امروز: چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأربعاء 16 شوال 1445 | 2024-04-24
کد خبر: 205473 |
تاریخ انتشار : 20 آبان 1396 - 14:59 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر جلسه روسای قوای مجریه، مقننه و قضاییه، تاکید رهبری بر ارتقای آمادگی عملیاتی ارتش در حکم انتصاب امیر پوردستان، گفت و گوی مولوی عبدالحمید با صلح خبر، واکنش به سخنان عادل الجبیر، سقوط یک فروند جنگنده سوخو ۲۲ در استان فارس، تشدید نظارت‌ها در طرح ویژه اربعین توسط سازمان […]

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر

جلسه روسای قوای مجریه، مقننه و قضاییه، تاکید رهبری بر ارتقای آمادگی عملیاتی ارتش در حکم انتصاب امیر پوردستان، گفت و گوی مولوی عبدالحمید با صلح خبر، واکنش به سخنان عادل الجبیر، سقوط یک فروند جنگنده سوخو ۲۲ در استان فارس، تشدید نظارت‌ها در طرح ویژه اربعین توسط سازمان تعزیرات حکومتی، آمار روادید صادرشده برای اتباع ایرانی و خارجی شرکت کننده در مراسم اربعین، تلاش وزارت خارجه انگلیس برای بهبود روابط با ایران در آستانه سفر جانسون به تهران، تعطیلی رسمی ششم آذر ماه و… از جمله اخبار سیاسی صلح خبر در روز شنبه، ۲۰ آبان ماه ۱۳۹۶ است.

به گزارش صلح خبر، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حکمی امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان را به ریاست مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند و در این حکم بر ارتقای آمادگی عملیاتی ارتش تاکید کردند.

به میزبانی قوه قضاییه؛ جلسه روسای قوای مجریه، مقننه و قضاییه برگزار شد. حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهور، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه و دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در این نشست درباره مهم‌ترین مسائل کشور و منطقه با هم گفتگو و تبادل نظر می کنند. روحانی در پایان این جلسه در جمع خبرنگاران درباره اهداف برگزاری جلسه سران سه قوه اظهارداشت: بسیاری از مسایل در دستگاه اجرایی، یا قضایی و یا مقننه مورد بررسی قرار می‌گیرند که بهم مرتبط هستند و چنانچه به طور طبیعی و عادی مورد رسیدگی قرار بگیرند، چه بسا نیازمند زمان بسیار طولانی است و این به نفع کشور نیست. لذا در جلسه روسای قوا چنین مسایل مهمی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و تصمیماتی اتخاذ می‌شود که سرعت عمل را بیشتر کند. رییس جمهور گفت:سرعت تصمیم گیری در برخی مسایل مهم، از اهداف نشست سران قوا است.

روابط عمومی نیروی هوافضای سپاه نیز در اطلاعیه ای از سقوط یک فروند جنگنده سوخو ۲۲ در استان فارس خبر داد.در این اطلاعیه اعلام شد: مقارن با ساعت ۸ صبح امروز (۲۰ آبان) یک فروند هواپیمای جنگنده سوخو ۲۲ متعلق به این نیرو  که در حال انجام تمرینات رزمی  در استان فارس بود ،دچار سانحه شد و سقوط کرد و خلبان جنگنده به شهادت رسید.

گفت‌وگوی مولوی عبدالحمید با صلح خبر

“به حمدالله آزادی موجود است” این را مولوی عبدالحمید می گوید پیشوای مذهبی اهل تسنن که سعی داشته و دارد با گفت‌وگو و تکیه بر مشترکان ملی و مذهبی مشکلات سنی مذهبان ساکن ایران را حل کند. مصاحبه خبرگزاری دانشجویان ایران (صلح خبر)، با مولوی عبدالحمید در خلال سفری یک روزه  به استان مرزی سیستان و بلوچستان در مسجد مکی انجام شد، مسجدی که  او به عنوان امام جمعه  اهل تسنن زاهدان اکثر روزهای سال را در آنجا اقامت دارد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که طبق مصوبه مجلس، ششم آذرماه مصادف با هشتم ربیع الاول تعطیل رسمی است. بهروز نعمتی اظهار داشت: به موجب مصوبه مجلس در جزء ح بند ۵ ماده ۳۷ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور که در ۲۷ بهمن ۹۵ به تایید شورای نگهبان رسیده و ۲۰ فروردین ۹۶ در روزنامه رسمی منتشر شده، هشتم ربیع الاول سالروز شهادت امام حسن عسگری و آغاز امامت حضرت ولی‌عصر (عج) تعطیل رسمی تعیین شده است.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان به سخنان وزیر خارجه عربستان واکنش نشان داد. بهرام قاسمی گفت: فرافکنی‌ها و سیاست‌های ناپخته و تفرقه‌افکنانه سعودی‌ها آثار مخرب و زیان‌باری برای کل منطقه به دنبال دارد.

در همین ارتباط سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه «ایران توانایی خفه کردن هر نوع تهدیدی را در نطفه آن هم در خارج از مرزهای خود دارد» گفت: انتظار می‌رود مقامات عربستانی به جای موضع‌گیری در جهت خواسته‌ها و منافع آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها با سعه صدر صحبت کرده و بدانند مسائل منطقه با جنگ و درگیری حل نمی‌شود.سیدحسین نقوی حسینی در واکنش به اتهامات وزیر خارجه عربستان علیه ایران گفت: در حال حاضر رژیم عربستان در مسیری قرار گرفته که آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی تعریف کرده‌اند.

روزنامه گاردین از تلاش وزارت خارجه انگلیس برای بهبود روابط با ایران در آستانه سفر جانسون به تهران گزارش داد و نوشت: در حالیکه قرار است بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگیس به زودی به تهران سفر کند، وزارت خارجه این کشور در حال بررسی یک سری اقدامات برای بهبود روابط با ایران است. این سفر می‌تواند فرصتی برای جانسون باشد تا بتواند آزادی نازنین زاغری-راتکلیف شهروند دو تابعیتی بازداشت شده در ایران را به دست آورد.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با بیان این‌که لازم است اروپا در مقابل این بی‌قانونی‌های آمریکا بایستد گفت: حفظ برجام بستگی به مقاومت اروپا خواهد داشت. سید کمال خرازی با تشریح وضعیت حساس منطقه‌ای تاکید کرد: مرزهای خاورمیانه نباید تغییر کند و اگر قوم یا اقوامی از وضعیت خود ناراضی است، باید در جهت رعایت حقوق آن‌ها تلاش شود.

همچنین مراسم پنجاهمین سال فعالیت راکتور تحقیقاتی تهران با حضور رییس سازمان انرژی اتمی و کارکنان و مدیران این سازمان و راکتور برگزار شد. رآکتور تحقیقاتی تهران رآکتوری با ظرفیت ۵ مگاوات در سال ۱۹۶۷ توسط ایالات متحده آمریکا در مرکز تحقیقات اتمی تهران در دانشگاه تهران ساخته شد. هسته مرکزی این رآکتور در عمق ۸ متری استخری با ظرفیت ۵۰۰ هزار لیتر که از آب آشامیدنی تهران تأمین می‌شود، قرار دارد.

مدیرکل نظارت و هماهنگی گشت‌های مشترک سازمان تعزیرات حکومتی از تشدید نظارت‌ها در طرح ویژه اربعین توسط سازمان تعزیرات حکومتی با همکاری دستگاه های نظارتی خبر داد.محمد خوشقدم گفت: طرح نظارتی اربعین از ۹ آبان ماه آغاز و تا ۲۹ آبان ماه سال جاری در تعزیرات حکومتی به صورت سراسری در کشور در حال اجراست.

همچنین رییس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه آمار روادید صادرشده برای اتباع ایرانی و خارجی شرکت کننده در مراسم اربعین را اعلام کرد. مجتبی کریمی اظهار کرد: در اربعین سال جاری دو میلیون و ۳۵۲ هزار و ۳۰۹ روادید صادر شد که از این تعداد ، دو میلیون و ۲۳۹ هزار و ۶۲۴ روادید برای اتباع ایرانی و ۱۱۲ هزار و ۶۸۵ روادید برای اتباع خارجی مقیم ایران صادر شده است.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید