طبیعت و غرایزش، برای من با «طبیعت بی جان» یکی است، همان طور که نام این نمایشگاه است. من اساسا نمی‌توانم به زن به عنوان موجودی نگاه کنم که درباره‌اش شعر بگویم. زنی که با واقعیت برساخته پیش می‌آید مانند خود من، پر از تردیدهایی است که خیلی نمی‌توانم به انتخاب‌های او اعتماد کنم. زنی که من از او حرف می‌زنم خود زن نیست، بلکه تصویری مخدوش از زن است.

در افتتاحیه نمایشگاه «طبیعت بی جان» کسانی مانند اوژن شیراوژن، طاهر شیخ الحکما، قدرت الله عاقلی، سعید معیری زاده، حبیب الله صادقی، نیلوفر قادری نژاد، علی خسروی، عطاالله امیدوار، بهنام کامرانی، حمیدرضا فتوحی، جلال متولی، رضا حسینی، حسین تمجید، امیرحسین حشمتی، مهرداد ختایی، بهرام حنفی، مینا نادری، فرح ابوالقاسم، میترا کاویان، مینا فشنگچی، محمد شمس، میلاد جهانی، احسان ارجمند، مریم فرهنگ، ساوالان جماعتی، نرگس سلیمان زاده، آرمان خلعتبری، جمال سوزنده مقدم، جاوید رمضانی، امیر سقراطی، جاهد سربلند، زرتشت رحیمی حضور داشتند. 

نمایشگاه «طبیعت بی‌جان» تا چهارم دی‌ماه امسال، هر ‌روز به جز سه‌شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری ساربان واقع در خیابان سهروردی شمالی، خیابان هویزه غربی، نبش شهید یوسفی، پلاک ۱۳۰ برپاست.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید