امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 203659 |
تاریخ انتشار : 13 آبان 1396 - 15:04 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر آیت‌الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی در جلسه مجمع تشخیص مصلح خبرت نظام نکات مطرح شده از سوی رهبری معظم انقلاب در دیدار رئیس جمهور روسیه از جمله سیاست حذف دلار را مهم و ارزنده خواند و گفت: اجرای این سیاست با همراهی کشورهایی که با جمهوری اسلامی تعامل سازنده دارند، در کاهش […]

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر

آیت‌الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی در جلسه مجمع تشخیص مصلح خبرت نظام نکات مطرح شده از سوی رهبری معظم انقلاب در دیدار رئیس جمهور روسیه از جمله سیاست حذف دلار را مهم و ارزنده خواند و گفت: اجرای این سیاست با همراهی کشورهایی که با جمهوری اسلامی تعامل سازنده دارند، در کاهش آثار تحریم‌ها بسیار مؤثر خواهد بود، به خصوص که آمریکا سلاحی جز تحریم ندارد واستفاده از سلاح تحریم ناشی از عجز آمریکا و شکست در حوزه امنیت است.

همچنین حجت‌الاسلام سید محمود علوی در نشست ستاد اربعین که در سالن جلسات پایانه مرزی شلمچه برگزار شد،گفت: امسال نسبت به سال‌های گذشته اجتماع‌های بلاتکلیف در محل مرز شلمچه که مشکل ویزا و گذرنامه داشتند کاهش یافته است. وزیر اطلاعات درادامه افزود: زوار اربعین از ناحیه امنیت دغدغه و نگرانی ندارند. در همین ارتباط قاسم‌الاعرجی، وزیر کشور عراق در نشست هماهنگی اربعین در مرز مهران به خاطر نظم‌دهی زواران اباعبدالله الحسین از جمهوری اسلامی ایران تقدیر و بر جلوگیری از ورود افرادی که بدون مدارک قانونی قصد خروج از مرز مهران دارند تاکید کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برگزاری کلاس‌های خصوصی و فعالیت موسسات آموزشی معتقد است در حال حاضر زمینه برای حذف کنکور در کشور فراهم شده است. این نماینده مجلس همچنین با اعتقاد به این که کلاس‌های تست‌زنی و کنکور برای برخی دکان شده است، می‌گوید  در میدان انقلاب تهران بزرگترین بنر خاورمیانه برای تبلیغ کلاس‌ها و کتاب‌های کنکور نصب می‌شود و کسی هم اعتراضی ندارد، رابطه‌ای بین این‌ها باید پیدا کنیم؛ در واقع حلقه سومی باعث شده که این تجارت آن قدر پر درآمد شود و بازارش رونق بگیرد.

محمدرضا عارف نیز در دیدار با اعضای انجمن اسلامی مهندسان ایران گفت: عده‌ای اصرار داشتند به جامعه القا کنند رأی مردم به اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس دهم اشتباه بود ولی مردم جواب آنها را در انتخابات شوراها دادند و حمایت قاطع تری از لیست امید کردند.رئیس فراکسیون امید همچنین با بیان اینکه جریان اصلاحات تمام انرژِی خود را  برای پیروزی دکتر روحانی در انتخابات اردیبهشت ۹۶ به کار برد، گفت: جریانی می‌خواهد بین اصلاح طلبان و دولت فاصله بیندازد باید در مقابل اینگونه تحرکات هوشیار باشیم و  دولت هم باید مراقبت کند در ایجاد فاصله با اصلاح‌طلبان سهیم نباشد.

فراکسیون«حقوق شهروندی»مجلس برای پیگیری مسائل مربوط به حقوق زنان، کودکان، اقوام، مذاهب، اصحاب رسانه و فعالان سیاسی اعلام موجودیت کرد. عبدالکریم حسین‌زاده با اعلام این خبر گفت: پس از عضویت ۵۰  نفر از نمایندگان مجلس در فراکسیون حقوق شهروندی، انتخابات هیات رئیسه این فراکسیون برگزار شد که براساس آن من به عنوان رییس، قاسم میرزایی نکو و فاطمه سعیدی به عنوان نواب رییس، پروانه سلحشوری و محمد کاظمی به عنوان دبیران فراکسیون و بهرام پارسایی به عنوان سخنگو انتخاب شدیم. همچنین محمد جواد فتحی، رضا انصاری و محمد نعیم امینی فرد و جمع دیگری از نمایندگان هم به عضویت این فراکسیون درآمدند.

درهمین ارتباط داریوش قنبری عضو حزب مردم سالاری تاکید کرد که لغو عضویت سپنتا نیکنام با مبانی حقوقی و قانونی کشور سازگاری ندارد و همانطور که اقلیت‌های دینی خدمت سربازی می روند و مالیات پرداخت می کنند باید از حقوق شهروندی نیز برخوردار باشند.

گزارش ایسنا از مراسم  ۱۳ آبان در تهران

مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان در تهران همزمان با سایر شهرهای کشور  در مقابل لانه جاسوسی برگزار شد. در این مراسم  امیر دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه ملت ایران رکورد مقابله با توطئه‌های آمریکا را به نام خود ثبت کرده است، گفت: ۱۳ آبان امسال به صحنه اعتراض مردم به سیاست‌های ضد ایرانی ترامپ تبدیل شده است.در این راهپیمایی همچنین اقشار مختلف مردم با فریاد مرگ بر اسراییل، مرگ بر آمریکا و محکوم کردن اظهارات و اقدامات خصمانه مقامات آمریکایی علیه کشورمان حضوری حماسی و پرشور را به نمایش گذاشتند.

یک خبرنگار صهیونیستی جزئیات جدیدی از محتوای گفت‌وگوی نخست‌وزیر رژیم اسرائیل با همتای انگلیسی‌اش منتشر کرده است که نشان می دهد نتانیاهو از ترزامی خواسته است تا ایران و روسیه به ویژه در خصوص مسئله سوریه از یکدیگر جدا شوند. هرچند که کار سختی خواهد بود. وی نوشت: نتانیاهو به ترزا می گفت که از نظر او، آنچه ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص ایران انجام داد بسیار خرسند است اما ترزا می مخالفت کرده و به نتانیاهو گفت: آنچه ترامپ در قبال ایران انجام داد ، تنها باعث پیچیده‌تر شدن و سخت‌تر شدن مسائل شده است.

رسانه‌های عربی اعلام کردند که مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در سخنانی گفته است: نیروهای سوری به منظور آزادسازی شهر رقه به زودی به سمت فرات پیشروی خواهند کرد. ولایتی که به لبنان سفر کرده است، پس از ابراز نگرانی از دخالت های بی‌سابقه آمریکا در جنگ سوریه اعلام کرد: ارتش سوریه به سمت شرق فرات پیشروی خواهد کرد و شهر رقه به زودی آزادسازی خواهد شد. وی افزود: آمریکایی‌ها تلاش می کنند سوریه را به دو بخش تقسیم کنند اما همانگونه که در عراق موفق نشدند در سوریه نیز موفق نخواهند شد.

وکیل‌مدافع حمید بقایی در دفتر نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه در مجلس حضور یافت. سیدعلی ‌اصغر حسینی وکیل مدافع حمید بقایی در این خصوص گفت: روز چهارشنبه دهم آبان ماه در محل ساختمان مجلس شورای اسلامی با قاضی پور ملاقات کردم و ضمن تشریح جزئیات پرونده موکلم، توضیح دادم که موارد مطروحه در مصاحبه آقای قاضی پور به هیچ وجه مبتنی بر واقع نبوده و ناشی از سوء برداشت ایشان از ادعاهایی‌است که در کیفرخواست صادره علیه آقای بقایی مطرح شده است.

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مراسم ترحیم پدر سرلشکر سلیمانی فردا (یکشنبه) در مصلای امام خمینی (ره) تهران برگزار خواهد شد. در این اطلاعیه آمده است مراسم ترحیم ابوالشهید حاج حسن سلیمانی، پدر گرانقدر سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فردا یکشنبه ۹۶/۸/۱۴ از ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۶:۳۰ با حضور مقامات کشوری و لشکری و آحاد مردم قدرشناس، انقلابی و ولایت مدار در مصلای امام خمینی (ره) تهران برگزار خواهد شد. 

انتهای پیام

Let’s block ads! (Why?)

ایسنا

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبرنگاران صلح خبر

قوانین خبرنگاران صلح خبر

  1. در صورت تمایل اعلام نمایید تا اخبار و گزارش ها با نام خود شما منتشر گردد.
  2. شما می توانید از بخش خبرنگاران صلح خبر، اخبار و گزارش های خود را ارسال نمایید.
  3. شما می توانید اخبار و گزارش ها را به ایمیل solhkhabar@yahoo.com ارسال نمایید.
  4. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  5. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی اکیدا خودداری فرمایید.
  6. از ارسال کاریکاتورهای توهین آمیز یا تصاویر موهن اکیدا خودداری فرمایید.
  7. رعایت کپی رایت در مطالب ارسالی الزامی است.
  8. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربر خاطی بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید