امروز: سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 15 شوال 1445 | 2024-04-23
کد خبر: 184677 |
تاریخ انتشار : 28 شهریور 1396 - 9:54 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اخبار روز صلح خبر بابک زنجانی از دادگاه اخراج شد به گزارش صلح خبر؛ روزنامه ایران در صفحه اول 28 شهریور خود نوشت: بابک زنجانی از دادگاه اخراج شد میلیاردر متهم نفتی: انتهای این ماجرا برای من اعدام است خسرو مبشر چهاردهمین جلسه محاکمه دو نفر از متهمان فساد نفتی روز گذشته در حالی برگزار […]

به گزارش مجله اخبار روز صلح خبر

بابک زنجانی از دادگاه اخراج شد

به گزارش صلح خبر؛ روزنامه ایران در صفحه اول 28 شهریور خود نوشت: بابک زنجانی از دادگاه اخراج شد

بابک زنجانی از دادگاه اخراج شد

میلیاردر متهم نفتی: انتهای این ماجرا برای من اعدام است

خسرو مبشر

چهاردهمین جلسه محاکمه دو نفر از متهمان فساد نفتی روز گذشته در حالی برگزار شد که متهم سوم (حمید فلاح هروی) به دلیل بیماری غایب بود اما بابک زنجانی، متهم ردیف اول این پرونده به عنوان مطلع در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه حضور یافت.
به گزارش «ایران»، در ابتدای جلسه، قاضی مقیسه از بابک زنجانی که با حکم قطعی دیوان عالی کشور به اعدام محکوم شده است، خواست تا به عنوان مطلع
در جایگاه حضور پیدا کند و درخصوص مشارکت حمید فلاح هروی در بانک «اف‌آی‌آی‌بی» و فروش آن بانک
به بانک ملت و مبلغی که از بانک ملت به فلاح هروی تعلق گرفت، توضیح دهد.
بابک زنجانی توضیح داد: در تیرماه سال 91 کار خود را با وزارت نفت شروع کردیم، اما همکاری‌ من با آقایان شمس و فلاح (متهمان ردیف دوم و سوم) به قبل از سال 91 برمی‌گردد. به عنوان مثال در سال 90، شمس برای ما هواپیما خرید و خرداد همان سال هم قشم‌ایر را افتتاح کردیم. از فلاح هم که آن زمان در شرکت غدیر فعالیت می‌کرد، دعوت کردم تا کارهای «هلدینگ سورینت» را سر و سامان بدهد.
زنجانی در پاسخ به این سؤال قاضی که «آقای فلاح هروی در این شرکت با شما شریک بود؟» گفت: خیر. آقای فلاح فقط عضو هیأت مدیره بود و شراکتی نداشت. زمانی که می‌خواستیم با وزارت نفت کار کنیم، از وزارت اطلاعات با ما تماس گرفتند و گفتند آقای فلاح هروی را از مجموعه خود حذف کنید.
در این هنگام قاضی مقیسه گفت: ایشان (هروی) استخاره گرفت و خوب آمد که کنار شما بماند.
بابک زنجانی با تأیید این حرف ادامه داد: اینکه می‌گویند بانک را 4 میلیارد فروختند، کذب محض است. بانک دو قسمت دارد. لایسنس را 4 میلیون دلار خریدیم، وقتی خواستیم با بانک ملت مشارکت کنیم، آن را 7 میلیون دلار به مشارکت گذاشتیم. 90 میلیون دلار نیز شامل ساختمان بانک و حساب‌ها می‌شود. اینکه سهم 60 درصدی را واگذار کردیم، به این معنی است که 60 درصد اموال موجود مثل پول نقد، دو ساختمان، ماشین، پول‌هایی که در بانک روسیه، بانک تجارت و بانک تاجیکستان بوده را شامل می‌شود و کل سود ما 3 میلیون دلار بوده است. فلاح هروی در هیچ کدام از کارهای نفتی دخالت نداشت.
رئیس دادگاه از زنجانی علت پرداخت هدایا به هروی را پرسید که وی پاسخ داد: این مسائل مربوط به حساب و کتاب‌های من با آقای فلاح و قبل از ماجرای شرکت نفت است. این موضوع مربوط
به سال‌های 88 ، 89 و 90 است.
قاضی مقیسه گفت: شما یک میلیارد هدیه به دختر آقای فلاح داده‌اید.
زنجانی پاسخ داد: بله. از پول خودم بود. قاضی مقیسه افزود: خانه‌ای که در تهران به او داده‌ای، ارزش مالی آن چقدر است؟ متهم گفت: اولاً این هدایا بابت کارکرد و تجارت‌هایی بوده که با وزارت نفت داشتیم که سال 89 تا 90 من آنها را به او دادم. قرار بود 3 درصد از سود را به او بدهیم. جمعاً 14 میلیارد و 800 میلیون به ایشان هدیه کردم. آن زمان آن خانه 6 میلیارد تومان می‌ارزید و الان حدود 50 میلیارد تومان. آقای قاضی شما چرا دنبال این موارد هستید؟ اینجا همه بگویند تقصیر من است من قبول می‌کنم، انتهای این کار، برای من اعدام است. قاضی مقیسه پرسید: اینها به خاطر همکاری و زحمات به او (هروی) داده شده است؟ ما هم حرف‌مان همین است. ادعا کردی 25 میلیارد از بیمارستان پارسیان گرفته است.
بابک زنجانی به حالت اعتراض گفت: من نگفتم، ما بیمارستان پارسیان را خریداری کردیم و پس از آن متوجه شدیم سند بیمارستان جعلی است. دادستان ادعا کرده که 25 میلیارد را آقای فلاح هروی برده است.
رئیس دادگاه در ادامه به ماجرای خرید شرکت‌های تأمین اجتماعی و دریافت 5 فقره چک اشاره کرد و از زنجانی پرسید: شما به چه علت
به آقای فلاح زنگ زدید که شبانه از مشهد حرکت کرد؟  زنجانی پاسخ داد: وقتی که در امارات بودم، متوجه شدم مشمول تحریم‌های غرب شدم و در آنجا توسط پلیس امارات بازداشت شدم. سپس
با رستم قاسمی، وزیر نفت وقت تماس گرفتم و وزیر نفت با آقای مصلح خبری
وزیر اطلاعات تماس گرفت. آقای مصلح خبری با تیم‌شان هماهنگ کرد که در امارات برایم مشکلی پیش نیاید. از آن طرف هم بانک «اف‌آی‌آی‌بی» با من تماس گرفت و گفت که به ما نامه‌ای زده‌اند و گفته‌اند ظرف 15 روز آینده حساب‌های ما مسدود می‌شود و دسترسی به هیچ پولی نخواهیم داشت.
وی افزود: رستم قاسمی از من پرسید چه کار می‌توانیم بکنیم. به ایشان گفتم چهار میلیارد یورو به حساب تأمین اجتماعی واریز کردم تا از این شرکت خرید کنم. وزیر نفت سابق هم گفت می‌توانید دو میلیارد از آن پول را به ما بدهید و کمتر خرید کنید.
زنجانی توضیح داد: برای همین موضوع به آقای فلاح دستور دادم که
به تأمین اجتماعی برود و چک‌ها را بگیرد و از شرکت هم خواستم که به ایشان
یک معرفی‌نامه بدهد. چون قرار بود دو میلیارد از این پول را به شرکت نفت بدهیم، طی تماس تلفنی با آقای مرتضوی، از ایشان خواستم که پنج فقره چک صادر کند. فلاح چک‌ها را گرفت و به آقای میرکاظمی که امین من بود، تحویل داد. قاضی مقیسه در ادامه به فروش نفت توسط مهدی شمس اشاره کرد و گفت: آیا شما شرکت فال را انتخاب کردید؟ نحوه فعالیت آقای شمس را در این موضوع بگویید و آیا شما دستور دادید شرکت هواپیمایی «اونر ایر» خریداری شود؟ زنجانی گفت: شمس اجازه نداشت پول نفت را به وزارت نفت بدهد زیرا طرف حساب او، من بودم. در رابطه با شرکت فال باید بگویم زمانی که در ترکیه بودم شخصی به نام آقای «حلمی» به من مراجعه کرد و ادعا کرد در کار خرید و فروش نفت است. من هم به آقای شمس زنگ زدم گفتم که راجع به این آقا تحقیق کند.
