امروز: جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 شوال 1445 | 2024-04-19
کد خبر: 235791 |
تاریخ انتشار : 24 تیر 1397 - 12:25 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سلامت صلح خبر به گزارش صلح خبر، محمد حسین قربانی، در واکنش به ادعای رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی مبنی بر امتناع بیماران دیالیزی از عمل پیوند به دلیل افزایش ۲۰۰ درصدی قیمت داروهای پیوند کلیه، اظهارداشت: اقدام خوبی که در زمینه ارتقای سطح ارائه خدمات به بیماران دیالیزی انجام شده، این است که برغم برون […]

به گزارش مجله سلامت صلح خبر

به گزارش صلح خبر، محمد حسین قربانی، در واکنش به ادعای رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی مبنی بر امتناع بیماران دیالیزی از عمل پیوند به دلیل افزایش ۲۰۰ درصدی قیمت داروهای پیوند کلیه، اظهارداشت: اقدام خوبی که در زمینه ارتقای سطح ارائه خدمات به بیماران دیالیزی انجام شده، این است که برغم برون سپاری بخش دیالیز و واگذاری آن به بخش خصوصی باید روند درمان این بیماران تحت پوشش بیمه و بر اساستعرفه دولتی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: بی‌تردید در پی اجرای این طرح هزینه بیماران دیالیزی رایگان است، به این معنا که وقتی به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند همان فرانشیز ده درصدی محاسبه می‌شود که هزینه‌ای را برای بیماران به همراه ندارد، ضمن اینکه تاکنون نرخ داروهای این بیماران بیشتر از ۶ درصد افزایش نداشته است.

قربانی تاکید کرد: انتشار این خبر که نرخ داروهای بیماران دیالیزی ۲۰۰درصد افزایش یافته کاملا غیر کارشناسی است، چرا که انتظار می‌رود اگر این خبر صحت دارد در این مورد به مجلس گزارش داده شود که در پی آن قطعا با عاملان این اقدام برخورد خواهیم کرد.

وی یادآورشد: قاطبه بیماران دیالیزی از قشر کم درآمد جامعه بوده و قادر به تامین هزینه‌های سرسام آور درمانی نیستند، به همین دلیل قانونگذاران این بیماران را در زمره بیماران خاص قرار داده و هزینه‌های آن را رایگان قرار داده‌اند تا فشار کمتری بر این قشر وارد شود.

قربانی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون پیشنهاد می‌کنم افرادی که از جایگاه حقوقی خاصی برخوردار نیستند با این قبیل اظهارنظرها باعث تشویش افکار عمومی نشوند، چرا که در پی آن برخی رسانه‌ها نیز از این فضا بهره‌برداری‌های جناحی می‌کنند، بنابراین بهتر است بجای هر گونه اظهارنظری در جهت رفع مشکلات احتمالی به ارائه راهکار بپردازند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، تصریح کرد: بنده این آمارهای ارائه شده را قرین به صحت نمی‌دانم، اما بر هیچ کس هم پوشیده نیست که بیماران خاص نیازمند حمایت‌های ویژه هستند، ضمن اینکه بسیاری از آنها از دهک‌های پایین جامعه هستند و حتی اگر تعدادی از آنها افراد متمولی هم باشند که می‌توانند به مراکز درمانی خصوصی مراجعه کنند باز هم باید از حمایت‌های لازم در این زمینه بهره‌مند شوند.

کد خبر 4347252
حبیب احسنی پور

منبع : Mehrnews

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید