امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 210637 |
تاریخ انتشار : 19 آذر 1396 - 1:40 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر «فدراسیون فوتبال به خاطر مشکلاتی که در جام جهانی برزیل روی داد، تصمیم گرفته آژانس های مجری تور جام جهانی روسیه را پس از تایید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری معرفی کند تا دیگر درگیر هواداران نشود و روی تیم ملی فوتبال تمرکز کند.» لیلا اژدری ـ […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

«فدراسیون فوتبال به خاطر مشکلاتی که در جام جهانی برزیل روی داد، تصمیم گرفته آژانس های مجری تور جام جهانی روسیه را پس از تایید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری معرفی کند تا دیگر درگیر هواداران نشود و روی تیم ملی فوتبال تمرکز کند.»

لیلا اژدری ـ سرپرست دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ـ در این‌باره به صلح خبر گفت: جلسات فدراسیون فوتبال با سازمانِ ما از بهار آغاز شد، هدف این بود که فدراسیون روی تیم ملی فوتبال متمرکز شود و درگیر حاشیه ها نشود، در این جلسات نمایندگان وزارت امور خارجه نیز حضور داشتند که آنها نیز بر نقش سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بر این جریان و معرفی آژانس های کارآمد برای اجرای تورهای جام جهانی اصرار داشتند.

او با اشاره به فعالیت ۴۷۰۰ آژانس گردشگری که از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مجوز گرفته‌اند و طبق قانون می‌توانند در داخل و خارج کشور تور اجرا کنند و این سازمان براساس همان قوانین نمی‌تواند مانع کسب و کار آن‌ها شود، افزود: همه این آژانس‌ها به لحاظ قانونی، اجازه برگزاری تور جام جهانی را دارند و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نمی‌خواهد برای آن‌ها مانع ایجاد کند، ولی فدراسیون فوتبال معتقد است که کنترل ۴۷۰۰ آژانس در این رویداد کار دشواری است، بنابراین اصرار داشت گروه محدودتری تعیین شود.

وی ادامه داد: برای انتخاب و معرفی آژانس‌ها به فدراسیون فوتبال، پروسه‌ای یکی دو ماهه با همکاری اداره کل نظارت و ارزیابیِ خدمات گردشگری که پرونده آژانس‌ها در اختیارش است، طی شد. در این فرایند، شاخص‌هایی تعیین شد که ساده‌ترینِ آن، نداشتن شکایت منجر به حکم، حکم تعلیق یا تعطیلی و حضور و فعالیت حرفه‌ای در بازار روسیه بود.

اژدری اضافه کرد: با توجه به مشکلاتی که در تورهای جام جهانی برزیل رخ داد، برای ما مهم بود آژانسی که به فدراسیون فوتبال معرفی می‌شود، در بازار روسیه تخصص، حضور حرفه‌ای و شناخت کامل داشته باشد تا بتواند به راحتی هتل و پرواز چارتر کند و راهنمای مسلط به زبان روس نیز در اختیار داشته باشد.

سرپرست دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری گفت: با توجه به این شاخص‌ها، اداره‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان‌ها با حضور تشکل‌های مرتبط، جلساتی را برگزار کردند تا آژانس‌های منطبق با معیارهای تدوین شده را شناسایی و انتخاب کنند که ۳۱ استان، آژانس‌های خود را معرفی کردند که پس از بررسی نهایی در سازمان، بیش از ۴۰ آژانس گردشگری تعیین شدند که قرار است برای اجرای تورهای جام جهانی به فدراسیون معرفی شوند.

وی افزود: هفته گذشته جلسه‌ای با حضور این آژانس‌ها و همچنین نمایندگان فدراسیون فوتبال، وزارت خارجه و سایر ذی‌نفعان برگزار و ملاحظات ایران مطرح شد. هدف ما این است که هواداران، ضمن تجربه سفری مطلوب و بدون حاشیه و در آرامش، در این رویداد مُبلغ ایران نیز باشند.

به خاطر دو رقیب مطرح ایران (اسپانیا و پرتغال) که بازیکنانی از باشگاه‌های مطرح اروپا دارند، یقینا هواداران آنها در دنیا به این بازی‌ها چشم خواهند دوخت؛ این بهترین فرصت برای معرفی ایران خواهد بود 

او گفت: جام جهانی فرصت خوبی از نظر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است، مخصوصا به خاطر رقبای ایران که تیم‌هایی از اسپانیا و پرتغال با بازیکنانی از باشگاه های مطرح اروپا هستند و یقینا هواداران جهانی آنها به این بازی‌ها چشم خواهند دوخت. بازی دیگر ایران مقابل تیم مراکش از آفریقا است که همه این‌ها فرصتی برای معرفی ایران به شمار می آید.

اژدری ادامه داد: یکی از کارهای تبلیغاتی ما به پیش از جام جهانی و تهیه پکیج‌های اطلاع‌رسانی و حضور پررنگ در فضای مجازی مربوط می‌شود، یک‌سری از کارها نیز باید حین برگزاری جام جهانی انجام شود، مانند توزیع اقلام تبلیغاتی، برگزاری شب‌های ایرانی و نمایشگاه صنایع‌دستی. ما از آژانس‌ها خواسته‌ایم برنامه‌های خود را براساس توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها ارائه دهند تا نقشه راه را مشخص و برای جذب گردشگر از این موقعیت اقدام کنیم.

وی همچنین اظهار کرد: با توجه به این که در دور نخست، برخی تیم‌ها از ادامه بازی‌ها بازخواهند ماند و ممکن است هواداران‌شان برنامه‌ای برای ادامه حضور در روسیه نداشته باشند، ما می‌توانیم از نزدیکی جغرافیایی ایران و روسیه استفاده و شماری از آنها را به کشورمان جذب کنیم یا حداقل آنها را برای سفر در سال‌های آینده تشویق کنیم. در این مسیر حضور آژانس‌های قَدَر و با برنامه بسیار می‌تواند مفید باشد.

او سپس درباره تعداد دقیق آژانس‌هایی که قرار است به فدراسیون معرفی شوند، گفت: تعداد آژانس‌ها هنوز دقیق مشخص نشده، چرا که برخی اعلام کرده‌اند از این فرایند جا مانده‌اند، برای همین مهلت دیگری تا ظهر شنبه ۱۸ آذرماه به آنها داده شد. هرچند با حضور آژانس‌های تعیین‌شده، جلسه اولیه برگزار شده است، اما هنوز آژانس‌های تاییدشده رسما به فدراسیون فوتبال معرفی نشده‌اند.

سرپرست دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری درباره اینکه آژانس‌های تعیین شده چطور برای هوادارانی که تمایل دارند از طریق آنها در جام جهانی حضور داشته باشند، قابل شناسایی هستند، توضیح داد: هر آژانسی که از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مجوز بند «ب» دریافت کرده، به برگزاری تور خروجی مجاز است و سازمان نمی‌تواند مانعی در جریان جام جهانی برای آنها ایجاد کند، اما مزیتی که برای آژانس‌های معرفی شده به فدراسیون فوتبال وجود دارد، این است که اسامی آنها در سایت این فدراسیون قرار می‌گیرد و از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و فدراسیون فوتبال معرفی خواهند شد. سایر آژانس‌ها هم برای فعالیت در جریان جام جهانی مشکل و محدودیتی ندارند، مخصوصا آن که بلیت بازی ها از طریق سایت فیفا فروخته می‌شود.

او سپس درباره نظارت بر قیمت تورهای جام‌جهانی با توجه به مشکلات سال‌های گذشته، اظهار کرد: بسته سفر جام‌جهانی هنوز مشخص نشده، وقتی رسما آژانس‌ها به فدراسیون معرفی شوند باید برنامه تور خود را به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ارائه کنند که قطعا روی حداقل و حداکثر قیمت ها از سوی دفتر نظارت و ارزیابیِ خدمات گردشگری، نظارت خواهد شد.

اژدری درباره بودجه تبلیغات و برنامه های مرتبط با جام جهانی نیز گفت: اعتبار مورد نیاز در بودجه سال ۹۷ سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لحاظ شده که هنوز مجلس آن را مصوب نکرده، باید این مراحل تخصصی پیش رود تا درباره آن شفاف تر صحبت کرد.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید