امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 219995 |
تاریخ انتشار : 18 بهمن 1396 - 15:10 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

انتقاد موسسه صلح خبر به بنیاد مستضعفان در رابطه با هزینه 120 میلیاردی بنیاد به گزارش مجله اخبار روز صلح خبر ؛ روابط عمومی موسسه بین المللی صلح خبر و دوستی در اعتراض به اخبار منتشر شده در رابطه با بنیاد مستضعفان نامه ای را به ریاست این نهاد ارسال نمود. این نامه در تاریخ 17 بهمن […]

انتقاد موسسه صلح خبر به بنیاد مستضعفان در رابطه با هزینه 120 میلیاردی بنیاد

به گزارش مجله اخبار روز صلح خبر ؛ روابط عمومی موسسه بین المللی صلح خبر و دوستی در اعتراض به اخبار منتشر شده در رابطه با بنیاد مستضعفان نامه ای را به ریاست این نهاد ارسال نمود. این نامه در تاریخ 17 بهمن ماه در پایگاه رسمی موسسه منتشر شده است. به گزارش خبرنگار صلح خبر، در این نامه ضمن انتقاد به اینگونه هزینه کردها توسط نهادها و سازمان ها، از طرح اشتغال زایی با پتانسیل 100000شغل صحبت به میان آمده است. طرحی که به گفته مسئولین موسسه به دلیل عدم بودجه، 2 سال است مسکوت مانده است.

متن کامل خبر منتشر شده در پایگاه موسسه بین المللی صلح خبر

پس از انتشار اخباری مبنی بر هزینه کرد 120 میلیارد تومانی بناید مستضعفان برای بهسازی ساختمان های متعلق به خود، روابط عمومی موسسه بین المللی صلح خبر در این باره اطلاعیه ای در این رابطه صادر کرد و نامه ای را خدمت ریاست محترم بنیاد ارسال نمود. متن کامل این نامه در پی می آید.

جناب آقای سعیدی‌کیا

ریاست محترم بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی

ضمن عرض سلام و آرزوی توفیقات روزافزون برای جنابعالی

در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلام و در آستانه 40 سالگی انقلاب شکوهمند مردمی به رهبری امام خمینی (ره) اخباری در رابطه با هزینه کردهای مجموعه بنیاد مستضعفان شنیده شد که بهت و حیرت فراوان را در ذهن و فکر بسیاری از دوستداران و وفاداران نظام و انقلاب ایجاد نموده است.

در خبرها آمده است که بنیاد مستضعفان تصویب نموده که 6میلیاردو300میلیون تومان صرف «نماکاری» دو ساختمان متعلق به بنیاد نماید. در بخش دیگر، 7میلیاردو400میلیون تومان بودجه برای «بهسازی» محوطه بیرونی این ساختمان‌ها و 270میلیون تومان برای طراحی «آب‌نمای» کنار ساختمان‌ها اختصاص داده شده است. همچنین برای «بازسازی و تغییر دکوراسیون» ساختمان 9طبقه بنیاد 62میلیارد تومان و برای ساختمان 15طبقه بنیاد مبلغ 41میلیارد تومان بودجه تخصیص یافته است. مجموع ارقام مورد اشاره حدود 117میلیارد تومان می‌باشد که صرفا برای امور ساخت و ساز و بهسازی هزینه می‌گردد.

این در حالی است که قریب به 2سال است طرحی جامع برای اشتغال‌زایی با پتانسیل اشتغال 100000نفر ارائه نموده‌ایم و با مراکز، نهادها و سازمان‌های متعددی مکاتبه داشته‌ایم که برخی حتی بدون تشکیل یک جلسه و شنیدن صحبت‌های کارشناسی و با شاه بیت «بودجه نداریم» طرح را رد نموده‌اند.

سوال ما این است که وقتی جوانان متعهد و متخصص در کشور می‌توانند با چنین بودجه‌هایی مشکلات اقتصادی، معیشتی  و اشتغال مردم «مستضعف» و «ایثارگر» را حل نمایند چرا با کلید واژه «بودجه نداریم» مواجه می‌شوند؟ اما برای تغییر دکوراسیون و بهسازی می توان 120میلیارد تومان هزینه نمود؟! البته این مساله مطرح شده یکی از ده‌ها و شاید صدها حیف و میل در بیت‌المال است.

آیا اینگونه هزینه‌کردها براساس اندیشه‌های بنیانگذار فقید انقلاب و منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) است؟ سوال ما این است که طرح‌های اشتغال‌زایی و کارآفرینی در چهارچوب اقتصاد مقاومتی که دغدغه و مطالبه اصلی و به حق رهبری و مردم می‌باشد، چگونه با مُهر «بودجه نداریم» مسکوت و مختومه می‌گردند اما چنین هزینه‌کردهایی از بیت المال را شاهدیم؟

آیا یک نهاد حاکمیتی با مسئولیت مستقیم رسیدگی به مستضعفان که صاحبان اصلی انقلابند، نمی‌تواند بدون «آب‌نما» به خدمتگزاری در راستای تحقق اهداف عالیه انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی بپردازد؟

آیا بدون تغییر دکوراسیون نمی‌توان به امور مستضعفین رسیدگی نمود؟ آیا امام (ره) که در اوج ساده زیستی همواره الگوی مناسبی برای مسئولین محترم می‌باشند، در ساختمان‌های بلندمرتبه و چندصدمیلیاردی به رتق و فتق امور مملکت مبادرت می‌ورزیدند؟ آیا سیره عملی و توصیه‌های اکید رهبر انقلاب، ساده‌زیستی و دوری از تجملات و اسراف و تبذیر نمی‌باشد؟ اگر این آمار و ارقام صحیح می‌باشد، بهتر و اصولی نبود این مبلغ هنگفت صرف طرح‌های کارآفرینی و اشتغال‌زایی و رفع مشکلات عدیده قشر مستضعف جامعه گردد؟

همانند تمامی ملت بزرگوار و انقلابی، خواستار شفاف‌سازی جدّی و دقیق آن نهاد محترم در این زمینه می‌باشیم و موکّدا اعلام می‌نماییم طرح‌های اقتصادی بسیاری وجود دارند که می‌توانند مشکل اشتغال و معضل بیکاری اقشار مستضعفِ آبرومند جامعه اسلامی را برطرف نمایند، اگر در مسئولین محترم، دغدغه‌ای وجود داشته باشد، که ان‌شاءالله هست.

والسلام علی من اتبع الهدی

روابط عمومی موسسه بین المللی صلح خبر و دوستی

 

اگر فیلم یا فیلم یا تصاویری دارید که تمایل دارید با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله مدیا صلح خبر منتشر گردد.

اگر تمایل داشته باشید با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و فیلم ها و فیلم های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت پخش داشته باشند.

خبرنگاران پایگاه تحلیلی خبری صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید