امروز: جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 شوال 1445 | 2024-04-19
کد خبر: 214419 |
تاریخ انتشار : 09 دی 1396 - 12:12 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر اسماعیل آذر از تولید دو برنامه جدید مشاعره قرآنی و مشاعره با موضوع امام رضا (ع) خبر داد. مجری برنامه «مشاعره» در گفت‌وگو با صلح خبر به ایده ساخت برنامه مشاعره قرآنی اشاره و اظهار کرد: از سال‌ها پیش تصمیم داشتم کتابی با نام «قرآن در شعر فارسی» تدوین […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

اسماعیل آذر از تولید دو برنامه جدید مشاعره قرآنی و مشاعره با موضوع امام رضا (ع) خبر داد.

مجری برنامه «مشاعره» در گفت‌وگو با صلح خبر به ایده ساخت برنامه مشاعره قرآنی اشاره و اظهار کرد: از سال‌ها پیش تصمیم داشتم کتابی با نام «قرآن در شعر فارسی» تدوین کنم تا شاعران را در طول تاریخ مورد بررسی قرار دهم که بدانم تا کجا مفاهیم شعرشان از مفاهیم و مضامین بلند قرانی گرفته شده است. اما این موضوع مبلغ فراوانی برای تحقیقات می‌خواست و از من ساخته نبود. به همین دلیل به یکی از دوستانم به نام حاج محمد فلاحتیان پیشنهاد کردم تا اگر مایلند با هم کار را آغاز کنیم. او به دلیل اینکه موضوع برنامه قرآنی بود، قبول کرد. در مدت پنج سال بیش از ۳۰ نفر با من همکاری داشتند تا اینکه کار به فرجام رسید و کتاب توسط انتشارات سخن در چهار جلد چاپ و نشر شد. این کتاب مورد توجه رهبر عزیز انقلاب هم قرار گرفت و خشنودی ما را افزایش داد. ترجمه کتاب قرآن در شعر فارسی از آیت الله مکارم شیرازی است و مسوول کار خودم بودم. علی اصغر علمی، مدیر انتشارات سخن کتاب را چاپ کرد و همچنین مهدی محقق، توفیق سبحانی، حامد صدقی، آقای فرزانه و چندین شخصیت دیگر هم مشاوران کار بودند.

او ادامه داد: کار تحقیق که تمام شد یک روز آقای فلاحتیان پیشنهاد دادند که می‌توانیم مشاعره قرآنی هم راه بیندازیم و این امر سبب شد تا وارد مرحله جدید شویم. ما با حافظان قرآن صحبت و افرادی هم که در این زمینه استعداد داشتند، شناسایی کردیم و پس از ماه‌ها آموزش، برنامه مشاعره قرآنی ضبط شد.

آذر با اشاره به مراحل تولید برنامه مشاعره قرآنی اظهار کرد: ده‌ها هزار نفر برای مشاعره اعلام آمادگی کرده‌اند. اسامی افرادی که تا به امروز در برنامه‌های مشاعره شرکت کردند را نگه داشتیم. در این سال‌ها به تعداد زیادی از افراد رسیدیم که از لحاظ توانایی و دانایی قادرند مشاعره انجام دهند و از بین این افراد امتحان گرفتیم و انتخاب کردیم. بعد از این مراحل به این افراد آموزش دادیم و در نهایت ضبط برنامه مشاعره قرآنی فرا رسید. بیش از چهار ماه است که ضبط برنامه تمام شده و ما درگیر مونتاژ برنامه‌ایم. به دلیل اینکه موضوع ما قرآن است، سعی و دقت می‌کنیم تا به زیباترین شکل و با بهترین کیفیت کار انجام شود. این برنامه کمتر از یک ماه دیگر از شبکه هفت سیما پخش خواهد شد.

مجری برنامه «مشاعره» به روند برگزاری مشاعره اشاره و اضافه کرد: گروه‌های شرکت‌کننده در هر قسمت برنامه چهار نفر هستند. ابتدا افرادی که شعر فارسی دارند، بیت‌هایی را می‌خوانند و شرکت‌کنندگانی که حافظ قرآنند بیت‌ها را می‌شنوند و موضوع آن را با مفاهیم قرآن وفق می‌دهند و آیات مربوط را می‌خوانند. 

او ادامه داد: برنامه «مشاعره قرآنی» ۲۵ قسمت است و اگر مورد توجه بینندگان قرار بگیرد، تولید این برنامه را ادامه می‌دهیم اما کار بسیار مشکل و هزینه زیاد است. اگر ما برای پنج برنامه ایکس مقدار هزینه کنیم، برای یک برنامه قرآنی هزینه بسیار بیشتری صرف خواهد شد. دوست دارم این کار برای زبان فارسی و قرآن مجید انجام شود تا برای آیندگان یادگار بماند.

آذر با اشاره به اهمیت زبان فارسی اعلام نمود: زبان فارسی با هویت ما گره خورده است. رهبر عزیز ما که در رأس امور هستند، آحاد مردم و مسوولان به زبان فارسی تاکید می‌کنند. در این ۲۰ سالی که با صداوسیما کار می‌کنم به من بیشترین احترام را گذاشتند و برای آسان سازی کارها، هرکاری توانستند انجام دادند و راه را برای من باز کردند. من از همه مدیران و رییس قبلی و فعلی صداوسیما تشکر می‌کنم.

او به مشکل این نوع برنامه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: در انجام این نوع کارها همه استادان و برنامه‌سازان باید همت داشته باشند و نباید به درآمد توجه کنند.

اسماعیل آذر در پایان به برنامه جدید دیگری که قصد تولید آن را دارد اشاره کرد و گفت: آستان قدس رضوی با پیشنهاد ما تصمیم گرفت در طول سال مشاعره رضوی داشته باشیم. ما می‌خواهیم از طریق هنر شعر این الگو و نام مقدس را در ذهن و زبان فرزندان جوان و نوجوانمان جاری کنیم. ابتدا به دلیل سخنان مقام معظم رهبری که بر زبان فارسی تاکید می‌کردند و دیگری هم محوریت خود امام رضا (ع) که همه می‌خواهند این نام همچنان در زبان و دل مردم کشورمان بپیچد و بچرخد. امکان دارد که برای مشاعره رضوی به زودی برنامه‌های جدید خود را اعلام کنیم و با شکوه هرچه تمام‌تر کار را آغاز و به سرانجام برسانیم. در این برنامه قرار است هر فردی شعرهایی درباره امام رضا (ع) که در طول تاریخ وجود دارد را بخواند و من درباره شعرها توضیح می‌دهم و اگر لازم باشد کارشناسانی وارد کار خواهند شد.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید