امروز: سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 15 شوال 1445 | 2024-04-23
کد خبر: 219876 |
تاریخ انتشار : 17 بهمن 1396 - 16:36 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر ؛ ساده زیستی متغیری نسبی نیست،مسئولین مراقب باشند ساده زیستی متغیری نسبی نیست،مسئولین مراقب باشند متاسفانه شاهد برخی از نظرات کارشناسان در حوزه مدیریت کلان کشور هستیم.پیشتر شاهد توجیه حقوق های نجومی بودیم که برخی از مسئولین این امر را قانونی خوانده و افراد را تبرئه ساختند. برخی دیگر نیز بیان […]

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر ؛

ساده زیستی متغیری نسبی نیست،مسئولین مراقب باشند

ساده زیستی متغیری نسبی نیست،مسئولین مراقب باشند

متاسفانه شاهد برخی از نظرات کارشناسان در حوزه مدیریت کلان کشور هستیم.پیشتر شاهد توجیه حقوق های نجومی بودیم که برخی از مسئولین این امر را قانونی خوانده و افراد را تبرئه ساختند.

برخی دیگر نیز بیان کردند که اینان سرمایه های کشورند و این درحالی است که شاهد مهاجرت نخبگان و دانشجویان کشورمان به کشورهای دیگر هستیم.

اما امروز می بینیم که بعضا گفته می شود از بین این همه مدیر لایق، دسته ای هم تخلف داشته اند که این به معنای کارامدی کل است.

اما باید به این نکته توجه شود که این حرفی کاملا غلط است. در خصوص فساد سختگیرانه بودن مهم ترین عامل بازدارندگی است.

اگر بین تعدادی مدیر افرادی باشند که سهوا و یا به دلایل دیگر بازده پایینی داشته باشند، قابل چشم پوشی است؛ اما اگر افرادی باشند که دزدی می کنند ویا فساد اقتصادی دارند، این امر به معنای ناکارامدی کل سیستم است . برنامه ریز،مجری و ناظر.

حال که گفته می شود برخی از مسئولین فاسدند، باید با این فساد مقابله گردد.

از طرفی در خصوص ساده زیستی مسئولین که از اخلاق است باید گفته شود که ساده زیستی امری نسبی نیست.این که بگوییم من نسبت به آن شخصی که فلان قدر درامد دارد ساده زیست تر هستم درست نیست. زیرا همواره اشخاصی با درآمد بیشتر هم وجود خواهند داشت.

ساده زیستی به معنای میزان درآمد هم نیست. ساده زیستی یک روش زندگی است که با نوع مخارج فردی و خانوادگی ارتباط دارد و نه با میزان درآمد.

برای اینکه ببینیم آیا در جامعه امروز ساده زیست هستیم و یا تجمل گرا،باید حداقل،متوسط جامعه را در نظر داشته باشیم.

و خود را با این قشر بسنجیم.

آن هم نه میزان حقوق و درآمد، بلکه نحوه و چگونگی زندگی کردن.

نگارنده:محمدرضا زرین نصر

اگر فیلم یا فیلم یا تصاویری دارید که تمایل دارید با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله مدیا صلح خبر منتشر گردد.

اگر تمایل داشته باشید با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و فیلم ها و فیلم های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت پخش داشته باشند.

خبرنگاران پایگاه تحلیلی خبری صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید