امروز: پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 17 شوال 1445 | 2024-04-25
کد خبر: 227118 |
تاریخ انتشار : 01 فروردین 1397 - 15:56 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که بازار محصولات مختلف از میوه تا محصولات پروتئینی و غیره در ایام نوروز هیچ مشکلی از نظر موجودی و قیمت ندارد و در تعطیلات نوروزی نیز به صورت نوبتی واردات و عرضه این محصولات ادامه خواهد داشت. […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که بازار محصولات مختلف از میوه تا محصولات پروتئینی و غیره در ایام نوروز هیچ مشکلی از نظر موجودی و قیمت ندارد و در تعطیلات نوروزی نیز به صورت نوبتی واردات و عرضه این محصولات ادامه خواهد داشت.

علی اکبر مهرفرد در گفت‌وگو با صلح خبر، در زمینه بازار میوه امسال شرایط بسیار مطلوب و مناسبی وجود دارد، چرا که تولید این محصولات بسیار مناسب بوده و به قدری انواع میوه مانند پرتغال تولید شده است که در برخی از مناطق قیمت آنها به زیان تولیدکنندگان تمام شده است و آنها متضرر شده‌اند. بنابراین هیچ مشکلی از نظر توزیع و عرضه انواع میوه وجود ندارد، اما میوه‌های تنظیم بازاری ذخیره سازی شده نیز در سراسر کشور  وجود دارد.

وی همچنین در خصوص بازار تخم مرغ، اظهار کرد: اگر چه تخم مرغ به دلیل مشکلاتی که ناشی از بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان و تلفات آن به وجود آمد با مشکلاتی مواجه شد، اما واردات تخم مرغ نیز افزایش یافته است و مصرف آن به دلیل کاهش تقاضا از سوی صنوف و بازار مصرف، کمتر شده است. این‌ در حالی است که در روزهای پایانی سال گذشته حدود ۵۰۰ تن تخم مرغ وارداتی در روز توزیع شد.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزیر جهاد کشاورزی افزود:به نظر می‌رسد  شرایط برای توزیع و عرضه تخم مرغ وجود ندارد، گمرکات کشور نیز برای واردات این محصول و گوشت قرمز به صورت نوبتی فعال بوده و تعطیل نخواهد شد.

وی همچنین در خصوص وضعیت بازار دیگر محصولات پروتئینی مانند گوشت مرغ و گوشت قرمز، اظهار کرد: تولید گوشت مرغ نیز در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارد و به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است تا در ایام تعطیلات نوروزی عرضه گوشت مرغ به صورت گرم و تازه به صورت شفیتی و نوبتی صورت می‌گیرد و هیچ گاه بازار آن تعطیل نخواهد شد. بنابراین مشکلی در این زمینه  به وجود نمی آید و قیمت‌ها نیز در حال‌ حاضر در سطح متعادلی قرار دارند.

مهر فرد خاطر نشان کرد: در زمینه گوشت قرمز گوسفندی و گوساله نیز، مشکلی وجود ندارد و واردات و توزیع داخلی آنها به گونه‌ای است که هیچ کمبودی در بازار احساس نمی‌شود.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید