امروز: جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 شوال 1445 | 2024-04-19
کد خبر: 34303 |
تاریخ انتشار : 25 آبان 1394 - 14:27 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

فناوری اطلاعات > ارتباطات – رییس پژوهشکده سیاستگذاری و مطالعات راهبردی پژوهشگاه ICT، گفت: پروژه های متعددی در این پژوهشکده در دست اجراست، که بخشی از نتایج آن ها حداکثر تا پایان سال استخراج می شود. به گزارش خبرآنلاین،یزدانیان در گفت و گو با مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطر نشان […]

فناوری اطلاعات > ارتباطات – رییس پژوهشکده سیاستگذاری و مطالعات راهبردی پژوهشگاه ICT، گفت: پروژه های متعددی در این پژوهشکده در دست اجراست، که بخشی از نتایج آن ها حداکثر تا پایان سال استخراج می شود.

به گزارش خبرآنلاین،یزدانیان در گفت و گو با مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: در این راستا، به منظور پیش بینی گام های آتی دنیای ICT و این که چه فناوریهایی در این حوزه حرف اول را خواهند زد، مطالعه در زمینه آینده پژوهی در فناوری اطلاعات آغاز شده است.

وی در خصوص پروژه تدوین سند تعامل پذیری بین دستگاهی به عنوان گام نهایی استقرار دولت الکترونیک نیز گفت: در این سند سرویس های قابل ارائه توسط دستگاه های مختلف، استانداردها و پروتکل های تعاملی بین دستگاه ها استخراج و پیشنهاد خواهد شد.

رییس پژوهشکده سیاستگذاری و مطالعات راهبردی پژوهشگاه ICT با اشاره به این که بر اساس این سند از شبکه زیرساختی که سازمان IT ایجاد کرده برای استقرار دولت الکترونیک استفاده می شود، افزود: بر اساس این سند دستگاه های مختلف می توانند با یکدیگر ارتباط داشته و از بانک های اطلاعاتی یکدیگر استفاده و به یکدیگر خدمت ارایه دهند.

یزدانیان در ادامه با اشاره به اجرای طرح کلان موتورهای جست و جو در مرکز، افزود: باور داریم موتورهای جست و جو می تواند مولد حرکت اقتصادی بزرگ در عرصه ICT کشور باشد، از این رو استخراج مدل های کسب و کار مبتنی بر موتورهای جست و جو اهمیت ویژه ای دارد و این پروژه در حال استخراج و در مراحل پایانی است.

وی با تاکید بر این که مجموعه ای از کسب و کارهای کوچک و متوسط از طریق موتورهای جست و جو ایجاد خواهد شد، ادامه داد: شناسایی این کسب و کارها، نحوه همکاری شرکت های فعال در حوزه نرم افزار و ICT با موتورهای جست و جو، اطلاع رسانی، نحوه کسب درآمد موضوعات مهمی است که باید به آن پرداخت.

5656

This entry passed through the Full-Text RSS service – if this is your content and you’re reading it on someone else’s site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • تعداد نظرات منتشر شده: 1
    1. نویسنده :کوه

      سرافزار باشید

    بدون نظر :