قاضی مقیسه گفت: پرونده هواپیمایی «اونر ایر» ترکیه به چه شکلی بود. آیا از پول نفت پول خرید «اونر ایر» را دادید؟
زنجانی پاسخ داد: آقای قاضی شما می‌خواهید به واقعیت دست پیدا کنید یا نه؟ بانکی وجود دارد که یک میلیارد و 967 میلیون یورو در آن پول دارند.
مقیسه گفت: شما قصد پرداخت این پول را ندارید. هشت هزار میلیارد تومان پول مردم دست شما است و نمی‌دهید.
زنجانی هم افزود: پرداخت کردن که این طور نیست. زنجانی در ادامه گفت: شمس‌زاده (متهم ردیف دوم) به من ایمیل زد و گفت ۵۰۲ میلیون دلار وجه حاصل از فروش نفت را کجا هزینه کرده است که ۲۳۵ میلیون دلار آن بابت خرید «اونر ایر» بوده است. البته پول نفت
به حساب شرکت واریز شده است. در ادامه نجفی، نماینده دادستان در واکنش به اظهارات زنجانی گفت: مطلبی که آقای زنجانی روی آن مانور می‌دهد، بحث اعتبار است که ادعای قابل قبولی نیست. در این هنگام مهدوی، وکیل شرکت نفت در پاسخ به اظهارات زنجانی گفت: آقای قاضی! اگر ده‌ها جلسه هم بگذارید، از آقای زنجانی یک کلمه حقیقت نخواهید شنید. همکاران به مالزی رفتند و سابقه‌ها را بررسی کردند اینکه می‌گویند پول به حساب وزارت نفت واریز شده، دروغ است؛ یک ریال هم واریز نشده است. بابک زنجانی با عصبانیت گفت: چرا اتهام می‌زنید و نسبت دروغ به من می‌دهید. پس از صحبت‌های وکیل شرکت نفت، در پی درگیری لفظی بابک زنجانی با وی، با دستور قاضی دادگاه، بابک زنجانی از دادگاه اخراج و به زندان اوین منتقل شد.
مهدی شمس‌زاده (متهم ردیف دوم) در آخرین دفاع گفت: من اتهام‌های خود دربحث اخلال در نظام اقتصادی، کلاهبرداری از شرکت نفت، تشکیل شبکه فساد نفتی، پولشویی و… را قبول ندارم و بابک زنجانی را به کسی معرفی نکرده‌ام و همه آنها را رد می‌کنم. بنابر این گزارش، ادامه جلسه به روز دیگری موکول شد.

اگر خبر يا گزارشي داريد از بخش خبرنگاران صلح خبر براي ما ارسال نماييد.

خبرنگاران RSS

قوانين خبرنگاران صلح خبر

  1. در صورت تمايل اعلام نماييد تا اخبار و گزارش ها با نام خود شما منتشر گردد.
  2. شما مي توانيد از بخش خبرنگاران صلح خبر، اخبار و گزارش هاي خود را ارسال نماييد.
  3. شما مي توانيد اخبار و گزارش ها را به ايميل solhkhabar@yahoo.com ارسال نماييد.
  4. لطفا در ارسال اخبار و تصاوير و گزارش هاي خود قوانين و مقرارت را رعايت فرماييد.
  5. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومي اکيدا خودداري فرماييد.
  6. از ارسال کاريکاتورهاي توهين آميز يا تصاوير موهن اکيدا خودداري فرماييد.
  7. رعايت کپي رايت در مطالب ارسالي الزامي است.
  8. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربر خاطي بلافاصله حذف مي گردد.

گروه وبگردي صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید