امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 42705 |
تاریخ انتشار : 04 دی 1394 - 4:45 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

سینما و تلویزیون > سینمای‌ جهان – همشهری آنلاین:روزنامه اوسرواتوره رومانو که در مقر کلیسای کاتولیک در واتیکان منتشر می‌شود فیلم ˝جنگ‌های ستاره‌ای: نیرو بیدار می‌شود˝ را ˝آشفته و مبهم˝ نامید. به گزارش هنر آنلاين هفتمین فیلم مجموعه سینمایی “جنگ‌های ستاره‌ای” که از آخر هفته پیش در سینماهای دنیا روی پرده رفته، با واکنش خیلی خوب منتقدان […]

سینما و تلویزیون > سینمای‌ جهان – همشهری آنلاین:
روزنامه اوسرواتوره رومانو که در مقر کلیسای کاتولیک در واتیکان منتشر می‌شود فیلم ˝جنگ‌های ستاره‌ای: نیرو بیدار می‌شود˝ را ˝آشفته و مبهم˝ نامید.

به گزارش هنر آنلاين هفتمین فیلم مجموعه سینمایی “جنگ‌های ستاره‌ای” که از آخر هفته پیش در سینماهای دنیا روی پرده رفته، با واکنش خیلی خوب منتقدان فیلم در سراسر دنیا روبرو شده است، اما روزنامه اوسرواتوره رومانو که در مقر کلیسای کاتولیک در واتیکان منتشر می‌شود، “جنگ‌های ستاره‌ای: نیرو بیدار می‌شود” (Star Wars: The Force Awakens) را فیلمی “آشفته و مبهم” نامید و از آن بدتر نوشت: فیلم در بازنمایی بدی و شرارت به طرز شگفت‌انگیزی ناموفق است.

به گزارش ورایتی، اوسرواتوره رومانو همچنین نوشت “نیرو بیدار می‌شود” نه یک دنباله مناسب بر سری فیلم‌های “جنگ‌های ستاره‌ای” بلکه بیشتر به یک “ریبوت” شباهت دارد.

منتقد ناشناس اوسرواتوره رومانو نوشت: “نیرو بیدار می‌شود” حتی یک ریبوت شیک مانند “بتمن” کریستوفر نولان نیست، بلکه یک نسخه روزآمدشده پیچیده است که با ذائقه امروز و تماشاگرانی که بیشتر عادت دارند مقابل یک کامپیوتر بنشینند تا به سینما بروند، سازگار است.

منتقد اوسرواتوره رومانو ادامه داد: به نظر می‌رسد “نیرو بیدار می‌شود” از شلخته‌ترین فیلم‌های اکشن این روزها که از دنیای بازی‌های ویدئویی ناشی شده‌اند، وام گرفته است.

در این نقد همچنین از انبوه نماهای نزدیک در فیلم جی. جی. آبرامز انتقاد و تأکید شده است بازگشت به خلق جلوه‌های ویژه توسط دوربین فیلمبرداری که خیلی هم روی آن تبلیغ شده، فاقد ارزش دراماتیک است.

منتقد اوسرواتوره رومانو در توضیح اینکه چرا اعتقاد دارد “نیرو بیدار می‌شود” در بازنمایی بدی و شرارت به طرز شگفت‌انگیزی ناموفق است، نوشته است: دارت ویدر و امپراتور پالپاتین دو ضدقهرمان بسیار تأثیرگذار ژانر علمی تخیلی سینمای آمریکا بودند، اما دو ضدقهرمان جدید “نیرو بیدار می‌شود” یعنی کایلو رن و اسنوک “نچسب” و “بزرگ‌ترین نقص فیلم” هستند.

“نیرو بیدار می‌شود” تاکنون در ایتالیا بیش از 10 میلیون دلار فروخته و رکورد بیشترین فروش افتتاحیه یک فیلم اکران ماه دسامبر را نیز شکسته است. اوسرواتوره رومانو سال 2009 نیز از “آواتار” دیگر بلاک‌باستر هالیوودی به عنوان “یک فیلم آبکی پرسوزوگداز” یاد کرد.

نیرو بیدار می‌شود” مجموع فروش جهانی خود را در چند روز اول اکران به 610.8 میلیون دلار رسانده است. خیلی از تحلیل‌گران فروش باور دارند این فیلم می‌تواند در کنار “آواتار” و “تایتانیک” نام خود را به عنوان تنها فیلم‌هایی که در دنیا بیش از دو میلیارد دلار فروخته‌اند، ثبت کند.

This entry passed through the Full-Text RSS service – if this is your content and you’re reading it on someone else’s site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!