امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 220789 |
تاریخ انتشار : 23 بهمن 1396 - 10:35 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اخبار روز صلح خبر ؛ هدیه مقاومت به مناسبت ۲۲ بهمن به گزارش صلح خبر؛ روزنامه کیهان در صفحه اول امروز 23 بهمن ماه خود نوشت: هدیه مقاومت به مناسبت ۲۲ بهمن سرنگونی قاطعانه یک جنگنده رژیم اسرائیل به دست نیروهای ارتش سوریه، سران اسرائیل را نگران و دستپاچه کرد، به طوری که مسئولان نظامی […]

به گزارش مجله اخبار روز صلح خبر ؛

هدیه مقاومت به مناسبت ۲۲ بهمن

به گزارش صلح خبر؛ روزنامه کیهان در صفحه اول امروز 23 بهمن ماه خود نوشت: هدیه مقاومت به مناسبت ۲۲ بهمن

هدیه مقاومت به مناسبت ۲۲ بهمن

سرنگونی قاطعانه یک جنگنده رژیم اسرائیل به دست نیروهای ارتش سوریه، سران اسرائیل را نگران و دستپاچه کرد، به طوری که مسئولان نظامی و سیاسی این رژیم، نشست اضطراری برگزار کردند و با پذیرش برهم خوردن قاعده از قبل موجود، یا همان «دست برتر اسرائیل»، به فکر چاره‌جویی افتادند.
ماجرا از این قرار است که پنجشنبه گذشته جنگنده‌های اسرائیلی به مناطقی از سوریه حمله  کردند و در این میان، یک فروند جنگنده «اف-16» اسرائیل هدف قرار گرفت و در منطقه «الجلیل» جولان اشغالی سرنگون شد. دو خلبان این جنگنده نیز به گفته منابع صهیونیستی، از جنگنده به بیرون پرتاب(ایجکت) شدند و با چتر فرود آمدند و البته گفته شده است که یکی از خلبانان در کما به سر می‌برد.
هرچند سقوط یک جنگنده در شرایط جنگی، ممکن است امری طبیعی باشد، ولی به اعتراف خود رسانه‌های صهیونیستی، این واقعه ضربه حیثیتی هولناکی را به اسرائیل وارد کرده است.
روزنامه «هاآرتص» در این‌باره نوشت، (از این پس) هر قدر هم اسرائیل سوریه را هدف قرار دهد، باز هم «لاشه جنگنده ما در صدر اخبار رسانه‌ها خواهد بود»!
در پی این حادثه، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، تماس گرفت و از وی خواست جلوی حضور ایران در سوریه را بگیرد. پوتین نیز در جواب به نتانیاهو، یادآور شد باید از هر حرکتی که به افزایش تنش در منطقه منجر می‌شود، اجتناب کرد. نتانیاهو با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا نیز تلفنی تماس گرفت و با او گفت‌وگو کرد.
در مجموع واشنگتن هرچند در پی واقعه سقوط «اف-16»، رجزخوانی کرد، ولی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) نهایتا گفت که این کشور در عملیات نظامی اسرائیل در سوریه، مشارکت نمی‌کند!
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز بیانیه‌ای صادر کرد و در آن مدعی شد: آمریکا خواستار عزمی راسخ‌تر از سوی جامعه جهانی برای مقابله با اقدامات شریرانه ایران است!
این در حالی است که سیاست ایران در سوریه (مثل سایر کشورها) حفاظت از تمامیت ارضی این کشور، دولت قانونی سوریه و مقابله با تروریست‌های چند ملیتی است، و در واقع، این آمریکاست که از سال 2011 تاکنون با حمایت از اقدامات و جنایات تروریست‌ها، «دست به اقدامات شریرانه و بی‌ثبات‌کننده» در سوریه زده است.
شادمانی در سوریه و منطقه
در پی سقوط «اف-16» اسرائیلی، موجی از شادی شهرهای سوریه و حتی لبنان و دیگر کشورها را فرا گرفت. مردم در دمشق با پخش شیرینی، این اتفاق را به یکدیگر تبریک می‌گفتند. شهروندان سوری همچنین به خبرنگاران گفتند، رژیم صهیونیستی از این پس باید دقت کند و قبل از حمله، به پیامدهای آن بیندیشد.
واکنش‌های منطقه‌ای و جهانی
وزارت خارجه آمریکا نسبت به سرنگونی جنگنده اسرائیلی، ابراز نگرانی کرد.
«غالب قندیل» کارشناس سیاسی لبنانی گفت: سرنگونی جنگنده صهیونیستی، پیام ممنوعیت تجاوز به سوریه است. حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد، معادلات قبلی تغییر کرده و راهبرد جدیدی برای مقابله با نقض حریم سوریه شروع شده است. «گردان‌های حزب‌الله» عراق سرنگونی جنگنده اسرائیلی را تبریک گفت و به ارتش سوریه درود فرستاد.
روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» نوشت، حیثیت اسرائیل بر باد رفت و غرور صهیونیست‌ها له شده است.
یک تحلیلگر «سی‌ان‌ان» نوشت: یک توفان کامل در حال شکل گرفتن است.
«اسامه حمدان» از اعضای ارشد حماس گفت، تل‌آویو دریافته که نبرد آینده‌اش با تمام محور مقاومت خواهد بود. «گردان‌های عزالدین قسام» شاخه نظامی حماس هم برای مقابله با هرگونه اقدام رژیم صهیونیستی، به حالت آماده‌باش درآمد.
«عبدالباری عطوان» تحلیلگر برجسته جهان عرب گفت: روز سرنگونی هواپیمای اسرائیلی، روزی تاریخی و نقطه آغاز تغییر معادلات در منطقه است.
بیانیه همپیمانان سوریه
ستاد فرماندهی همپیمانان سوریه با صدور بیانیه‌ای، اعلام کرد، پهپادهای هدف قرار گرفته شده توسط اسرائیل، برای جمع‌آوری اطلاعات درباره گروه‌های تروریستی و داعش مورد استفاده قرار می‌گرفتند.
در این بیانیه آمده است که آمریکا و رژیم صهیونیستی نقش زیادی در حمایت از گروه‌های تروریستی در سوریه داشته‌اند و آمریکا اکنون نیز همچنان برای برآورده کردن مایحتاج داعش تلاش می‌کند.در بیانیه فوق تاکید شده است، این اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی(زدن پهپادها) بی‌پاسخ نمی‌ماند و هرگونه حمله جدید اسرائیل، با واکنشی جدی مواجه خواهد شد. فرماندهی اتاق عملیات همپیمانان سوریه از تلاش‌های ارتش عربی سوریه مقابل حملات رژیم صهیونیستی نیز قدردانی کرد.

اگر فيلم يا فيلم يا تصاويري داريد که تمايل داريد با ديگران به اشتراک بگذاريد، از بخش خبرنگاران صلح خبر براي ما ارسال نماييد. تا پس از بررسي در مجله مديا صلح خبر منتشر گردد.

اگر تمايل داشته باشيد با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاوير و فيلم ها و فيلم هاي خودتان، قوانين و عرف را رعايت نماييد تا قابليت پخش داشته باشند.

خبرنگاران پايگاه تحليلي خبري صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید