امروز: جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 شوال 1445 | 2024-04-19
کد خبر: 210771 |
تاریخ انتشار : 19 آذر 1396 - 19:08 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر آبادان – مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان گفت: آبادان به اندازه تمام کشور در فاع مقدس به خصوص در رابطه با نقش مردم در جنگ، حرف برای گفتن دارد.  به گزارش خبرنگار صلح خبر، سردار محمد علیپور عصر امروز در جلسه هماهنگی حفظ آثار و […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

آبادان – مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان گفت: آبادان به اندازه تمام کشور در فاع مقدس به خصوص در رابطه با نقش مردم در جنگ، حرف برای گفتن دارد. 

به گزارش خبرنگار صلح خبر، سردار محمد علیپور عصر امروز در جلسه هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس که در محل سرسرای اجتماعات فرمانداری آبادان برگزار شد، افزود: امروز برای اشاعه بهترین، اثرگذارترین و ماندگارترین اقدامی که در دوران دفاع مقدس برای نظام مقدس جمهوری اسلامی اتفاق افتاد دور هم جمع شدیم، دورانی که جزء فرهنگ ما شد و در تمدن ما ثبت خواهد شد. 

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ آثار دفاع مقدس در قالب چهار موضوع نگهداری، تدوین، اثرگذاری و جلوگیری از تخریب آثار دفاع مقدس اظهار کرد: فرهنگ دفاع مقدس که برگرفته از فرهنگ عاشورایی اباعبدالله الحسین(ع) است همچنان زنده و پویا در حال درنوردیدن دنیا است. 

سردار علیپور با بیان اینکه بیشترین آثار دفاع مقدس در شهرهای آبادان، خرمشهر، دزفول، شوش و سوسنگرد وجود دارد، تصریح کرد: در این میان، آبادان به دلیل مقاومت مردمش در دوران محاصره شهر که سبب شد تا خوزستان از کشور جدا نشود، بیشترین آثار دفاع مقدس را در دل خود جای داده است. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان گفت: به طور حتم آبادان در تدوین نقش خود در دوران هشت ساله دفاع مقدس اولاتر از سایر شهرهای خوزستان است. 

سردار علیپور ضمن تاکید بر اینکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید هر شهر در جهت تدوین نقش خود در دفاع مقدس بکوشد، افزود: برای تبیین این نقش بایستی مطالب قابل جمع آوری در سه محور نقش دولتمردان در دفاع مقدس، نقش نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، دریایی، هوایی، ژاندارمری و نقش نیروهای مردمی (بازار و اصناف، ائمه جمعه و جماعات، مساجد حسینیه ها و …) تهیه و گردآوری شوند. 

وی اظهار کرد: به طور حتم شهر آبادان به اندازه کل کشور در بحث دفاع مقدس به خصوص نقش نیروهای مردمی اش در دفاع از شهرشان از لنج های اروندی تا مقاومت مردمی به ویژه حماسه ذوالفقاریه حرف برای گفتن دارد. 

سردار علیپور تصریح کرد: در تدوین نقش آبادان در دفاع مقدس هر یک از ادارات موظف به اجرای مسئولیت های محوله هستند. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ضمن اشاره به باغ موزه دفاع مقدس آبادان گفت: بهترین باغ موزه کشور در آبادان قرار دارد و این یک برگ برنده برای مسئولان آبادان به شمار می رود. 

سردار علیپور افزود: باید کوشید تا با بهره گیری از فضای معنوی موجود، کاروانهای راهیان نور را برای بازدید از باغ موزه و یا سایر رزمگاههای آبادان به این منطقه هدایت کرد، با پیوند زدن اروند به باغ موزه دفاع مقدس می توان در زمینه جذب گردشگری دفاع مقدس نیز ورود کرد. 

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن مهم خواندن موضوع شهرگردی آبادان اظهار کرد: باید فضایی ایجاد شود تا آن جمعیتی که در قالب های مختلف اعم از کاروانهای راهیان نور، مسافران و میهمانان نوروزی و یا گردشگری به منطقه می آیند بتوانند ضمن شهر گردی از رزمگاهها و سایر اماکن درگیر در جنگ همچون پالایشگاه بازدید کنند.  

وی تصریح کرد: در تقویم شهری آبادان دو تاریخ پنج مهر یعنی سالروز شکست حصر آبادان و ۹ آبان یعنی سالروز حماسه مردمی ذوالفقاریه وجود دارد که متاسفانه تاکنون به شکل مناسبی به آنها پرداخته نشده و ضروری است تا مسئولان در این باره برنامه ریزی و اقدام کنند. 
 

منبع : Mehrnews

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید