امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 211587 |
تاریخ انتشار : 23 آذر 1396 - 15:23 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر یک استاد دانشگاه گفت: آثار ثبتی فقط یک محله به نام سنگ‌سیاه در شیراز گاهی با تعداد آثار یک استان در کشور برابری می‌کند. به‌گزارش صلح خبر به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، ‌صنایع‌دستی و گردشگری فارس،دومین سمینار آموزشی گردشگری با عنوان «گردشگری خلاق، با فرصت‌های معماری پهن‌دشت پارس»  در […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

یک استاد دانشگاه گفت: آثار ثبتی فقط یک محله به نام سنگ‌سیاه در شیراز گاهی با تعداد آثار یک استان در کشور برابری می‌کند.

به‌گزارش صلح خبر به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، ‌صنایع‌دستی و گردشگری فارس،دومین سمینار آموزشی گردشگری با عنوان «گردشگری خلاق، با فرصت‌های معماری پهن‌دشت پارس»  در شیراز برگزار شد.  در ابتدای این سمینار آموزشی سیدمؤید محسن‌نژاد معاون گردشگری فارس با ابراز خرسندی از استقبال گسترده بازدیدکنندگان نهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری که با همت فعالان گردشگری در جریان است، گفت: «در کنار برپایی این نمایشگاه، برگزاری سمینارهای تخصصی با هدف نهادینه کردن آموزش کارکنان شاغل در بدنه تأسیسات و مؤسسات گردشگری از اقدامات مؤثر برای ارتقا سطحی کیفی خدمات قابل ارائه به گردشگران است.» 

او در خصوص درخواست فعالان حوزه گردشگری به‌منظور ایجاد مسیرهای جدید گردشگری اعلام نمود: «باید در استان فارس مسیرهایی جدید به پیوست مسیرهای قدیم گردشگری ایجاد شود تابتوان اطلاعات مفید درباره جاذبه‌های استان را در یک پکیج جامع در اختیار علاقه‌مندان و گردشگران قرار داد.» 

امیرحسین حکمت‌نیا استاد دانشگاه نیز در این مراسم با بیان این‌که استان فارس یکی از استان‌های مهم گردشگری کشور به‌شمار می‌رود گفت: «فارس به دلیل وجود مهم‌ترین آثار تاریخی، طبیعی، ظرفیت گردشگری سلامت و همچنین پیشینه غنی فرهنگی، پتانسیل عظیم در حوزه گردشگری کشور محسوب می‌شود.» 

او از جمله توانمندی‌های شیراز را وجود ۳۷۰ هکتاربافت تاریخی در ۱۱ محله شهر دانست و افزود: «آثار ثبتی فقط یک محله “سنگ‌سیاه” گاهی با تعداد آثار یک استان در کشور برابری می‌کند.» 

او معماری استان فارس را در زمره شاخص‌ترین‌های کشور مطرح کرد و ادامه داد: «معماری فارس در ۹ شاخص، معماری شهرسازی، معماری دفاعی، معماری تدفینی، معماری مسکونی، معماری آب، معماری مذهبی، معماری حکومتی، معماری علمی و معماری اقتصادی درصدر بزرگ‌ترین‌ها، قدیمی‌ترین‌ها و زیباترین‌ها قرار دارد.» 

این فعال گردشگری و استاد دانشگاه به قدمت تاریخی شهرهای استان فارس اشاره کرد و از شهر تاریخی انشان (ملیان در بیضا) با ۳۳ قرن تاریخ شروع کرد تا به تی‌رازیس (شیراز) رسید که ۹ مرتبه از این شهر در کتیبه‌های داریوش نام برده شده است. 

او درباره تجارت معکوس ابریشم از فارس به چین در قرن چهار هجری، برکه کَل شهرستان گراش استان فارس بزرگ‌ترین آب‌انبار، مسجد نصیرالملک شیراز زیباترین مسجد ایران، تَچر تخت‌جمشید به‌عنوان کهن‌ترین حمام ایران، قبرستان دارالسلام قدیمی‌ترین گورستان تاریخی، منصوریه شیراز نخستین مدرسه شیعه در ایران، قلعه دختر فیروزآباد نخستین گنبد برفراز ساختمان مربع شکل جهان، مسجد جامع داراب تنها مسجد چهار مناره نیز توضیحاتی ارائه کرد. 

منبع : Mehrnews

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید