امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 248134 |
تاریخ انتشار : 04 دی 1397 - 16:21 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

اتوبوس علوم تحقیقات + عکس به گزارش پایگاه صلح خبر یک دستگاه اتوبوس حامل دانشجویان در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی ظهر امروز با بریدن ترمز از کنترل راننده خارج  و واژگون شد. یک دستگاه اتوبوس حامل دانشجویان در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی ظهر امروز (سه‌شنبه 4 دی) با بریدن ترمز از کنترل […]

اتوبوس علوم تحقیقات + عکس

به گزارش پایگاه صلح خبر یک دستگاه اتوبوس حامل دانشجویان در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی ظهر امروز با بریدن ترمز از کنترل راننده خارج  و واژگون شد.

یک دستگاه اتوبوس حامل دانشجویان در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی ظهر امروز (سه‌شنبه 4 دی) با بریدن ترمز از کنترل راننده خارج شد.

به‌گفته حاضران در محل حادثه، این اتوبوس که حامل 30 تن دانشجو و از ناوگان اختصاصی دانشگاه بوده، پس از برخورد با دیوار بتنی واژگون شده است. مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در دانشگاه علوم تحقیقات حاضر شدند تا علت واژگونی اتوبوس حامل دانشجویان را بررسی کنند.

گزارش اولیه

خبرنگاری می‌گوید این حادثه در ابتدا منجر به فوت 7 تن و مجروح شدن 27 نفر شده بود که دو نفر از مجروحان این حادثه در بیمارستان جان باخت. حال چند نفر از مجروحان وخیم است.

اسامی سه تن از جان‌باختگان این حادثه عبارت است از احسان صفایی، علی حسین‌زاده، سجاد طالب‌نیا. 5 تن از جان‌باختگان مرد و 3 نفر زن هستند. محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با گذشت دقایقی از وقوع حادثه در محل حاضر و شخصاً پیگیر روند امدادرسانی به مجروحین این حادثه شد.

اتوبوس علوم تحقیقات + عکس

روابط عمومی دانشگاه آزاد حادثه اتوبوس علوم تحقیقات

روابط عمومی دانشگاه علوم و تحقیقات پس از وقوع این حادثه و به‌منظور تسریع در امر امدادرسانی اعلام کرد که کلیه کلاس‌های روز سه‌شنبه را لغو شده است و از دانشجویان درخواست کرد تا هرچه سریعتر دانشگاه را ترک کنند.

خانواده برخی مصدومان و جان‌باختگان با حضور در دانشگاه، پیگیر وضعیت حادثه‌دیدگان واژگونی اتوبوس شدند.

اتوبوس علوم تحقیقات + عکس

رئیس دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات

مسعودی رئیس دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات نیز در گفتگویی با تسلیت به خانواده جان‌باختگان این حادثه، اظهار داشت: مسئولان مربوطه در حال پیگیری موضوع هستند تا علت دقیق حادثه مشخص شود. بنده نیز این موضوع را با جدیت دنبال خواهم کرد تا دلیل اصلی حادثه هرچه سریع‌تر مشخص شود.

وی درباره نحوه نظارت‌ها بر ناوگان حمل‌ونقل دانشگاه، گفت: رویه استاندارد به این ترتیب است که قراردادی با پیمانکاران دارای صلاحیت بسته می‌شود که این استانداردها براساس استانداردهای فنی چه در وسایل نقلیه، چه درخصوص اتوبوس وجود دارد و تمام این موارد علی‌القاعده در قراردادها ذکر شده و مورد بررسی قرار می‌گیرد. رانندگان این وسایل نقلیه نیز باید الزامات را با دقت رعایت کنند.

رضا مسعودی رئیس دانشگاه  واحد علوم و تحقیقات در پی وقوع این حادثه اعلام کرد که تمامی کلاس‌های این دانشگاه تا پایان هفته جاری لغو شده است.

حوالی ساعت 17 بعدازظهر عملیات جابه‌جایی اتوبوس حادثه‌دیده به پایان رسید و جرثقیل حامل لاشه از دانشگاه خارج شد. همچنین تمامی خودروهای امدادی از دانشگاه خارج شدند و وسایل شخصی دانشجویان حادثه‌دیده از محل حادثه جمع‌آوری و تحویل حراست دانشگاه شد.

اتوبوس علوم تحقیقات + عکس
اتوبوس علوم تحقیقات + عکس

اطلاعات تکمیلی و جدیدتری از سانحه اتوبوس دانشجویان واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی منتشر شد.

ملکی، رئیس سازمان آتش نشانی حاضر در محل این سانحه اتوبوس به دلایلی که هنوز کاملا مشخص نیست وارد فضای سبز دانشگاه شده و پس از واژگونی و غلتیدن در بخشی از زمین فرو رفته است که همکاران ما تلاش کردند همه مصدومین حادثه را از اتوبوس خارج کنند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی در خصوص تعداد مصدومین این حادثه گفت: احتمالا اینکه دانشجویانی در این سانحه از اتوبوس به بیرون پرتاب شده باشند وجود دارد؛ لذا عملیات همکاران ما در جستجو برای یافتن همه دانشجویان و مصدومین و در نهایت جابجایی اتوبوس ادامه دارد.

 سخنگوی امداد و نجات نیز در همین زمینه گفت: 7 نفر کشته و 25 مصدوم از این حادثه به جای مانده است که مصدومین این حادثه با رنج سنی 20 سال تا 70 سال هستند. همه مصدومین به بیمارستان منتقل شدند. دو نفر از کشته‌شدگان زن و 5 نفر مرد هستند. حال 4 نفر از مصدومین وخیم است.

اتوبوس علوم تحقیقات + عکس
اتوبوس علوم تحقیقات + عکس

رئیس مرکز اورژانس تهران

پیمان صابریان؛ رئیس مرکز اورژانس تهران درباره این حادثه گفت: پس از تماس با سامانه 115 اورژانس بلافاصله یک بالگرد اورژانس، 15 دستگاه آمبولانس، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و دو دستگاه موتورلانس به محل حادثه اعزام شدند.

وی تصریح کرد: متأسفانه در این حادثه هفت نفر جان باختند و 28 نفر مجروح شدند که پس از اقدامات اولیه توسط تکنسینهای اورژانس به نزدیکترین مرکز درمانی انتقال یافتند.

تعداد جان‌باختگان

خبرهای این حادثه یکی پشت دیگری در خروجی سایت ها منتشر شد که در این بین مشخص شد 9 نفر جان باخته اند که ظاهرا 2 نفر از قربانی ها دختر هستند و از هفت فوت شده چهار نفرشان هویت شان مشخص نیست.

سایت دانشگاه آزاد که باید در این هنگام اقدام به اطلاع رسانی می کرد متاسفانه هیچ تصاویر و خبری را منتشر نکرد.

رئیس پلیس راهور

جزییات تصادف توسط رئیس پلیس راهور بیان شد؛ سردار مهماندار رییس پلیس راهور تهران بزرگ در این خصوص گفت که به دلیل اینکه بخش‌هایی از معابر دانشگاه در ارتفاعات با شیب تند قرار دارد، این اتوبوس از قسمت‌های شمالی به سمت جنوب در حرکت بوده که در انتهای مسیر در بخشی از راه از مسیر خارج می‌شود و وارد فضای سبز محوطه دانشگاه می‌شود، حدود 90 متر در فضای سبز قل می‌خورد و به دلیل اینکه در شیب تند قرار گرفته بود و پس از آن با پایه بتنی که تأسیسات آب از آن عبور می‌کرده برخورد کرده است، بخش عمده‌ای از اتوبوس از بین می‌رود و تنها انتهای اتوبوس باقی می‌ماند و دلیل افزایش تلفات را همین موضوع عنوان کرد که در آخر تاکید کرد که علت اصلی حادثه در دست بررسی است.

 در آخر مشخص شد این حادثه به خاطر بریدن ترمز اتفاق افتاده است که برخی از مصدومان گفتند که این اتوبوس روز قبل هم چنین مشکلی داشته است.

تعداد نهایی جانباختگان به 10 نفر رسید

دکتر مسعود قادی پاشا مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران از احراز هویت قطعی 10 جانباخته حادثه واژگونی اتوبوس در دانشگاه علوم تحقیقات خبر داد. وی افزود: تمامی اجساد پس از احراز هویت قطعی با دستور مقام قضایی به بستگان درجه یک تحویل داده شد.

عکس اتوبوس علوم تحقیقات

عکس دانشجویان جانباخته واژگونی اتوبوس علوم تحقیقات

عکس اتوبوس علوم تحقیقات

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید