امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 184786 |
تاریخ انتشار : 28 شهریور 1396 - 11:03 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله علم و فناوری صلح خبر آشنایی با علل درد شانه به گزارش صلح خبر؛ آشنایی با علل درد شانه ضعف یا آسیب‌دیدگی شانه‌ها می‌تواند فعالیت روزانه را مختل کند، به طور یکه ممکن است نتوانید در را باز کنید، از روی صندلی بلند شوید و پیراهنتان را بدون احساس درد به تن کنید. درد شدید […]

به گزارش مجله علم و فناوری صلح خبر

آشنایی با علل درد شانه

به گزارش صلح خبر؛ آشنایی با علل درد شانه

آشنایی با علل درد شانه
ضعف یا آسیب‌دیدگی شانه‌ها می‌تواند فعالیت روزانه را مختل کند، به طور یکه ممکن است نتوانید در را باز کنید، از روی صندلی بلند شوید و پیراهنتان را بدون احساس درد به تن کنید.

درد شدید شانه در سنین بالا شایع است و تا ۳۱ درصد سالمندان به آن مبتلا می‌شوند.

مفصل شانه به‌خصوص در سنین بالا آسیب‌پذیر است. روند فرسودگی این مفصل با افزایش سن ممکن است باعث آرتروز آن شود. در این حالت ضخامت غضروفی که سر استخوان‌های شانه (استخوان ترقوه، سر فوقانی استخوان بازو و تیغه شانه) را می‌پوشاند و محافظت می‌کند، کاهش می‌یابد.

 علائم آرتروز شانه این عارضه درد، سخت شدن حرکت و کاهش دامنه حرکت مفصل شانه است.

مفصل شانه به‌وسیله چهار تاندون و چهار عضله پایدار می‌شود و می‌چرخد که مجموعه آن‌ها «چرخاننده شانه» (rotator cuff) می‌نامند. این مجموعه عضلات و تاندون‌ها نیز با افزایش سن تحلیل می‌رود و ما در معرض خطر پارگی‌ها در سنین بالا قرار می‌گیرد.

اغلب پارگی‌ها بدون جراحی بهبود می‌یابند، اما هنگامی‌که ضربات باعث پارگی این مجموعه چرخاننده شانه در کل ضخامت آن می‌شود، معمولاً جراحی موردنیاز است.

یک علت دیگر درد شانه، استفاده بیش‌ازحد و فشار آوردن روی مفصل شانه- برای مثال یک دوره فعالیت ناگهانی شدید در موقع آویزان کردن پرده‌ها در خانه- است که می‌تواند به التهاب تاندون‌های اطراف شانه بینجامد.

وضعیت نادرست قرارگیری قد و قامت نیز ممکن است درد شانه ایجاد کند. هر فعالیتی که ما بازوها و دست‌هایمان در جلوی بدنمان با کمک عضلات پکتورال یا سینه‌ای در جلوی قفسه سینه انجام می‌دهیم، بر روی شانه تأثیر می‌گذارند. عضلات سینه‌ای به‌مرورزمان با انجام فعالیت‌های جسمی سفت و قوی می‌شوند و شانه‌ها را به جلو می‌کشند.

درنتیجه تاندون‌های چرخاننده شانه ممکن است زیر تیغه شانه و استخوان ترقوه گیر بیفتند و درد و التهاب رخ بیفتد که به آن «نشانگان گیرافتادگی» می‌گویند. اگر این گیرافتادگی ادامه یابد، ممکن است به تحلیل رفتن و درنهایت پارگی تاندون‌های چرخاننده شانه بینجامد.

بالاخره یک علت درد شانه التهاب یک کیسه کوچک پر از مایع به نام «بورس» ‌ است در شانه وجود دارد. این کیسه ممکن است تحت فشار قرار گیرد و ملتهب شود (عارضه «بورسیت»)‌ و به دردناک شانه بینجامد

اگر درد شانه مفصل شانه شما بیش از چند هفته طول بکشد، باید به نزد دکترتان بروید. معمولاً درمانی که در ابتدا تجویز می‌شود فیزیوتراپی برای ۶ تا ۱۲ هفته است.

در مورد «نشانگان گیرافتادگی» ممکن است ابتدا برای کاهش التهاب تزریق موضعی داروهای کورتونی تجویز شود و پس از فروکش کردن التهاب فیزیوتراپی انجام شود.

منبع:همشهری آنلاین

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبرنگاران صلح خبر

قوانین خبرنگاران صلح خبر

  1. در صورت تمایل اعلام نمایید تا اخبار و گزارش ها با نام خود شما منتشر گردد.
  2. شما می توانید از بخش خبرنگاران صلح خبر، اخبار و گزارش های خود را ارسال نمایید.
  3. شما می توانید اخبار و گزارش ها را به ایمیل solhkhabar@yahoo.com ارسال نمایید.
  4. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  5. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی اکیدا خودداری فرمایید.
  6. از ارسال کاریکاتورهای توهین آمیز یا تصاویر موهن اکیدا خودداری فرمایید.
  7. رعایت کپی رایت در مطالب ارسالی الزامی است.
  8. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربر خاطی بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید