امروز: جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 شوال 1445 | 2024-04-19
کد خبر: 223764 |
تاریخ انتشار : 07 اسفند 1396 - 15:21 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سبک زندگی صلح خبر اینجا سفره مهربانی پهن است  به گزارش صلح خبر؛ اینجا سفره مهربانی پهن است روزنامه صبح نو: حسینیه اباعبدالله الحسین (ع) در منطقه بلورسازی تهران مراسمی را برگزار کرده است که در آن برای نیازمندان کمک‌های مردمی جمع آوری می‌کنند. این مراسم سال دوم خود را تجربه می‌کند اما […]

به گزارش مجله سبک زندگی صلح خبر

اینجا سفره مهربانی پهن است

 به گزارش صلح خبر؛ اینجا سفره مهربانی پهن است

روزنامه صبح نو: حسینیه اباعبدالله الحسین (ع) در منطقه بلورسازی تهران مراسمی را برگزار کرده است که در آن برای نیازمندان کمک‌های مردمی جمع آوری می‌کنند.

این مراسم سال دوم خود را تجربه می‌کند اما در همین مدت کوتاه توانسته بین خیرین جای خود را باز کند. حالا این حسینیه نور امیدی برای آن دست از افرادی شده که دستشان به زحمت به دهانشان می‌رسد و کمر زندگی‌شان زیر فشارهای اقتصادی خم شده است.

اینجا سفره مهربانی پهن است

منطقه بلورسازی تهران یکی از مناطق کم برخوردار است و ساکنانش مردمانی اند که قشر متوسط رو به پایین محسوب می‌شوند. در این منطقه خانواده‌های زیادی هستند که همین وضعیت متوسط رو به پایین را هم ندارند و شیب تند مشکلات، آن‌ها را از هم کیشان خود عقب‌تر نگه داشته است.

180 خانواده تحت پوشش

خانم فضه احمدی، یکی از بانیان برگزاری مراسم خیریه سفره مهربانی، درباره این مراسم خیریه به روزنامه صبح نو می‌گوید: «هدف اصلی همه کسانی که در این امر خیر شریک شدند، کمک به افراد و خانواده‌هایی بود که به شکلی نیازمند بودند. این کار از سال گذشته با همت جمعی از خیرین و همکاری حسینیه اباعبداله الحسین ؟ع؟شروع شد و در ابتدا خیلی به موفقیت این‌کار فکر نمی‌کردیم.» او با بیان اینکه در همان سال، 70 خانواده تحت پوشش حمایت‌های مادی و معنوی حسینیه قرار گرفت، ادامه می‌دهد: «خوشبختانه با حضور خیرین در این مراسم و استقبال بی نظیر مردم منطقه بلورسازی که اکثراً خودجوش و بدون دعوت در این مراسم حضور یافتند، تعداد خانواده‌های تحت پوشش به عدد 180 رسید و این برای ما و گروه خیرین حسینیه موفقیت خوبی است.»

غذای یک میلیونی

احمدی با اشاره به اقداماتی که برای جمع‌آوری کمک‌های خیرین در مراسم سفره مهربانی می‌شود، می‌گوید: «در این مراسم اقدامات مختلفی برای جلب حمایت مادی و معنوی خیرین انجام شده که یکی از آنها فروش غذا یا بهتر بگویم حراج غذا به نفع نیازمندان بود.»

او اضافه می‌کند: «ما در این مراسم غذاهای زیادی را به صورت پرسی آماده فروش می‌کنیم. برای غذا قیمت پایه‌ای تعیین و بعد هر کسی که بیشترین قیمت را پیشنهاد دهد غذا را می‌خرد. به عنوان مثال در همین مراسم یک پرس چلوگوشت به قیمت یک میلیون تومان به یک خیر فروخته شد.»

این خیر ادامه داد: «در مراسم سال گذشته حدوداً 300 پرس غذا به نفع نیازمندان با قیمت‌های مختلف فروخته شد و پیش بینی ما این است که امسال هم همین میزان یا حتی بیشتر را به فروش برسانیم.»

کاشی حرم

احمدی با اشاره به اینکه به جز غذا اقلام دیگری که از سوی برخی از مردم می‌رسد هم به صورت حراج به فروش می‌رسند، می‌گوید: «یکی از مدافعان حرم تکه‌ای کاشی از حرم حضرت زینب؟س؟ داشت که آن را برای کمک به نیازمندان به حسینیه داده بود و این کاشی به قیمت پنج میلیون تومان توسط یکی از خیرین خریداری شد.»
او اضافه می‌کند: «البته به جز این موضوع خیلی از خیرین با توجه به توان مالی‌ای که دارند از لباس گرفته تا لوازم خانگی و وجه نقد و حتی مایحتاج غذایی مثل حبوبات، برنج و گوشت و … را برای اهدا به نیازمندان تقدیم می‌کنند. خوشبختانه استقبال از این مراسم خیلی خوب بوده است و از هر قشری در آن شرکت کردند.»
این خیر ادامه می‌دهد: «براساس برآوردی که صورت گرفته، در مراسم سفره مهربانی امسال نزدیک به 500 خیر شرکت کردند و هر یک به اندازه وسع‌شان کمک‌هایی را به مردم نیازمند داشته‌اند.»

شناسایی نیازمندان

احمدی با اشاره به روند شناسایی نیازمندانی که تحت پوشش این حسینیه هستند، می‌گوید: «برای پوشش خانواده‌های نیازمند منطقه، یک تیم از افرادی که خودشان خیر هستند دست به کار شده و با گشت در منطقه و پرس و جو و تحقیق از مردم، خانواده‌های نیازمند را شناسایی می‌کنند.»

او اضافه می‌کند: «کمک‌هایی که به خانواده صورت می‌گیرد با حفظ شرایط کرامت و آبروی افراد صورت می‌گیرد و تقریباً افرادی که کمک‌ها را به دست خانواده‌ها می‌رسانند، ناشناخته باقی می‌مانند. حتی مشخصات این خانواده‌ها نیز قابل دسترس برای همه نیست تا مبادا کرامت‌شان مورد خدشه واقع شود. در واقع سعی کرده‌ایم تا تنها به صورت پلی بین خیرین و نیازمندان باشیم.»

سال جدید نزدیک است و شاید برای خیلی از خانواده باز کردن سفره هفت سین و رنگارنگ مشکل بزرگی باشد؛ خیلی از آدم‌های آبرومند، تنها با سیلی صورت‌شان را سرخ نگه می‌دارند و سال‌شان را تحویل می‌کنند. در این بین حضور افرادی که حواس‌شان به دیگران هم باشد نعمت بزرگی است. مردم کشورمان نشان داده‌اند که در مواقع شادی حواسشان به همنوعان‌شان هست و برای تقسیم مهربانی منتظر فرصت نمی‌مانند. مراسم سفره مهربانی یکی از هزاران اقداماتی است که خیرین در کشور برای دستگیری از نیازمندان برگزار می‌کنند و این روند باید ادامه یابد. حمایت از نیازمندان سنتی است که مردم نسبت به هم به جای می‌آورند و این موضوع باعث امیدواری آن دسته از خانواده‌هایی است که برای شروع سال جدید دل نگرانی دارند؛ امسال قرار است سفره همه مردم سبز باشد.

منبع : Bartarinha

اگر فیلم یا ویدئو یا تصاویری دارید که تمایل دارید با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله مدیا صلح خبر منتشر گردد.

اگر تمایل داشته باشید با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و ویدئو ها و فیلم های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت پخش داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید