امروز: سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 15 شوال 1445 | 2024-04-23
کد خبر: 226293 |
تاریخ انتشار : 21 اسفند 1396 - 9:44 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اخبار روز صلح خبر ؛ مردم باید احساس کنند با فقر و فساد مبارزه می‌شود به گزارش صلح خبر؛ روزنامه ایران در صفحه اول امروز 21 اسفند ماه خود نوشت: مردم باید احساس کنند با فقر و فساد مبارزه می‌شود معاون اول رئیس جمهوری عدالت را از مهم‌ترین رسالت‌های هر انسان آزاده دانست و با […]

به گزارش مجله اخبار روز صلح خبر ؛

مردم باید احساس کنند با فقر و فساد مبارزه می‌شود

به گزارش صلح خبر؛ روزنامه ایران در صفحه اول امروز 21 اسفند ماه خود نوشت: مردم باید احساس کنند با فقر و فساد مبارزه می‌شود

مردم باید احساس کنند با فقر و فساد مبارزه می‌شود

معاون اول رئیس جمهوری عدالت را از مهم‌ترین رسالت‌های هر انسان آزاده دانست و با بیان اینکه عدالت یکی از پایه‌های اساسی در مکتب ماست و مهم‌ترین هدف انقلاب اسلامی، مهم‌ترین آرمان امام و شهدا و رهبر معظم انقلاب استقرار عدالت بوده است گفت: عدالت تنظیم‌کننده و ساماندهی‌کننده امور است و اگر بخواهیم به توسعه پایدار برسیم باید به طور جدی به‌دنبال استقرار عدالت در کشور باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهوری، اسحاق جهانگیری روز یکشنبه در آیین نکوداشت ساماندهی سهام عدالت اظهار داشت: یکی از مباحثی که در دستور کار دولت قرار دارد و مردم نیز در جریان آن هستند اقتصاد مقاومتی است. اقتصاد مقاومتی در واقع با این هدف اعلام شد که اقتصاد کشور را به مرحله‌ای از مقاومت و تاب‌آوری برسانیم که بتواند در برابر تکانه‌های داخلی و خارجی مقاومت کند و آسیب نبیند. وی افزود: مهم‌ترین تکانه اقتصادی که در دوران جمهوری اسلامی با آن روبه‌رو بوده‌ایم و مردم را آزرده است، تحریم‌هایی بوده که قدرت‌های استکباری و غربی به بهانه‌های واهی علیه ملت ایران اعمال کردند و هنوز هم تهدید می‌کنند که مجدداً تحریم‌ها را بازخواهیم گرداند. جهانگیری با بیان اینکه البته گوش ما از اینگونه تهدیدات پر شده است، خاطرنشان کرد: مهم این است که اقتصاد کشور بتواند با فرض اینکه غربی‌ها دیوانگی کنند و بخواهند دوباره اقدامی انجام دهند، بتوانیم اقتصاد کشور را از گردنه‌ها عبور داده و به سرمنزل مقصود برسانیم.

معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: البته مسئولان جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش دارند که از طریق منطق و گفت‌و‌گو اجازه ندهند که غربی‌ها هرکاری که می‌خواهند انجام دهند و تلاش مسئولان این است که افکار عمومی و فضای بین‌المللی را علیه آنها بسیج کنیم اما در عین حال باید خودمان را برای روزهای سخت که اگربخواهند دست به اقدامی بزنند آماده کنیم و برنامه مناسب داشته باشیم که در همین راستا بهترین سند که در اختیار ما قرار دارد سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است.

جهانگیری اضافه کرد: اگر به‌دنبال رضایت شهروندان کشور هستیم باید درصدد مستقر کردن عدالت در جامعه باشیم و باید بدانیم که اجرای عدالت جزء سخت‌ترین کارهاست و امیرالمومنین علی(ع) که شهید راه عدالت است وقتی در جامعه اسلامی پس از پیامبر می‌خواست که عدالت را مستقر کند، در این مسیر به شهادت رسید.
معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه بدترین تعریف ازعدالت محدود کردن آن به مسائل اقتصادی است، اظهار داشت: مردم باید در همه زمینه‌ها طعم عدالت را بچشند و باید احساس کنند که با فقر، تبعیض و فساد مبارزه می‌شود.

وی با اشاره به سخنان هفته‌های گذشته رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: ایشان در سخنان خود فرمودند که اگر چه در خیلی از زمینه‌ها پیشرفت داشته‌ایم اما در زمینه عدالت آن‌طور که باید پیشرفت نکرده‌ایم و از خداوند و مردم باید به این دلیل عذرخواهی کنیم.

وی همچنین با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید در گازرسانی، تأمین آب آشامیدنی و راهسازی در روستاهای کشور افزود: در چهار سال ابتدایی دولت تدبیر و امید تقریباً به اندازه تمام دوره‌های گذشته به روستاهای کشور گازرسانی شد به گونه‌ای که در زمان آغاز به کار دولت یازدهم 14 هزار روستا از نعمت گاز برخوردار بودند و فقط در مدت 4 سال دولت یازدهم به 11 هزار روستا گازرسانی شد.

معاون اول رئیس جمهوری با تأکید بر اینکه دولت به‌طور جدی در تلاش است مسأله بیکاری را مرتفع کرده و اقتصاد کشور را با اتکا به اقتصاد مقاومتی توسعه دهد، خاطرنشان کرد: دستاوردهای اقتصادی سال 96 بسیار خوب بوده و از نظر رشد اقتصادی، رشد سرمایه‌گذاری و اشتغال ایجاد شده، سال 96 جزو سالهای نمونه است البته هنوز تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم و باید با جدیت در این مسیر تلاش کنیم.

هیچ ایرانی نباید احساس عدم امنیت کند
جهانگیری تصریح کرد: باید شرایطی در کشور مهیا شود که هیچ ایرانی احساس نکند که امنیت او در حال آسیب است چرا که بیکاری ده‌ها آسیب با خود به همراه دارد و روح و کرامت انسان را در برابر خانواده‌اش آزرده می‌کند.

جهانگیری در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از کارهای مهم که از ابتدای انقلاب اسلامی دنبال شده این بوده که مردم در کارخانه‌ها سهامدار شوند و احساس کنند که مالک هستند و این موضوع در دوره‌های گذشته دنبال شده و در دولت نهم و دهم رهبر معظم انقلاب با بزرگواری با اجرای طرح سهام عدالت موافقت کردند و نتیجه آن این شد که تعدادی از کارخانه‌ها به مردم واگذار شوند. معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: البته این طرح به گونه‌ای اجرا نشد که مردم احساس مالکیت کنند و مبالغی که در قالب سود سهام عدالت به مردم پرداخت شده نباید منتی بر سر مردم باشد چرا که این سود متعلق به سهام خود مردم بوده است.معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: سهام عدالت برای سهامداران دارای دو امتیاز است یکی آنکه مبلغ سهام را پرداخت کرده‌اند و مالک این سهم هستند و باید هر ساله سود سهم خود را دریافت کنند.
دکتر جهانگیری افزود: دومین نکته این است که در صورت تصویب لایحه دولت در مجلس شورای اسلامی سهامداران می‌توانند مالکیت سهم خود را انتقال دهند و آن را بفروشند که البته من توصیه می‌کنم این کار را انجام ندهند زیرا این سهم می‌تواند برایشان استفاده‌های مختلف داشته باشد مثل اینکه می‌توانند آن را به‌عنوان وثیقه ارائه دهند.

10 هزار میلیارد تومان اموال مازاد بانک‌ها واگذار شد
وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز دراین مراسم از واگذاری بیش از ١٠٠ هزار میلیارد ریال مازاد اموال بانک‌ها به صورت قانونی خبر داد و افزود: در دولت یازدهم و دوازدهم واگذاری سهام دولت بابت رد دیون نداشتیم.

مسعود کرباسیان گفت: سهام عدالت را نباید به دریافت سود تقلیل داد، زیرا یک میلیون تومان سهم واگذار شده است، بدون اینکه پولی از فردی گرفته شود.وی با بیان اینکه سود سهام دهک‌های پایین درآمدی به صورت کلی واریز شده است، ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال، بقیه سود خود را به صورت کامل دریافت کنند.
وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه اجرای اصل 44 واگذاری بنگاهها از سوی دولت در دستور کار قرار گرفته است، گفت: از دولت یازدهم و دوازدهم، بیش از یک تا دو بنگاه فقط به‌صورت رد دیون واگذار شده که آن نیز در قالب قانون بودجه بوده است.

ارزش سهام عدالت ۲.۵میلیون تومان شد
رئیس سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه ارزش سهام عدالت در بازار حدود ۲.۵میلیون تومان است، از دفع ۱۰۰ حمله سایبری به سامانه سهام عدالت طی یک سال گذشته خبر داد.

پوری‌حسینی افزود: در این مدت برای 49 میلیون نفر صورت‌حساب صادر شده و از این افراد کد شبای بانکی نیز دریافت شده است.  وی با بیان اینکه ارزش سهام عدالت در بازار حدود 2.5 میلیون تومان است، گفت: یک خانوار 5نفره عضو کمیته امداد و با درآمد پایین از طریق سهام عدالت دارای دارایی 12.5 میلیون تومانی است. وی گفت: در حال حاضر برای ساماندهی سهام عدالت لایحه‌ای به مجلس ارائه شده و امیدواریم مجلس اجازه فعالیت صندوق‌های قابل معامله در بورس را صادر کند تا مردم احساس بهتری نسبت به سهام عدالت و مالکیت آن داشته باشند.

نیم نگاه
اگر به‌دنبال رضایت شهروندان کشور هستیم باید درصدد مستقر کردن عدالت در جامعه باشیم
دستاوردهای اقتصادی سال 96 بسیار خوب بوده و از نظر رشد اقتصادی، رشد سرمایه‌گذاری و اشتغال ایجاد شده، سال 96 جزو سالهای نمونه است البته هنوز تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم
رئیس سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه ارزش سهام عدالت در بازار حدود ۲.۵میلیون تومان است، از دفع ۱۰۰ حمله سایبری به سامانه سهام عدالت طی یک سال گذشته خبر داد.

سرويس اخبار روز خبرگزاري صلح خبر

اگر فيلم يا فيلم يا تصاويري داريد که تمايل داريد با ديگران به اشتراک بگذاريد، از بخش خبرنگاران صلح خبر براي ما ارسال نماييد. تا پس از بررسي در مجله مديا صلح خبر منتشر گردد.

اگر تمايل داشته باشيد با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاوير و فيلم ها و فيلم هاي خودتان، قوانين و عرف را رعايت نماييد تا قابليت پخش داشته باشند.

خبرنگاران پايگاه تحليلي خبري صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید