امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 212215 |
تاریخ انتشار : 27 آذر 1396 - 14:17 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سلامت صلح خبر دبیر ستاد توسعه زیست فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه ۳۰ درصد ازدواج ها در ایران فامیلی است، گفت: در حال حاضر مجوزهای استفاده از تکنولوژی درمان ژنتیکی در مرحله جنین را دریافت کرده ایم. به گزارش خبرنگار صلح خبر، دکتر مصطفی قانعی در نشست خبری نمایشگاه بین […]

به گزارش مجله سلامت صلح خبر

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه ۳۰ درصد ازدواج ها در ایران فامیلی است، گفت: در حال حاضر مجوزهای استفاده از تکنولوژی درمان ژنتیکی در مرحله جنین را دریافت کرده ایم.

به گزارش خبرنگار صلح خبر، دکتر مصطفی قانعی در نشست خبری نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی و داروسازی که در برج میلاد برپا شده است، افزود: در حال حاضر کشور ۱۵ هزار فارغ التحصیل در حوزه زیست فناوری دارد که این بزرگترین سرمایه انسانی در منطقه است.

وی با اشاره به آمار کشورهای پیشرفته که ۱۰ درصد تولید ناخالص ملی خودشان را به حوزه زیست فناوری اختصاص می دهند، تاکید کرد: اگر این ۱۰ درصد در کشور ما مورد توجه قرار گیرد، یعنی می توان ۱۰ درصد از ظرفیت اشتغال را از طریق زیست فناوری تضمین کرد.

به گفته قانعی، سهم اقتصاد زیستی در بودجه می بایست مشخص شود.

وی با اعلام اینکه حدود ۸۰ دانشگاه کشور مشغول به تعلیم زیست و زیست فناوری هستند، افزود: انتظار می رود با توجه به سرمایه هایی که در این حوزه داریم برای تولید در حوزه زیست فناوری برنامه داشته باشیم.

قانعی با اشاره به اهمیت زیست فناوری در نظام سلامت، گفت: باید ببینیم که چگونه می توانیم از این حوزه در پیشرفت برنامه های سلامت کشور استفاده کنیم. با توجه به اینکه بخشی از درمان ناباروری فقط مسئله پزشکی است و عمده کار مربوط به علوم پایه است، باید بتوانیم این دو علوم یعنی علوم پایه و علوم بالینی را کنار یکدیگر قرار دهیم تا بتوان مشکلات سلامت را برطرف کرد.

وی با اشاره به وجود ۳ هزار شرکت دانش بنیان در کشور افزود: ۵۰۰ شرکت مربوط به حوزه زیست فناوری است که می توان بیشترین بهره برداری را از آن داشت.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری ریاست جمهوری همچنین با اشاره به مشکلاتی که در بحث تولدهای حاصل از ازدواج های فامیلی در کشور وجود دارد، گفت: ۳۰ درصد ازدواج ها در کشور فامیلی است که از همین رو در حال حاضر مجوز استفاده از تکنولوژی درمان ژنتیکی در مرحله جنین را دریافت کرده ایم.

منبع : Mehrnews

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید