امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 226410 |
تاریخ انتشار : 22 اسفند 1396 - 9:57 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اخبار روز صلح خبر ؛ سور چيني‌ها از چهارشنبه‌سوري به گزارش صلح خبر؛ آرمان در تیتر اول روزنامه امروز سه شنبه، 22 اسفند خود نوشت: سور چيني‌ها از چهارشنبه‌سوري     وزیر کشور در نشست کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل در وین گفت: راه‌حل اصلی معضل جهانی مواد مخدر، عزم و اراده جهانی و ارتقای […]

به گزارش مجله اخبار روز صلح خبر ؛

سور چيني‌ها از چهارشنبه‌سوري

به گزارش صلح خبر؛ آرمان در تیتر اول روزنامه امروز سه شنبه، 22 اسفند خود نوشت: سور چيني‌ها از چهارشنبه‌سوري

 

سور چيني‌ها از چهارشنبه‌سوري

 

وزیر کشور در نشست کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل در وین گفت: راه‌حل اصلی معضل جهانی مواد مخدر، عزم و اراده جهانی و ارتقای همکاری فارغ از مباحث حاشیه‌ای، گزینشی و سیاسی است. عبدالرضا رحمانی‌فضلی در شصت‌ و یکمین نشست کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل، مواضع ایران را در مقابله با وضع جاری مساله جهانی مواد مخدر و چالش‌های نوظهور و جدید مرتبط با آن تشریح کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران از کمیسیون مواد مخدر به‌عنوان نهاد اصلی سیاستگذاری سازمان ملل در موضوعات مرتبط با مواد مخدر حمایت می‌کند. تاکنون اقدامات متعددی برای در امان ماندن کشور از شر مواد مخدر انجام شده است، اما مافیای پرسود موجود در مواد مخدر همچنان به فعالیت می‌پردازد و روزبه‌روز یک ترفند و اقدام جدید را از خود نشان می‌دهد. ایران به‌لحاظ جغرافیایی در مسیر ترانزیت مواد مخدر از کشورهای تولید‌کننده همچون افغانستان و پاکستان به اروپا و آمریکا قرار دارد و همین مجاورت سالانه خسارت‌های مالی و جانی فراوان را به کشور ما تحمیل می‌کند. در آبان سال‌جاری، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با اعلام اینکه بیش از۶۰‌درصد از موادمخدر موجود در بازار ایران از مرزهای پاکستان وارد می‌شود، گفت:« دو کشور باید برای مبارزه با مواد مخدر همکاری بیشتری داشته باشند.»

همکاری چند‌جانبه کشورها در مقوله موادمخدر

وزیر کشور تاکید کرد: کنوانسیون‌های سه‌ گانه بین‌المللی اساس و شالوده اصلی نظام بین‌المللی در کنترل مواد مخدر را حتی درباره چالش‌های نوظهور، تشکیل می‌دهند که جزو تعهدات غیرقابل اجتناب کشورها است. رحمانی فضلی تاکید کرد: اجرای برنامه‌های توسعه پایدار متضمن معیشت جایگزین در کشورهای هدف یک اصل مسلم است که این مهم در گرو اجرای اصول راهنمای سازمان ملل درباره توسعه جایگزین، جلوگیری از ورود منافع حاصل از قاچاق مواد مخدر به نهادهای مالی معتبر جهانی و مشارکت جامعه جهانی – بر اساس اصل مسئولیت مشترک است. او افزود: همکاری متناسب کشورها به‌ویژه کشورهای مقصد و سازمان‌های مرتبط منطقه‌ای و بین‌المللی با کشورهای خط مقدم مبارزه با مواد مخدر در قالب‌های دو و چند‌جانبه 2016 تاکید می‌شود.

رشد مصرف و تجارت آمفتامین‌ها در جهان

وزیر کشور با اشاره به اینکه طبق گزارش سال 2017 دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد، تولید تریاک در افغانستان نسبت به سال 2016 با حدود 87‌درصد افزایش به میزان بی‌سابقه 9‌هزار تن در سال 2017 رسیده است، افزود: کشت، تولید، قاچاق و مصرف گروه کانابیس همچنان در سطح جهانی رو به گسترش است و مصرف و تجارت آمفتامین‌ها و داروهای روانگردان جدید رشد فزاینده‌ای پیدا کرده است. او تاکید کرد: مصرف هروئین در مناطقی که قبلا رو به ثبات گزارش شده بود، مجددا در حال افزایش گزارش شده و انحراف و قاچاق پیش‌سازها به یک تجارت غیرقانونی دو سویه تبدیل شده است. تجارت مواد مخدر در فضای مجازی و سایبری نسبت به سال 2015 تا 50‌درصد رشد نشان می‌دهد و پیوند مواد مخدر با سایر جرائم سازمان یافته از جمله فساد و پولشویی و قاچاق غیرقانونی انسان، افراطی‌گری و غیره پیچیده‌تر شده است. وزیر کشور گفت: باید اذعان کرد که این موارد در کنار سایر عوامل کارکردی از جمله اجرا نکردن مطلوب اصل مسئولیت مشترک بین‌المللی و خصوصا برخورد گزینشی در همکاری‌های بین‌المللی و سیاسی شدن این موضوع، سبب شده است تا همچنان مواد مخدر به‌طور نگران کننده‌ای سلامت و رفاه جوامع را تهدید کرده و کلیه بنیان‌های اقتصادی و اجتماعی کشورها را در معرض تهدید قرار دهد.

مواد مخدر مساله‌ای فرامرزی است

رحمانی‌ فضلی با بیان اینکه مساله جهانی مواد مخدر معضلی فرامرزی است و مختص به یک یا دو کشور ویژه نیست، بلکه بر اساس اصل مسئولیت مشترک بین‌المللی، وظیفه‌ای است که همه باید در قبال آن ایفای نقش کنند، تاکید کرد: در این ارتباط، ایران بیانیه سیاسی مجمع عمومی سازمان ملل متحد در آوریل 2016 را مبنای اقدام خود در مقابله با مساله جهانی مواد مخدر قرار داده است. به گزارش ایرنا، او افزود: برنامه‌های پیشگیری در چهار کانون هدف شامل خانواده، محیط‌های آموزشی، محله‌ها و محیط‌های کاری تا 50‌درصد رشد داشته است و در سراسر کشور تعداد هفت‌هزار و 516 مرکز درمان سرپایی سوء‌مصرف مواد مخدر فعالیت دارند.

سرویس اخبار روز پایگاه صلح خبر

اگر فیلم یا فیلم یا تصاویری دارید که تمایل دارید با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله مدیا صلح خبر منتشر گردد.

اگر تمایل داشته باشید با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و فیلم ها و فیلم های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت پخش داشته باشند.

خبرنگاران پایگاه تحلیلی خبری صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید