امروز: پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 17 شوال 1445 | 2024-04-25
کد خبر: 235607 |
تاریخ انتشار : 22 تیر 1397 - 14:24 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر وزیر بهداشت گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل دارد، در زمینه های مختلف همکاری های بهداشتی، درمانی و دارویی با جمهوری آذربایجان مناسبات خود را گسترش دهد و شرایط لازم برای توسعه و رفاه دو ملت را بیش از پیش فراهم سازد. به گزارش صلح خبر، دکتر سیدحسن هاشمی […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

وزیر بهداشت گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل دارد، در زمینه های مختلف همکاری های بهداشتی، درمانی و دارویی با جمهوری آذربایجان مناسبات خود را گسترش دهد و شرایط لازم برای توسعه و رفاه دو ملت را بیش از پیش فراهم سازد.

به گزارش صلح خبر، دکتر سیدحسن هاشمی در دیدار با الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان با ابراز خرسندی رییس جمهور کشورمان بر تداوم همکاری های دو کشور، خاطرنشان کرد: اشتراکات و پیوندهای فراوان فرهنگی، دینی و تاریخی دو ملت، بستر و فرصت مغتنمی است که کمک می‌کند دو کشور در تمام زمینه‌ها از جمله موضوع بهداشت، درمان و دارو که به طور مستقیم با سلامتی مردم مرتبط است، هم در بخش دولتی و هم خصوصی، همکاری نزدیکتری داشته باشند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه حمایت روسای جمهور دو کشور ایران و آذربایجان، زمینه پیگیری جدی تر اجرای توافقات در موضوعات پزشکی، دارویی و درمانی را فراهم می‌کند، افزود: دو کشور با استفاده از ظرفیت همسایگی، از توانمندی های قابل توجهی برای گسترش بیشتر روابط برخوردار هستند و مهمترین هدف دو دولت، در این چندسال اخیر فراهم سازی بسترها و زیرساخت های لازم برای توسعه همکاریهای دو جانبه و منطقه ای بوده است.

دکتر هاشمی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل دارد، در زمینه های مختلف همکاری های پزشکی، بهداشتی، درمانی و دارویی با جمهوری آذربایجان مناسبات خود را گسترش دهد و شرایط لازم برای توسعه و رفاه دو ملت را بیش از پیش فراهم سازد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در حوزه پزشکی پیشرفت های زیادی کرده و آمادگی دارد تا تجربیات خود را در تمامی حوزه ها با جمهوری آذربایجان به اشتراک بگذارد، اظهارکرد: بسیاری از بیماران از کشورهای دیگر برای انجام اعمال جراحی سنگین و پیچیده به ایران سفر می کنند، چراکه خدمات درمانی، با کیفیت بالا و هزینه های کمتر از سایر کشورها در ایران ارائه می‌شود.

دکتر هاشمی درخصوص دارو گفت: در حال حاضر بیش از ٩٦ درصد نیاز دارویی ایران، در داخل کشور تولید می‌شود و به بیش از ٣٠ کشور صادرات داروهای با کیفیت و پیشرفته داریم، همچنین تعدادی از داروهای ایران نیز در آذربایجان به ثبت رسیده که امیدواریم این تبادلات توسعه پیدا کند.

وزیر بهداشت با اشاره به حضور و همراهی برخی شرکت های دارویی در این سفر، درخصوص بسته همکاری آنها گفت: این شرکت ها بسته همکاری خوبی تهیه کرده اند و امید است دستورات و توافقات روسای جمهور دو کشور در این سفر، عملیاتی شده و أفق های جدیدی در روابط دو کشور رقم خورد.

وزیر بهداشت در خصوص همکاری های ایران و آذربایجان در زمینه آموزش گفت: در زمینه آموزش متخصصان و کادر بهداشتی و درمانی آذربایجان نیز یک بسته همکاری تهیه شده است.

تاکید بر گسترش مناسبات بین ایران و آذربایجان در حوزه سلامت

همچنین در این دیدار، الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان با تاکید بر لزوم گسترش ارتباطات بین دو کشور، گفت: توافقات حوزه بهداشت و درمان نسبت به سایر حوزه ها بین دو کشور  رشد کمتری داشته است و باید سعی شود در این حوزه نیز به رشد و ارتقای مناسبی دست پیدا کنیم، چراکه حوزه بهداشت و درمان با گستردگی های زیادی روبرو است.

رییس جمهوری آذربایجان بر حمایت از توافقات بین ایران و آذربایجان تاکید کرد و گفت: مشکلاتی که در مراحل آغازین اجرایی سازی ساخت کارخانه داروسازی وجود داشت، در این سفر مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته و حل خواهد شد.

وی با اشاره به حمایت از حضور پزشکان ایرانی برای حضور در بیمارستان های آذربایجان، درخصوص گسترش ارتباطات در حوزه بهداشت خاطرنشان کرد: ایران و آذربایجان مرزهای طولانی باهم دارند که باید در زمینه برنامه‌های بهداشتی بین دو کشور برنامه ریزی شود.

بر اساس گزارش وبدا، الهام علی اف از ایجاد ارتباطات موثر در حوزه آموزش استقبال کرد و اظهار داشت: قبلا تمامی دستورات را برای گسترش مناسبات در حوزه سلامت صادر کرده‌ایم و اکنون نیز بر آنها تاکید می‌کنیم تا در روند آنها تسریع ایجاد شود.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید