امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 96790 |
تاریخ انتشار : 13 مرداد 1395 - 13:43 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

آقای قهرمان!متاسفانه فلسفه المپیک را نمی دانی ورزش > مدیریت ورزش – دوباره موسم المپیک شد و صدای اعتراض تعدادی از اعضای اعزامی کاروان ایران از کمبود امکانات در آمده است. آریا صالحی-خبرگزاری خبرآنلاین؛ هنوز المپیک شروع نشده ، تعدادی از ملی پوشان ایرانی اعزامی به بازی ها که شاید برای اولین بار است فضای المپیکی را […]

آقای قهرمان!متاسفانه فلسفه المپیک را نمی دانی

ورزش > مدیریت ورزش – دوباره موسم المپیک شد و صدای اعتراض تعدادی از اعضای اعزامی کاروان ایران از کمبود امکانات در آمده است.

آریا صالحی-خبرگزاری خبرآنلاین؛ هنوز المپیک شروع نشده ، تعدادی از ملی پوشان ایرانی اعزامی به بازی ها که شاید برای اولین بار است فضای المپیکی را تجربه می کنند از اینکه چرا امکانات مناسب نیست ، در آمده است. ملی پوشان سرشناسی که تا پیش از این برای بازی های ملی شان به هتل های 5 ستاره اولترا می رفتند حالا وارد دهکده ای شده اند که بیشترین امکانات اتاق هایش یک تخت و یک کمد است. آب سرد و گرمش هم گاهی قطع و وصل می شود و خلاصه کمترین شباهتی را به هتل های همین ریو ،وقتی به عنوان بازیکن برای مسابقات دیگر می رفتند ، دارد. خانه های سازمانی دولتی در برج های بلند ، محل اسکان شان است. ساختمان هایی شبیه به مسکن مهرهای خودمان که بعد از المپیک هم قرار است به اقشار کم درآمد ریو به عنوان فضای زندگی داده شود.
این امکانات اما آیا نشانه اش کمبود و کاستی در میزبانی است؟ آنچه شهرام محمودی در اینستاگرامش نوشته و دیگرانی از ملی پوشان که به آنها گلایه دارند ، در حیقت پروتکل های حداقلی میزبانی در دهکده بازی هاست که برزیلی ها آن را تامین کرده اند. این اولین بار هم نیست که برای المپیک امکانات دهکده تقریبا همین هاست. حالا شاید در کشورهای دیگر مشکل آب وجود نداشته باشد یا ساختمان های دهکده ، خوش ساخت تر و کمی مجهزتر باشد ولی خیلی متفاوت از امکانات ریو نیست چون اساسا فلسفه المپیک با مسابقات حرفه ای فرق دارد. در منشور المپیک به ورزش آماتور و امکانات حداقلی اشاره شده است. قرار نیست امکانات ارائه شده به ورزشکاران در حد لاکچری و حرفه ای باشد.این امکانات نه برای شهرام محمودی که برای اوسین بولت هم همین است. مایکل فلپس یا نادال و مایکل جردن هم چیزی بیشتر از این برای شان در المپیک در نظر گرفته نمی شد. این دست اعتراض ها البته در بین ورزشکاران ایرانی بی سابقه نیست که بچه های فوتبال و والیبال در بازی های آسیایی اینچئون و گوانگژو هم اعتراضاتی مشابه به کره ای ها و چینی ها که اساسا در تجهیز امکانات سنگ تمام می گذارند ، داشته اند. حتی در گوانگژو بعد از اعتراضات ورزشکاران به علی سعیدلو ، مسئول وقت ورزش کشور ، او به تیم سرپرستی کاروان ایران انتقاد کرد که چرا برای ورزشکاران تلویزیون و یخچال اختصاصی نگذاشته اند. حرف هایی که ساعت ها زمان برد تا برایش این استدلال ساده را جا بیاندازند که رقابت های آماتور قرار است به ورزشکاران دور هم بودن و زندگی جمعی کردن را بیاموزد. اینکه دهکده قرار است کمپی پیش آهنگی باشد نه محلی برای خودنمایی ورزشکاران حرفه ای. متاسفانه هنوز همان روحیه در بین ورزشکاران اعزامی ما به المپیک وجود دارد و شاید کسی برای آنها از فلسفه المپیک نگفته تا بدانند چه تفاوت هایی با رخدادهای دیگر جهانی دارد.

256 41

Let’s block ads! (Why?)

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید