امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 228797 |
تاریخ انتشار : 26 فروردین 1397 - 12:38 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله هنری صلح خبر انیمیشن سینمایی «قلب سیمرغ» ساخته زنده یاد وحید نصیریان با حضور خسرو سینایی برای گروه سنی نوجوان «انجمن حمایت از کودکان کار» نمایش داده می شود. به گزارش صلح خبر، آخرین اثر زنده یاد وحید نصیریان، فردا دوشنبه ۲۷ فروردین ماه ساعت ۱۰ صبح با حضور خسرو سینایی کارگردان […]

به گزارش مجله هنری صلح خبر

انیمیشن سینمایی «قلب سیمرغ» ساخته زنده یاد وحید نصیریان با حضور خسرو سینایی برای گروه سنی نوجوان «انجمن حمایت از کودکان کار» نمایش داده می شود.

به گزارش صلح خبر، آخرین اثر زنده یاد وحید نصیریان، فردا دوشنبه ۲۷ فروردین ماه ساعت ۱۰ صبح با حضور خسرو سینایی کارگردان پیشکسوت سینمای ایران برای گروه سنی نوجوان «انجمن حمایت از کودکان کار» در سینما فرهنگ نمایش داده می شود.

«انجمن حمایت از کودکان کار» که با شعار «نه به کار کودک» فعالیت می کند جمعی از نوجوانان کار را که تحت حمایت خود قرار دارد به دعوت گروه سینمایی «هنر و تجربه» به سینما فرهنگ می آورد تا این انیمیشن سینمایی را در حضور خسرو سینمایی به تماشا بنشینند.

خسرو سینایی گفت: همه ما می دانیم گذراندن زندگی با پیچ و تاب هایی که دارد بسیار دشوار است و این دشواری برای کسانی که از شرایط مالی و اجتماعی خوبی برخوردار نیستند سخت تر است و در این میان کودکان کار آسیب پذیرتر و محروم تر هستند چرا که همه کودکی خود را با کار گذرانده اند و هرگز کودکی نکرده اند. به عنوان سینماگری که سال ها در این سینما بوده ام همیشه آرزو داشتم که بتوانم به سهم خودم برای کودکان و نوجوانان کار با هنر سینما خاطره سازی کنم و زمانی که برای بودن در جمع کودکان کار دعوت شدم، بی درنگ پذیرفتم چون به هیچ عنوان نمی خواهم لذت فیلم دیدن با کودکان را از دست بدهم و این لذت همواره آرزوی دیرینه من بوده است به خصوص اینکه فیلم «قلب سیمرغ» اثری برگرفته از افسانه های کهن ایران از جمله شاهنامه است.

در این فیلم انیمیشن که توسط مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تولید شده است، بازیگرانی چون حمید فرخ نژاد در نقش «رخش»، رضا کیانیان در نقش «شیردال»، الهام پاوه نژاد در ۲ نقش «آفرین» و «هما»، پرویز پورحسینی در نقش «سپنتا»، امین قاضی در نقش «رها»، علیرضا طاهری در نقش «رستم»، آرزو آذری در نقش «مینو» و وحید نصیریان در نقش «دم شیردال» صداپیشگی کرده اند.

در خلاصه داستان انیمیشن سینمایی «قلب سیمرغ» چنین آمده است: در آینده ای دور، میان انسان های کره زمین جنگی همه گیر در حال انجام است. در این میان، «سپنتا»، سعی دارد «مینو»، زن پا به ماهش را از این مهلکه بیرون برده و به غاری برساند که توسط نیروی «سیمرغ» از آن محافظت می شود. آنها نام فرزند خود را «رها» می گذارند. درگیر و دار این جنگ، «اژدهاک» که در کوه دماوند به بند کشیده شده بود، آزاد می شود. رها پس از سال ها به جنگ اژدهاک می رود و با وجود کوچکی بر اژدهاک پیروز شده و ناجی سرزمینش می شود.

منبع : Mehrnews

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید