امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 210491 |
تاریخ انتشار : 18 آذر 1396 - 15:30 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله هنری صلح خبر کوروش زارعی در نشست رسانه ای دومین همایش تئاتر مردمی اربعین با اشاره به ویژگی های این رویداد از حمایت نشدن توسط کمیته فرهنگی اربعین گلایه کرد.  به گزارش خبرنگار صلح خبر، نشست رسانه ای دومین همایش تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین با حضور کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی […]

به گزارش مجله هنری صلح خبر

کوروش زارعی در نشست رسانه ای دومین همایش تئاتر مردمی اربعین با اشاره به ویژگی های این رویداد از حمایت نشدن توسط کمیته فرهنگی اربعین گلایه کرد.

 به گزارش خبرنگار صلح خبر، نشست رسانه ای دومین همایش تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین با حضور کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، محراب محمدزاده دبیر اجرایی این همایش و مرشد محسن میرزاعلی نقال و پرده خوان، شنبه ۱۸ آذر در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار شد. همچنین اختتامیه این مراسم نیز بعد از نشست رسانه ای همایش برپا شد.

در ابتدای این نشست کوروش زارعی درباره این همایش اعلام نمود: سال گذشته اولین دوره این همایش را برگزار کردیم که با توجه به استقبالی که شد تصمیم گرفتیم دومین دوره آن را هم امسال برگزار کنیم. برای این دوره فراخوانی ندادیم اما به مراکز استان ها اعلام کردیم تا گروه هایی که تمایل به اجرا دارند فیلم آثارشان را برای ما ارسال کنند، البته برخی از آثار را به دلیل حساسیت هایی که وجود داشت به صورت زنده بازبینی کردیم.

وی درباره موضوعاتی که در این همایش مورد توجه قرار داشت، عنوان کرد: مضامینی در ارتباط با اربعین، مساله جبهه مقاوت اسلامی، وحدت بین مسلمانان و تشیع در جهان اسلام با حضور ۱۲۰ هنرور مورد توجه قرار گرفتند. ۵ مجلس تعزیه به زبان عربی و ۴ مجلس به زبان فارسی و همچنین مجالس پرده خوانی، مقتل خوانی و نمایش های خیابانی نیز در این همایش اجرا شدند. ما ۲ شب و ۲ روز در نجف اجرا داشتیم و بعد در مسیر نجف به کربلا کارها را اجرا کردیم. خوشبختانه کارها با استقبال زیاد مخاطبان که از کشورهای مختلفی هم بودند روبرو شد.

وی متذکر شد: خادمین اباعبدالله حسین بدون هیچ توقعی در این همایش حضور یافتند و همایش به واقع به شکل مردمی برگزار شد ومخاطبان با اشتیاق ما را همراهی می کردند. باید از مردم عراق تشکر ویژه ای داشته باشم که رسم میزبانی را به جا آوردند. اگر میزبانی را بر عهده مردم عراق بگذاریم به درستی از عهده اش بر می آیند و من متوجه نیستم چرا ما ایرانی ها اصرار داریم بگوییم ما میزبان هستیم در حالی که بیشتر بی نظمی درست کرده و کارها را خراب می کنند. همچنین از کمیته فرهنگی اربعین گلایه زیادی دارم چون هیچ حمایتی از ما نکردند و قدمی برای مان بر نداشتند.

در ادامه مرشد میرزاعلی اعلام نمود: در این همایش گروه های مختلف به شکل جهادی و تأثیرگذار کار کردند و نزدیک به ۳۵ کشور خارجی مهمان ما بودند و با وجود داشتن زبان های مختلف با ما همراه می شدند و کارها را درک می کردند. قرار بود ستاد فرهنگی اربعین این همایش را مورد حمایت قرار دهد اما این اتفاق رخ نداد و با وجودی که ما ۱۲۰ هنرور و زن و کودک به همراه داشتیم اما مورد بی توجهی قرار گرفتیم. ما در قالب آثاری با موضوع امام حسین (ع) نحوه درست زندگی کردن را آموزش می دهیم و گروه اعزامی ما از حوزه هنری شاید تنها گروهی بود که تا این اندازه مخاطب داشت.

زارعی در توضیح سخنان میرزا علی گفت: ما هم روضه خوان امام حسین (ع) هستیم پس باید به ما هم مثل بقیه روضه خوان ها توجه می شد چون ما با تصویرسازی پیام امام حسین (ع) را در ذهن مخاطب زنده می کنیم.
وی متذکر شد: ما به دنبال جریان سازی هستیم و علاقه مندیم هنروران کشورهای دیگر هم در این همایش مشارکت کنند و بر همین اساس قرار است از سال آینده هنروران عراقی نیز با ما همراه باشند و رایزنی هایمان را نیز آغاز کردیم. امیدوارم سال به سال بتوانیم کشورهای دیگر را برای حضور در این همایش تر غیب کنیم.

محراب محمدزاده نیز در این نشست گفت: مبحث صدور انقلاب اسلامی و ترویج اهداف و برنامه های انقلاب در این همایش مورد توجه ما قرار داشت. همچنین با مردم بودن و با مردم سخن گفتن نیز از دیگر اهداف ما بود وخوشبختانه توانستیم موفق عمل کنیم.

وی در پایان گفت: مخاطبان اصلی ما در این همایش مردم کشورهای دیگر هستند که برای رفع مشکل زبان تلاش میکنیم تا این مساله در سال های آینده کم رنگ شود. همچنین قرار است در سال آینده به زبان ترمی و انگلیسی هم نمایش اجرا کنیم.

بعد از نشست رسانه ای این همایش مراسم اختتامیه این رویداد با تجلیل از هنروران حاضر در این همایش برگزار شد.

منبع : Mehrnews

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید