امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 212067 |
تاریخ انتشار : 26 آذر 1396 - 7:41 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله آموزشی صلح خبر ارزهای دیجیتال؛ پادشاهان آینده تجارت الکترونیک صلح خبر – ترجمه از سینا اشتری: اگر اطلاعات زیادی در مورد ارز های دیجیتالی مانند Bitcoin ندارید، زمان آن رسیده تا کمی در مورد آنها تحقیق و مطالعه داشته باشید؛ ارز های دیجیتالی در آینده ای نه چندان دور ساز و کار […]

به گزارش مجله آموزشی صلح خبر

ارزهای دیجیتال؛ پادشاهان آینده تجارت الکترونیک

صلح خبر – ترجمه از سینا اشتری: اگر اطلاعات زیادی در مورد ارز های دیجیتالی مانند Bitcoin ندارید، زمان آن رسیده تا کمی در مورد آنها تحقیق و مطالعه داشته باشید؛ ارز های دیجیتالی در آینده ای نه چندان دور ساز و کار تراکنش های مالی را تغییر خواهند داد، ژاپن یکی از نخستین کشور هایی است که Bitcoin را به رسمیت شناخته و مردم این کشور هم اکنون از آن به عنوان جایگزینی برای دیگر ارز ها استفاده می کنند.
 

به نظر می رسد که در آینده ای نزدیک سایر کشور ها رویکرد فعلی خود در مورد ارز های دیجیتالی را تغییر دهند و انتظار داریم تا به زودی شاهد گستردگی هر چه بیشتر این نوع از ارزها باشیم. Bitcoin از زمان پیدایش خود پیشرفت و توسعه ای مداوم را نشان داده و هم اکنون ارزش این ارز دیجیتالی به بالاترین مقدار خود در چند سال اخیر رسیده است؛ البته Bitcoin تنها ارز دیجیتالی موجود در جهان نیست.
ارز های دیجیتالی دیگری هم وجود دارند که علی رغم نو پا بودن پتانسیل زیادی برای رشد و گسترش نشان می دهند؛ در این مطلب به معرفی 5 ارز دیجیتالی می پردازیم که به عقیده کارشناسان ممکن است در آینده ای نزدیک ارزشی بیشتر از Bitcoin پیدا کنند.
معرفیBitcoin

Bitcoin اولین ارز دیجیتالی معرفی شده به جهان بود و همین مسئله توانسته تا به گسترش و محبوبیت آن در میان کاربران کمک کند؛ علی رغم اینکه هم اکنون ارز های دیجیتالی دیگری در بازار وجود دارند که در بسیاری از جوانب مانند امنیت تراکنش، سرعت تراکنش و الگوریتم توزیع و گسترش برتری های زیادی را نسبت به Bitcoin نشان می دهند، اما گاهی اوقات قدمت مهم ترین ویژگی ای است که مردم برای انتخاب میان گزینه های مختلف از آن استفاده می کنند و دلیل گسترش بی سابقه و محبوبیت بالای این ارز دیجیتالی در میان کاربران هم همین مسئله است.
 
 5 ارز دیجیتالی که ممکن است در آینده ای نزدیک ارزشی بیشتر از Bitcoin داشته باشند
1- Monero

شاید این اولین باری است که از وجود ارزی دیجیتالی با نام Monero با خبر می شوید؛ البته این مسئله نباید به عنوان ضعیف بودن این ارز در نظر گرفته شود چون مخفی  و ناشناخته بودن Monero یکی از اهداف سازندگان این ارز دیجیتالی  است. حفظ حریم شخصی و امنیت سایبری ستون های اصلی این ارز دیجیتالی را تشکیل می دهند و بر خلاف Bitcoin که علاقه به عمومی سازی و گسترش همه جانبه در میان مردم دارد، Monero از رویکرد دیگری برای پیش بردن اهداف خود استفاده می کند.
تراکنش های مالی انجام شده مبتنی بر این ارز دیجیتالی به صورت مخفی انجام می شوند و این مسئله می تواند امنیت مالی کاربران این ارز را افزایش دهد؛ البته برخی از کاربران نسبت به این ویژگی Monero انتقاد کرده و معتقدند که خلاف کاران می توانند به واسطه این ویژگی از Monero برای انجام تراکنش های مالی و نیز پول شویی استفاده کنند. علی رغم نظرات کاربران مختلف، معتقدیم که Monero یکی از مستعد ترین ارز های دیجیتالی برای تبدیل شدن به یک ارز جهانی و همه گیر است.
 
 5 ارز دیجیتالی که ممکن است در آینده ای نزدیک ارزشی بیشتر از Bitcoin داشته باشند
 

2- Zcash


Zcash نیز همانند Monero توجه ویژه ای به حفظ حریم خصوصی کاربران خود دارد و تراکنش های مالی انجام شده مبتنی بر این ارز به صورت مخفیانه انجام می شوند. چنین ارز هایی از شانس زیادی برای رشد و گسترش در بازار جهانی برخوردار هستند؛ کاربران مهم و سرشناسی وجود دارند که نمی خواهند کسی از جزئیات تعاملات مالی آنها با خبر شود و ارز هایی مانند Monero اجازه پنهان سازی جزئیات تعاملات مالی و اعتباری را به آنها داده است. چرا کسی به جز شما باید بتواند از نحوه خرج کردن پولتان با خبر شود؟
 
 5 ارز دیجیتالی که ممکن است در آینده ای نزدیک ارزشی بیشتر از Bitcoin داشته باشند
 

3- Digital Note


نام قبلی و اولیه این ارز دیجیتالی Dark Note بود و گمان می کنیم اکثر کاربران از این تغییر نام رضایت داشته باشند، Digital Note ویژگی های مثبتی را با خود به همراه دارد که در زیر به معرفی برخی از آنها می پردازیم.
•    این ارز دیجیتالی برای توسعه و گسترش خود از تجهیزات معمول و در دسترس رایانه ای استفاده می کند.
•    سود تعلق گرفته به سرمایه گذاران آن به میزان 0.5 تا 1 درصد در سال تعیین شده است و از این بحث می توان سیاست های مالی این ارز را شبیه به یک بانک واقعی دانست.
•    ارزش فعلی Digital Note در مقایسه با سایر ارز های دیجیتالی کمتر بوده و این مسئله یکی دیگر از ویژگی های مثبت در دسترس کاربران علاقه مند به آن است.
 
 5 ارز دیجیتالی که ممکن است در آینده ای نزدیک ارزشی بیشتر از Bitcoin داشته باشند
 

4- Lite Coin


Lite Coin یکی دیگر از ارز های دیجیتالی مستعد موجود در بازار است. الگوریتم توسعه و توزیع Lite Coin با سایر ارز های دیجیتالی موجود در بازار تفاوت هایی اساسی دارد و علاوه بر این، یکی از قدیمی ترین ارز های دیجیتالی بازار جهانی است. Lite Coin در سال 2011 فعالیت خود در بازار جهانی را آغاز کرد و به اعتقاد کارشناسان مالی اگر Bitcoin را به عنوان طلا در نظر بگیریم، Lite Coin قطعا ارزش نقره را خواهد داشت. Lite Coin از زبان اسکریپت نویسی کاملا متفاوتی در مقایسه با سایر رقبا استفاده می کند و با در نظر گرفتن قدمت و گسترش آن در میان کاربران در سر تا سر جهان، شانس زیادی برای تبدیل شدن به با ارزش ترین ارز دیجیتالی جهان را دارد.
 
 5 ارز دیجیتالی که ممکن است در آینده ای نزدیک ارزشی بیشتر از Bitcoin داشته باشند
 

5- Ethereum


برخی از Ethereum به عنوان آینده همه ارز های دیجیتالی یاد می کنند؛ Ethereum به عنوان پلتفرمی برای ساختن قرار داد های هوشمند عمل می کند، اما این به چه معناست؟ به زبانی ساده تر، Ethereum می تواند به عنوان بستری برای تولید و پیدایش دیگر ارز های دیجیتالی مورد استفاده قرار بگیرد؛ برای مثال اگر شرکت هایی مانند مایکروسافت و آمازون در آینده بخواهند ارز دیجیتالی منحصر به فرد خودشان را داشته باشند، به احتمال قریب به یقین از Ethereum برای تولید ارز دیجیتال خود استفاده خواهند کرد. برخی از Ethereum به عنوان ارزی مادر یاد کرده اند و قابلیت این ارز دیجیتالی در پشتیبانی و توسعه دیگر ارز ها باعث شده تا Ethereum از شانس زیادی برای رقابت با ارز هایی مانند Bitcoin برخوردار باشد.
 
5 ارز دیجیتالی که ممکن است در آینده ای نزدیک ارزشی بیشتر از Bitcoin داشته باشند 

منبع : Bartarinha

اگر فیلم یا ویدئو یا تصاویری دارید که تمایل دارید با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله مدیا صلح خبر منتشر گردد.

اگر تمایل داشته باشید با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و ویدئو ها و فیلم های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت پخش داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید