امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 229132 |
تاریخ انتشار : 01 اردیبهشت 1397 - 19:25 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر قم – دبیر همایش بین المللی بینات گفت: این همایش با محوریت قرآن در آیینه شعر ملل مسلمان سوم اردیبهشت‌ماه در قم برگزار می‌شود. به گزارش خبرنگار صلح خبر، حامد حجتی عصر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای نخستین بار همایش بین المللی بینات با عنایت خداوند و […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

قم – دبیر همایش بین المللی بینات گفت: این همایش با محوریت قرآن در آیینه شعر ملل مسلمان سوم اردیبهشت‌ماه در قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار صلح خبر، حامد حجتی عصر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای نخستین بار همایش بین المللی بینات با عنایت خداوند و توجه بانوی کرامت در قم برگزار خواهد شد.

وی گفت: مجموعه مسابقات بین المللی قرآن کریم هر سال در ایران با حضور شرکت کنندگان بیش از ۸۰ کشور جهان برگزار می‌شود که قرار است علاوه بر مسابقات حفظ، قرائت، تفسیر و ترتیل به سایر موضوعات از جمله عرصه شعر نیز توجه شود.

دبیر همایش بین المللی بینات ابراز داشت: ایجاد و تقویت فضاهای هنری و ادبی در میان ملل اسلامی از تأکیدات رهبر معظم انقلاب است و قرآن نقطه مشترک بین مسلمین جهان است که به دلیل ویژگی‌های ادبی آن می‌بایست مورد توجه مسلمانان قرار گیرد.

همایش بینات آغازگر گفتمان ادبیات قرآنی است

وی عنوان داشت: همایش بین المللی بینات آغازگر گفتمان ادبیات قرآنی است و این همایش دوشنبه سوم اردیبهشت‌ماه در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با حضور شاعران برجسته و جوان ایران و برخی از کشورها از جمله عراق، لبنان، آذربایجان و پاکستان برگزار می‌شود.

حجتی گفت: در همایش بین المللی بینات فراخوان دریافت آثار در ۵ زبان رونمایی خواهد شد و در طول سال جاری نیز برنامه‌های مختلف برگزار خواهد شد که امیدواریم شاهد دریافت آثار خوبی به این همایش ادبی و قرآنی باشیم.

قرآن در ادبیات معاصر ما نقش چشمگیری داشته است

وی با بیان اینکه قرآن در ادبیات معاصر ما نقش چشمگیری داشته است، افزود: البته در برخی از ابعاد کم توجهی‌هایی صورت گرفته که امیدواریم شاعران به این زمینه‌ها توجه لازم داشته باشند.

دبیر همایش بین المللی بینات با اشاره به برخی از برنامه‌های جنبی این همایش، بیان داشت: روز سه‌شنبه در حرم مطهر حضرت معصومه(س) جلسه شعری برگزار خواهد شد و حاضران در این همایش در دیدار با رهبر معظم انقلاب شرکت می‌کنند.

وی عنوان کرد: سامانه اینترنتی برای دریافت آثار طراحی شده است که از این طریق آثار شرکت کنندگان جمع آوری خواهد شد.

حجتی بیان داشت: شاعرانی همچون استاد محمدعلی مجاهدی، سید حمید برقعی، محمد سهرابی، ذکریا اخلاقی و هادی جانبدا در این همایش شعرخوانی خواهند داشت.

منبع : Mehrnews

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید